وضعیت «نسخه‌ی سینمایی برادران سوپر ماریو» در سایر کشورهای دنیا هم خوب است و موفق شد فروش بین‌المللی ۱۷۳ میلیون دلاری را تجربه و مجموع فروشش در سراسر دنیا را به ۳۷۷ میلیون دلار برساند. این در حالی است که بودجه‌ی ساخت فیلم ۱۰۰ میلیون دلار بوده. طبق نظر تحلیلگران باکس آفیس این فیلم به دلیل نوستالژیک بودن در جذب بزرگ‌سالان موفق عمل می‌کند و به دلیل جذابیت‌های انیمیشنی مورد توجه کودکان هم قرار می‌گیرد؛ بنابراین همه‌ی اعضای یک خانواده می‌توانند از تماشایش در سینما لذت ببرند و این برگ برنده‌ی اصلی برادران سوپر ماریو است. جالب است بدانید بخش اعظمی از فروش فیلم از اکران با فرمت‌های پیشرفته‌ای مثل آیمکس به دست آمده که فعلا این مبلغ در آمریکا ۱۶.۶ میلیون دلار و در سایر کشورهای دنیا ۲۱.۶ میلیون دلار است.

  • ۱۰ شخصیت که باید در انیمیشن «برادران سوپر ماریو» حضور داشته باشند
  • چرا فیلم «برادران سوپر ماریو» عجیب‌ترین اقتباس از بازی‌های ویدیویی است؟

«نسخه‌ی سینمایی برادران سوپر ماریو» توسط آرون هوارث و مایکل جلینک کارگردانی شده و ستاره‌هایی مثل کریس پرت، آنیا تیلور-جوی، چارلی دی، جک بلک، کیگان-مایکل کی، ست روگن، فرد ارمیسن و کوین مایکل ریچاردسون صداپیشگی شخصیت‌های مختلف را بر عهده دارند. ماجرا درباره‌ی یک لوله‌کشی به نام ماریو و برادرش لوئیجی است که برای نجات یک شاهزاده خانم سفر پرماجرای را در دل هزارتوی زیرزمینی آغاز می‌کنند. تا لحظه‌ی نوشتن این گزارش برای فیلم امتیاز راتن تومیتوز ۵۶ از ۱۰۰ و متاکریتیک ۴۹ از ۱۰۰ به ثبت رسیده است.

رتبه‌ی دوم جدول باکس آفیس در اختیار «جان ویک: بخش ۴» (John Wick: Chapter 4) قرار دارد که در هفته‌ی سوم اکران ۱۴.۶ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخت. با احتساب فروش بین‌المللی ۱۲۲ میلیون دلاری، فیلم تا این جای کار در سراسر دنیا ۲۶۹.۰۶ میلیون دلار فروخته است. «جان ویک: بخش ۴» توسط چاد استاهلسکی کارگردانی شده و علاوه بر کیانو ریوز بازیگران دیگری مثل دانی ین، بیل اسکاشگورد، لارنس فیشبرن، هیرویوکی سانادا و شامیر اندرسون هم در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. ماجرا در ادامه‌ی مبارزه‌ی آدمکش افسانه‌ای جان ویک با «های تیبل» (The High Table) است. جالب است بدانید شایعاتی درباره‌ی قسمت پنجم این فرنچایز به گوش می‌رسد اما این خبر هنوز به صورت رسمی توسط کمپانی سازنده تایید نشده، با این حال ریوز و سایر بازیگران مجموعه همراه با آنا دی آرماس در اسپین آفی به نام «بالرین» (Ballerina) حضور خواهند داشت.

سیاه‌چال‌ها و اژدهایان: شرافت میان دزدان رتبه‌ی سوم جدول باکس آفیس

در جایگاه سوم جدول باکس آفیس «سیاه‌چال‌ها و اژدهایان: شرافت میان دزدان» (Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves)  قرار دارد که در هفته‌ی دوم اکران ۱۴.۵۰ میلیون دلار فروخت و تاج و تخت پادشاهی را تسلیم «برادران سوپر ماریو» کرد. با احتساب فروش بین‌المللی ۶۱۰۸۰ میلیون دلاری، فیلم تا این جای کار  ۱۲۴.۰۷ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخته است. سیاه چال‌ها و اژدهایان: شرافت میان دزدان» که با درجه‌ی سنی PG-13 اکران شده و توسط جان فرانسیس دیلی و جاناتان گلدشتاین کارگردانی شده و ستاره‌هایی مثل ریس پاین، میشل رودریگز، رگی-ژان پیج، جاستیس اسمیث، سوفیا لیلیس و هیو گرانت در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. ماجرا درباره‌ی یک دزد جذاب و گروهی از ماجراجویان ناهمگون است که تصمیم می‌گیرند برای به دست آوردن یک گنجینه‌ی گمشده دست به سرقتی حماسی بزنند.

