«برادران سوپر ماریو» توسط آرون هوارث و مایکل جلینک کارگردانی شده و ستاره‌هایی مثل کریس پرت، آنیا تیلور-جوی، چارلی دی، جک بلک، کیگان-مایکل کی، ست روگن، فرد ارمیسن و کوین مایکل ریچاردسون صداپیشگی شخصیت‌های مختلف را بر عهده دارند. ماجرا درباره‌ی یک لوله‌کشی به نام ماریو و برادرش لوئیجی است که برای نجات یک شاهزاده خانم سفر پرماجرای را در دل هزارتوی زیرزمینی آغاز می‌کنند.

  • گزیده نقدهای انیمیشن «برادران سوپر ماریو»؛ صدرنشین باکس آفیس

رتبه‌ی دوم جدول باکس آفیس مثل هفته‌ی گذشته در اختیار فیلم ترسناک «خیزش مرده‌ی شریر» (Evil Dead Rise) قرار دارد که در دومین هفته‌ی اکران هم عملکرد خوبش را حفظ کرد و ۱۲.۲۰ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخت. با احتساب فروش ۱۷.۹۰ میلیون دلاری، فیلم تا این جای کار ۶۲.۳۱ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخته است. چهارمین قسمت فرنچایز «مرده‌ی شریر» توسط لی کرونین کارگردانی شده و بازیگرانی مثل آلیسا سادرلند، لیلی سالیوان، گابریل اکولز، مورگان دیویس، نل فیشر و میا چالیس در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. فیلم ماجرای دو خواهر را دنبال می‌کند که تلاش می‌کنند خانواده‌شان را از دست مرده‌ی شیطانی خون‌خوار نجات دهند.

خدایا هستی؟ منم، مارگارت رتبه‌ی سوم باکس آفیس

«خدایا هستی؟ منم، مارگارت» میان تازه‌واردهای این هفته عملکرد بهتری داشت و با فروش داخلی ۶.۸۰ میلیون دلاری، رتبه‌ی سوم جدول باکس آفیس را از آن خودش کرد. این فیلم فعلا فقط در آمریکا اکران شده است و پیش‌بینی می‌شود در سایر کشورها جذابیت چندانی نداشته باشد. فیلم از رمانی به همین نام نوشته‌ی جودی بلوم اقتباس شده و داستان آن حول محور چالش‌های دوران بلوغ می‌گذرد. جالب است بدانید این نخستین باری است که بلوم اجازه‌ی اقتباس سینمایی از آثارش را صادر کرده است و به همین دلیل هم برای مخاطبان کتاب‌خوان اتفاق مهمی به حساب می‌آید. همچنین با وجود این که داستان درباره‌ی چالش‌هایی است که یک دختر نوجوان با آن مواجه می‌شود اما تا این جای کار بیش‌تر مخاطبان فیلم را زنان بالای ۴۵ سال تشکیل می‌دهند که با کتاب و سبک نوشتاری بلوم کاملا آشنایی دارند.

«خدایا هستی؟ منم، مارگارت» توسط کیلی فرمون کریگ کارگردانی شده و بازیگرانی مثل ریچل مک آدامز، ابی رایدر فورتسون، الی گراهام و بنی سفدی در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. ماجرا درباره‌ی دختر یازده ساله‌ای به نام مارگارت است که پس از نقل مکان به شهر تازه با مشکلات سن بلوغ از جمله ارتباط با افراد تازه، مذهب و عشق دست پنجه نرم می‌کند. تا لحظه‌ی نوشتن این گزارش برای فیلم امتیاز راتن تومیتوز ۹۹ از ۱۰۰ و متاکریتیک ۸۶ از ۱۰۰ به ثبت رسیده که نشان می‌دهد از معدود اقتباس‌های ادبی است که مورد توجه منتقدان هم قرار گرفته.

رتبه‌ی چهارم جدول باکس آفیس در اختیار «جان ویک: بخش ۴» (John Wick: Chapter 4) قرار دارد که در هفته‌ی ششم اکران ۵ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخت. با احتساب فروش بین‌المللی ۲۲۶ میلیون دلاری، فیلم تا این جای کار در سراسر دنیا ۴۰۲.۱۵ میلیون دلار فروخته است. این فیلم در حال حاضر از «جان ویک: بخش ۳- پارابلوم» (John Wick: Chapter 3 – Parabellum) با فروش کل ۳۲۸ میلیون دلار پیشی گرفته و به عنوان پرفروش‌ترین قسمت فرنچایز شناخته می‌شود. «جان ویک: بخش ۴» توسط چاد استاهلسکی کارگردانی شده و علاوه بر کیانو ریوز بازیگران دیگری مثل دانی ین، بیل اسکاشگورد، لارنس فیشبرن، هیرویوکی سانادا و شامیر اندرسون هم در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. ماجرا در ادامه‌ی مبارزه‌ی آدمکش افسانه‌ای جان ویک با «های تیبل» (The High Table) است.

جنگ ستارگان: بازگشت جدای

در جایگاه پنجم جدول بکس آفیس «جنگ ستارگان: بازگشت جدای» (Star Wars: Return of the Jedi) محصول سال ۱۹۸۳ قرار دارد که پس از گذشت چهار دهه مجددا اکران شده و در سینماهای آمریکا ۴.۶۹ میلیون دلار فروخت. این قسمت از «جنگ ستارگان» به مناسبت بزرگداشت چهلمین سال ساختش اکران شد و نشان داد هنوز هم که هنوز است طرفداران زیادی دارد و می‌تواند میان ده فیلم برتر جدول باکس آفیس جایی را برای خودش دست و پا کند. فیلم توسط ریچارد مارکون کارگردانی شده و ستاره‌هایی مثل مارک همیل، هریسون فورد، کری فیشر، بیلی دی ویلیامز، آنتونی دنیلز و دیوید پراوز در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.

  • «جنگ ستارگان» در مسیر سقوط؛ چه بر سر این مجموعه آمد؟

در جایگاه ششم جدول باکس آفیس «سیاه‌چال‌ها و اژدهایان: شرافت میان دزدان» (Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves) قرار دارد که در هفته‌ی پنجم اکران ۴.۰۹ میلیون دلار فروخت. با احتساب فروش بین‌المللی ۱۰۶ میلیون دلاری، فیلم تا این جای کار ۱۹۴.۱۶ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخته است. سیاه‌چال‌ها و اژدهایان: شرافت میان دزدان» که با درجه‌ی سنی PG-13  اکران شده و توسط جان فرانسیس دیلی و جاناتان گلدشتاین کارگردانی شده و ستاره‌هایی مثل ریس پاین، میشل رودریگز، رگی-ژان پیج، جاستیس اسمیث، سوفیا لیلیس و هیو گرانت در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. ماجرا درباره‌ی یک دزد جذاب و گروهی از ماجراجویان ناهمگون است که تصمیم می‌گیرند برای به دست آوردن یک گنجینه‌ی گمشده دست به سرقتی حماسی بزنند.

رتبه‌ی هفتم جدول باکس آفیس در اختیار «ایر» (Air) قرار دارد که روند تولید کفش‌های معروف ایر جردن را دنبال می‌کند. فیلم در چهارمین هفته‌ی اکران ۳.۹۸ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخت. با احتساب فروش بین‌المللی ۲۷.۱۰ میلیون دلاری، فیلم تا این جای کار ۷۴.۷۰ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخته است. «ایر» که توسط بن افلک کارگردانی شده و علاوه بر خودش ستاره‌هایی مثل مت دیمون، جیسون بیتمن، مارلون وینز، کریس مسینا، کریس تاکر و وایولا دیویس در آن نقش‌آفرینی می‌کنند ماجرای سانی واکاوی یکی از فروشندگان کفش در کمپانی نایکی را دنبال می‌کند که تلاش می‌کند قرارداد تاریخی را با مایکل جردن برای فروش کفش‌های این کمپانی منعقد کند.

جایگاه هشتم جدول باکس آفیس در اختیار تازه‌واردی از کشور هند قرار دارد؛ «پونین سلوان: قسمت ۲» (Ponniyin Selvan: Part Two) که در آمریکای شمالی ۳.۸۱ میلیون دلار فروخت. این فیلم که توسط مانی رتنام کارگردانی شده و بازیگرانی مثل آیشواریا رای باچان، ویکرام و کارتی در آن نقش‌آفرینی می‌کنند، سفرهای ماجراجویانه‌ی آرولموژی وارمان برای تبدیل شدن به فرمانروای امپراتوری تاریخی چولا در جنوب هند را دنبال می‌کند.

میثاق رتبه‌ی نهم باکس آفیس

«میثاق» (The Covenant) گای ریچی در دومین هفته‌ی اکران با افت ۴۳.۳ درصدی، ۳.۶۱ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخت و به جایگاه نهم جدول باکس آفیس سقوط کرد. با احتساب فروش بین‌المللی ۱۲.۴۲ میلیون دلاری، فیلم تا این جای کار در سراسر دنیا ۱۲.۴۲ میلیون دلار فروخته است. «میثاق» توسط گای ریچی کارگرانی شده و ستاره‌هایی مثل جیک جیلنهال، آنتونی استار، دار سلیم و الکساندر لودویگ در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. ماجرا درباره‌ی گروهبان جان کینلی (جیک جیلنهال) است که در یکی از مأموریت‌هایش در افغانستان به شدت زخمی می‌شود اما مترجمش احمد (دار سلیم) جانش را نجات می‌دهد. حالا جان تصمیم می‌گیرد برای نجات احمد دوباره به افغانستان بازگردد.

و در نهایت رتبه‌ی دهم جدول باکس در اختیار یک فیلم جنگی فنلاندی به نام «سیسو» (Sisu) قرار دارد که در نخستین هفته‌ی اکران ۳.۲۵ میلیون دلار فروخت. این فیلم که توسط جلماری هلندر کارگردانی شده و بازیگرانی مثل جورما تومیلا، آکسل هنی، جک دولان و میموسا ویلامو در آن نقش‌آفرینی می‌کنند، ماجرای یک جوینده‌ی طلا را دنبال می‌کند که می‌خواهد طلاهایش را از جوخه‌ی مرگ نازی‌ها حفظ کند. تا لحظه‌ی نوشتن این گزارش برای فیلم امتیاز راتن تومیتوز ۹۳ از ۱۰۰ و متاکریتیک ۶۸ از ۱۰۰ به ثبت رسیده است.

نام فیلم هفته اکران فروش آخر هفته فروش کلی
نسخه‌ی سینمایی برادران سوپر ماریو
The Super Mario Bros
۴ ۴۰ ۴۹۰.۰۱
مرده شریر برمی‌خیزد
Evil Dead Rise
۲ ۱۲.۲۰ ۴۴.۴۱
خدایا هستی؟ منم، مارگارت
Are You There God? It’s Me, Margare
۱ ۶.۸۰ ۶.۸۰
جان ویک: بخش ۴
John Wick: Chapter 4
۶ ۵ ۱۷۶.۱۵
جنگ ستارگان: بازگشت جدای
Star Wars: Return of the Jedi
۱ ۴.۶۹ ۴.۷۱
سیاه‌چال‌ها و اژدهایان: شرافت میان دزدان
Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves
۵ ۴.۰۹ ۸۸.۱۶
ایر
Air
۴ ۳.۹۸ ۴۷.۶۰
پونین سلوان: قسمت ۲
Ponniyin Selvan: Part Two
۱ ۳.۸۱ ۳.۸۱
میثاق
The Covenant
۲ ۳.۶۱ ۱۲.۲۹
سیسو
Sisu
۱ ۳.۲۵ ۳.۲۵

* رقم فروش بر اساس میلیون دلار است و فروش داخلی فیلم‌ها در آمریکای شمالی را شامل می‌شود.

منبع: boxofficemojo

نوشته فروش جهانی «برادران سوپر ماریو» از مرز یک میلیارد دلار گذشت (باکس آفیس هفته) اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala