شرکت «ریزر» (Razer) را با تجهیزات و کامپیوترهای مخصوص بازی‌اش می‌شناسیم. طبق گزارشی که خبرگزاری بلومبرگ منتشر کرده است، ظاهرا این شرکت می‌خواهد یک گوشی هوشمند برای گیمرها بسازد. ریزر می‌خواهد تا پایان سال جاری، سهام خود را در کره‌ی جنوبی هم عرضه کند و پیش‌بینی کرده که این کار، ارزش شرکتش را به ۵ میلیارد دلار خواهد رساند. ریزر می‌خواهد از این بودجه برای ساخت گوشی هوشمند خود استفاده کند.

شاید گوشی ریزر، بیشتر یک وسیله‌ی جانبی برای کنترل بازی‌های ویدیویی باشد تا وسیله‌ای برای انجام بازی‌های موبایل.

این خبر چندان هم غافلگیرکننده و عجیب نیست. شرکت ریزر سال گذشته بود که «نکست‌بیت» (Nextbit) را خرید. نکست‌بیت در زمینه‌ی ساخت گوشی‌های هوشمند فعالیت می‌کند و احتمالا گوشی ریزر را برایش خواهد ساخت. ریزر به هنگام خرید این شرکت گفته بود که نکست‌بیت استقلال خودش را حفظ خواهد کرد.

این خبر سوال‌های بسیار زیادی در ذهن‌مان به وجود می‌آورد. سوال‌هایی مثل اینکه آیا گوشی ریزر، با برند ریزر عرضه می‌شود یا نکست‌بیت. یا اینکه آیا اصلا ریزر می‌تواند سودی از فروش این گوشی داشته باشد؟ به عنوان شرکتی که گیمرها مخاطب اصلی‌اش هستند، این شرکت احتمالا می‌داند که گیمرها علاقه‌ی زیادی به بازی روی موبایل ندارند. شاید گوشی ریزر، بیشتر یک وسیله‌ی جانبی برای کنترل بازی‌های ویدیویی باشد تا وسیله‌ای برای انجام بازی‌های موبایل.

به احتمال زیاد، زودتر از سال ۲۰۱۸ میلادی خبری از گوشی ریزر نخواهد بود.

منبع: The Verge

 

منبع متن: digikala