رتبه‌ی چهارم جدول باکس آفیس در اختیار تازه‌وارد دیگری به نام «ایر» (Air) قرار دارد که روند تولید کفش‌های معروف ایر جردن را دنبال می‌کند. فیلم در نخستین هفته‌ی اکران ۱۴.۴۶ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخت. با توجه به سلطه‌ی «برادران سوپر ماریو» بر گیشه، فروش «ایر» به عنوان یک درام ویژه‌ی بزرگ‌سالان با درجه‌ی سنی R قابل قبول است. این فیلم که توسط بن افلک کارگردانی شده و علاوه بر خودش ستاره‌هایی مثل مت دیمون، جیسون بیتمن، مارلون وینز، کریس مسینا، کریس تاکر و وایولا دیویس در آن نقش‌آفرینی می‌کنند ماجرای سانی واکاوی یکی از فروشندگان کفش در کمپانی نایکی را دنبال می‌کند که تلاش می‌کند قرارداد تاریخی را با مایکل جردن برای فروش کفش های این کمپانی منعقد کند. تا لحظه‌ی نوشتن این گزارش برای فیلم امتیاز راتن تومیتوز ۹۲ از ۱۰۰ و متاکریتیک ۷۴ از ۱۰۰ به ثبت رسیده است.

«جیغ ۶» (Scream VI) در پنجمین هفته‌ی اکران ۳.۳۱ میلیون دلار فروش داخلی داشت و در رتبه‌ی پنجم جدول باکس آفیس قرار گرفت. با احتساب فروش بین‌المللی ۵۷.۸۰ میلیون دلاری، قسمت تازه‌ی این فرنچایز ترسناک تا این جای کار ۱۶۱.۶۴ میلیون دلار در سراسر جهان فروخته است. «جیغ ۶» توسط تایلر جیلت و مت بتینلی-اولپین کارگردانی شده و بازیگرانی مثل ملیسا باررا، جنا اورتگا، هیدن پنیتیر، کورتنی کاکس و جاسمین ساوی براون در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. ماجرا درباره‌ی بازماندگان قتل‌های شبح چهره است که به امید زندگی بهتر شهر خیالی وودزبورو ترک و به نیویورک نقل مکان می‌کنند. جالب است بدانید این نخستین قسمت فرنچایز بدون حضور سیدنی پرسکات در نقش نیو کمپبل است که ظاهرا به دلیل مسائل مالی با سازندگان به توافق نرسید و تصمیم گرفت مجموعه را ترک کند.

ایر رتبه‌ی چهارم باکس آفیس

«تنها پسر او» (His Only Son) با فروش داخلی ۳.۲۵ میلیون دلاری در دومین هفته‌ی اکران، جایگاه ششم جدول باکس آفیس را از آن خودش کرد. این فیلم که توسط دیوید هلینگ کارگردانی شده و بازیگرانی مثل نیکلاس موواد، اسکات کوپر، سارا سید و لوئیس فرناندز-ژیل نقش‌آفرینی می‌کنند ماجرای سنجش ایمان حضرت ابراهیم در راه قربانی کردن نخستین پسرش را دنبال می‌کند.

در جایگاه هفتم جدول باکس آفیس درام ورزشی «کرید ۳» (Creed III) قرار دارد که در ششمین هفته‌ی اکران ۲.۸۲ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخت. با احتساب فروش بین‌المللی ۱۱۶.۲۰ میلیون دلاری تا این جای کار ۲۶۹.۴۷ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخته است. «کرید ۳» توسط مایکل بی. جردن کارگردانی شده و در گروه بازیگری علاوه بر خودش تسا تامپسون، فیلیسیا رشاد و جاناتان میجرز هم حضور دارند. ماجرا درباره‌ی آدنوس کرید پسر بوکسور افسانه‌ای آپولو کرید است که این بار مجبور است در رینگ بوکس با دوست دوران کودکی‌اش روبه‌رو شود. این نخستین باری است که در این فرنچایز شخصیت راکی (سیلوستر استالونه) به عنوان مربی کنار کرید حضور ندارد.

«شزم! خشم خدایان» (Shazam! Fury of the Gods) در چهارمین هفته‌ی اکران ۱.۶۰ میلیون دلار فروش داخلی داشت و به جایگاه هشتم جدول باکس آفیس سقوط کرد. با احتساب فروش بین‌المللی ۶۶.۴۰ میلیون دلاری، تازه‌ترین فیلم دی سی تا این جای کار ۱۲۵ میلیون دلار در سراسر جهان فروخت. بودجه ساخت قسمت دوم «شزم» ۱۱۰ میلیون دلار بود و برای تبلیغات بیش از ۱۰۰ میلیون دلار روی دست برادران وارنر خرج گذاشته است؛ در نتیجه تا همین جای کار هم یکی از بدترین نتایج برای فیلم‌های ابرقهرمانی مدرن به حساب می‌آید و احتمالا آخرین قسمت این مجموعه باشد. «شزم! خشم خدایان» توسط دیوید اف. سندبرگ کارگردانی شده و ستارگانی مثل زکری لی‌وای، اشر آنجل، جک دیلن گریزر، ریچل زگلر، آدام برودی، راس باتلر و مگان گود در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. ماجرا درباره‌ی گروهی از ابرقهرمان‌های نوجوان است که به رهبری شزم وارد مبارزه با دختران اطلس می‌شوند. ‏

رتبه‌ی نهم جدول باکس آفیس در اختیار «نقاشی» (Paint) قرار دارد که در آمریکای شمالی تنها ۷۵۰ هزار دلار فروخت. این کمدی که توسط بریت مک آدامز کارگردانی شده و بازیگرانی مثل اوون ویلسون، استفن روت هم وندی مک‌لندون-کاوی در آن نقش‌آفرینی می‌کنند روایتگر زندگی یک نقاش و مجری برنامه‌های تلویزیونی است که از قضا شباهت زیادی به باب راس دارد. تا لحظه‌ی نوشتن این گزارش برای فیلم امتیاز راتن تومیتوز ۳۲ از ۱۰۰ و متاکریتیک ۲۷ از ۱۰۰ به ثبت رسیده است.

«هزار و یک» (A Thousand and One) در دومین هفته‌ی اکران با فروش داخلی ۶۰۰ هزار دلاری در جایگاه دهم جدول باکس آفیس قرار گرفت. این فیلم که با درجه‌ی سنی R اکران شده و توسط ای.وی. راکول کارگردانی شده و بازیگرانی مثل تیانا تیلور، آرون کینگزلی آدتولا، ایون کورتنی، یوشیا کراس، ویلیام کاتلت و تری آبنی در آن نقش‌آفرینی می‌کنند ماجرای مادر مجردی را دنبال می‌کند که فرزند ۶ ساله‌اش را از سیستم نگهداری کودکان می‌دزدد و به نیویورک فرار می‌کند. فیلم برای نخستین بار در جشنواره‌ی ساندنس به نمایش درآمد و جایزه‌ی بزرگ هیئت داوران را از آن خودش کرد.

نام فیلم هفته اکران فروش آخر هفته فروش کلی
نسخه‌ی سینمایی برادران سوپر ماریو
The Super Mario Bros
۱ ۱۴۶.۳۶ ۲۰۴.۶۲
جان ویک: بخش ۴
John Wick: Chapter 4
۳ ۱۴.۶۰ ۱۴۷.۰۶
سیاه‌چال‌ها و اژدهایان: شرافت میان دزدان
Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves
۲ ۱۴.۵۰ ۶۲.۲۷
ایر
Air
۱ ۱۴.۴۶ ۲۰.۲۱
جیغ ۶
Scream VI
۵ ۳.۳۱ ۱۰۳.۸۴
تنها پسر او
His Only Son
۲ ۳.۲۵ ۱۱.۰۴
کرید ۳
Creed III
۶ ۲.۸۱ ۱۵۳.۲۷
شزم! خشم خدایان
Shazam! Fury of the Gods
۴ ۱.۶۰ ۵۶.۶۰
نقاشی
Paint
۱ ۰.۷۵۰ ۰.۷۵۰
هزار و یک
A Thousand and One
۲ ۰.۶۰۰ ۲.۹۶

* رقم فروش بر اساس میلیون دلار است و فروش داخلی فیلم‌ها در آمریکای شمالی را شامل می‌شود.

منبع: boxofficemojo

نوشته ورود شکوهمندانه‌ی «برادران سوپر ماریو» به میدان رقابت (باکس آفیس هفته) اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala