در فیلم‌های علمی-تخیلی زیادی دیده‌ایم که شرکت‌های بزرگ، برای بررسی و البته کنترل کارمندان خود، یک چیپ را وارد بدن آن‌ها می‌کند.. این اتفاق اخیرا در واقعیت هم رخ داده است. یک شرکت امریکایی به اسم Three Square Market یک چیپ‌ست وارد بدن کارمندان خود می‌کند. این چیپ‌ست وظیفه‌ی کنترل و شناسایی کارمند را در همه‌ی بخش‌های شرکت، برعهده می‌گیرد.

گفته شده که محل کارمندان توسط این چیپ‌ها بررسی نمی‌شود و سنسور GPS در این چیپ وجود ندارد.

طبق ادعای شرکت Three Square Market، اولین بار است که یک شرکت در دنیا دست به این کار می‌زند. کارمندان این شرکت با استفاده از چیپ‌ست خود، در غذاخوری شرکت خرید می‌کنند، از درهای شرکت رد می‌شوند و حتی با نزدیک شدن به کامپیوتر خود، به صورت خودکار وارد آن‌ها می‌شوند.

با اینکه شرکت Three Square Market گفته که استفاده از یک چیپ‌ست در بدن کارمندان، برای خود آن‌ها هم بهتر است، اما نمی‌توان این موضوع را فراموش کرد که امنیت افراد با چنین کاری به خطر می‌افتد.

شرکت Three Square Market گفته که محل کارمندان توسط این چیپ‌ها بررسی نمی‌شود و سنسور GPS در این چیپ وجود ندارد. داده‌های همه‌ی کارمندان هم کاملا کدگذاری شده هستند. البته مجبور نیستید تا آخر عمر، این چیپ را در بدن خود داشته باشید و می‌توانید آن را خارج کنید.

نمی‌توانیم از مشکلاتی که چنین چیپ‌ستی می‌تواند داشته باشد، بگذریم. قبل از هر چیز، شما یک چیز اضافی را وارد بدن خود کرده‌اید که داده‌های شرکتی را در خود دارد. هر کسی می‌تواند بدون اجازه‌ی شما، به شرکت یا کامپیوترتان دسترسی پیدا کند. مهم‌ترین موضوع را هم فراموش نکنیم: شما برای کار کردن در یک شرکت، یک چیپ را وارد بدن خود کرده‌اید که حتی اگر بتوان آن را خارج کرد، باز هم حرکتی سوال‌برانگیز است.

منبع: Engadget

منبع متن: digikala