«پاول دوروف»، مدیرعامل تلگرام، رسما خبر از حذف محتوای تروریستی از این شبکه‌ی اجتماعی داده است؛ ولی فقط در اندونزی و آن هم پس از تهدیدهای دولت این کشور!

کانال‌های تلگرام اعلام شده از سوی دولت اندونزی بسته شده‌اند.

دولت اندونزی که متوجه فعالیت گروه‌های تروریستی در نرم‌افزار تلگرام شده بود، به این شرکت اعلام کرد که اگر محتوای تروریستی و غیرقانونی را از تلگرام حذف نکند، تمام و کمال دسترسی به تلگرام را مسدود خواهند کرد. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اندونزی گفته بود که تبلیغات گروه‌های تروریستی و هم‌چنین تبلیغات گروه‌های نژادپرستانه در تلگرام وجود دارند. در اولین حرکت، دسترسی به نسخه‌ی وب تلگرام در اندونزی مسدود شد تا شرکت تلگرام سریعا بخواهد وارد عمل شود.

دیروز، پاول دوروف گفت که کانال‌های تلگرام اعلام شده از سوی دولت اندونزی را بسته است و هم‌چنین برنامه‌های بیشتری برای حذف محتوای غیرقانونی دارند: “ما تیم جدیدی تشکیل می‌دهیم که با فرهنگ و زبان اندونزی آشنا است و می‌تواند گزارش‌های ارسال شده و محتوای تروریسی را بررسی کند و سریع‌تر و دقیق‌تر عمل کنند.”

نمی‌دانیم چرا شرکت تلگرام خودجوش دست به این کار نزده بود و حتی اگر همین حالا هم وارد عمل شده، آن را به کشور اندونزی محدود کرده است. البته پاول دوروف اضافه کرده است:‌ “امنیت داده‌های کاربران و کدگذاری آن‌ها بسیار برای ما مهم است، ولی ما دوست تروریست‌ها نیستیم. در واقع، هر ماه هزاران کانال ISIS را مسدود می‌کنیم.”

پلیس اندونزی گفته است که افراد دستگیر شده از گروه‌های تروریستی اعتراف کرده‌اند که از تلگرام برای برنامه‌ریزی حمله‌های خود استفاده کرده بودند.

منبع: The Verge

منبع متن: digikala