مطلب شما بگویید: ایکس‌باکس وان ایکس، پلی‌استیشن۴ پرو یا کامپیوتر مخصوص بازی؟ برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

یکی دو هفته‌ی گذشته بود که مطلبی پر و پیمان از مقایسه‌ی بین ایکس‌باکس جدید مایکروسافت و یک کامپیوتر مخصوص بازی نوشتیم.
در حال حاضر، جو کنسول‌های بازی ارتقا یافته بسیار داغ است؛ طوری که همه‌ی افراد می‌خواهند بدانند که از بین مدل معمولی پلی‌استیشن۴ و پلی‌استیشن۴ پرو باید کدام را انتخاب کنند.

بحث ما در حال حاضر برتری God of War یا Forza Motorsport نیست؛ بحث ما، توانایی سخت‌افزاری کنسول‌های ارتقا یافته مایکروسافت و سونی است.

از طرف دیگر، مایکروسافت هم تا دو ماه دیگر، می‌خواهد مدل ارتقا یافته کنسول ایکس باکس وان را به اسم ایکس‌باکس وان ایکس عرضه کند. تمام و کمال درباره ایکس باکس وان ایکس صحبت کرده‌ایم و می‌دانیم که قوی‌ترین کنسول بازی ساخته شده است.
با این حال، قدرت یک کنسول، هیچ وقت به کامپیوترهای حرفه‌ای نمی‌رسد.
با تمام این اوصاف، باید موضوع دیگری را هم در نظر بگیریم: کنسول‌های ایکس‌باکس وان ایکس و پلی‌استیشن۴ پرو هر دو قیمتی معقول دارند و می‌توانند بازی‌ها را با کیفیت ۴K اجرا کنند. ایکس باکس وان ایکس حتی می‌تواند بازی‌ها را با وضوح تصویر ۴K رندر کند. در صورتی که اگر بخواهید یک کامپیوتر بخرید که توانایی اجرای بازی را روی وضوح تصویر ۴K داشته باشد، باید چند برابر یک ایکس باکس وان ایکس یا پلی‌استیشن۴ پرو هزینه کنید.
برای مثال، قیمت یک کارت گرافیک بالارده‌ی انویدیا، به تنهایی اندازه‌ی یک کنسول ایکس‌باکس وان ایکس و حتی از پلی‌استیشن۴ پرو بیشتر است.
موضوع بازی‌ها هم در میان است. خیلی از بازی‌ها فقط روی کنسول‌ها پیدا می‌شوند و خیلی از بازی‌ها هم فقط روی کامپیوتر.
با این حال، این قسمت از مجموعه مقالات شما بگویید را برای گیمرهای حرفه‌ای نوشتیم و می‌خواهیم از آن‌ها سوالی بپرسیم. بحث ما در حال حاضر برتری God of War یا Forza Motorsport نیست؛ بحث ما، توانایی سخت‌افزاری کنسول‌های ارتقا یافته مایکروسافت و سونی است.
می‌خواهیم از شما این سوال را بپرسیم: به نظر شما، خرید یا ارتقا به کنسول‌های ایکس‌باکس وان ایکس و پلی‌استیشن۴ پرو، منطقی است؟ یا اینکه باید برای انجام بازی با بالاترین گرافیک و کیفیت‌های ممکن، باید یک کامپیوتر مخصوص بازی بخریم؟ موضوع قیمت را هم فراموش نکنید؛ اینکه به نظر شما، برای انجام بازی با بالاترین کیفیت، به صرفه‌ترین راه، کدام است؟
در نهایت، شما به ما بگویید: ایکس‌باکس وان ایکس، پلی‌استیشن۴ پرو یا یک کامپیوتر مخصوص بازی؟

منبع متن: digikala