وضعیت تازه‌ترین فیلم دنیای سینمایی مارول در سایر کشورهای دنیا هم خوب بود. فیلم در حال حاضر به غیر از ایالات‌متحده‌ی آمریکا در ۵۲ کشور دیگر هم اکران شده و ۱۶۸.۱۰ میلیون دلار فروخت و فروش کلش را تا این جای کار به ۲۸۲.۱۰ میلیون دلار رسانده است. جالب است بدانید ۴۰ درصد از فروش «نگهبانان کهکشان بخش ۳» از اکران با فرمت ویژه‌ای مثل آیمکس و دالبی تامین شده؛ به طوری که فقط سهم آیمکس ۱۰.۷ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۲۵ میلیون دلار در سایر کشورهای جهان بوده.

  • جوخه انتحار در برابر نگهبانان کهکشان؛ کدام فیلم جیمز گان بهتر است؟
  • ۱۰ بار که نگهبانان کهکشان ثابت کردند بهترین شخصیت‌های مارول هستند
  • گزیده نقدهای انیمیشن «برادران سوپر ماریو»؛ صدرنشین باکس آفیس

هفته‌های آینده در فروش نهایی «نگهبانان کهکشان بخش ۳» به شدت تعیین کننده هستند؛ زیرا بلاک باسترهای تابستانی مثل «فست ایکس» (Fast X) 19 می و لایو اکشن «پری دریایی کوچولو» (The Little Mermaid) 26 می اکران خواهند شد که تاثیر غیرقابل‌انکاری بر فروش این فیلم خواهند داشت و ممکن است قسمت تازه‌ی «نگهبانان کهکشان» هم به سرنوشت شوم فیلم دیگر مارول یعنی «مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی» (Ant-Man and the Wasp: Quantumania) دچار شود که بعد از افتتاحیه‌ی ۱۰۶ میلیون دلاری سقوط آزاد وحشتناکی را در باکس آفیس تجربه کرد.

«نگهبانان کهکشان بخش ۳» توسط جیمز گان کارگردانی شده و ستاره‌هایی مثل کریس پرت، زوئی سالدانا، دیو باتیستا، کارن گیلان، پام کلمنتیئف، وین دیزل و بردلی کوپر در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. در این قسمت اعضای نگهبانان کهکشان وظیفه دارند از راکت مقابل تکامل عالی محافظت کنند. تا لحظه‌ی نوشتن این گزارش برای فیلم امتیاز راتن تومیتوز ۸۱ از ۱۰۰ و متاکریتیک ۶۵ از ۱۰۰ به ثبت رسید و این واکنش‌های انتقادی خوب می‌توانند به عنوان یک آپشن فروش بیش‌تر فیلم در هفته‌های آینده را تضمین کنند.

نسخه‌ی سینمایی برادران سوپر ماریو

«نسخه‌ی سینمایی برادران سوپر ماریو» در پنجمین هفته‌ی اکران ۱۸.۶۰ میلیون دلار فروخت و بالاخره به جایگاه دوم جدول باکس آفیس سقوط کرد. با احتساب فروش بین‌المللی ۶۳۷.۱۷ میلیون دلاری تا این جای کار ۱.۱۵ میلیارد دلار در سراسر دنیا فروخته و به عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۳ شناخته می‌شود. «برادران سوپر ماریو» توسط آرون هوارث و مایکل جلینک کارگردانی شده و ستاره‌هایی مثل کریس پرت، آنیا تیلور-جوی، چارلی دی، جک بلک، کیگان-مایکل کی، ست روگن، فرد ارمیسن و کوین مایکل ریچاردسون صداپیشگی شخصیت‌های مختلف را بر عهده دارند. ماجرا درباره‌ی یک لوله‌کشی به نام ماریو و برادرش لوئیجی است که برای نجات یک شاهزاده خانم سفر پرماجرای را در دل هزارتوی زیرزمینی آغاز می‌کنند.

رتبه‌ی سوم جدول باکس آفیس در اختیار فیلم ترسناک «خیزش مرده‌ی شریر» (Evil Dead Rise) قرار دارد که در سومین هفته‌ی اکران ۵.۳۷ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخت. با احتساب فروش ۴۳.۷۰ میلیون دلاری، فیلم تا این جای کار ۹۷.۸۰ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخته است. چهارمین قسمت فرنچایز «مرده‌ی شریر» توسط لی کرونین کارگردانی شده و بازیگرانی مثل آلیسا سادرلند، لیلی سالیوان، گابریل اکولز، مورگان دیویس، نل فیشر و میا چالیس در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. فیلم ماجرای دو خواهر را دنبال می‌کند که تلاش می‌کنند خانواده‌شان را از دست مرده‌ی شیطانی خون‌خوار نجات دهند.

«خدایا هستی؟ منم، مارگارت» (Are You There God? It’s Me, Margaret) در دومین هفته‌ی اکران با فروش داخلی ۳.۳۸ میلیون دلاری، رتبه‌ی چهارم جدول باکس آفیس را از آن خودش کرد. این فیلم فعلا فقط در آمریکا اکران شده و از رمانی به همین نام نوشته‌ی جودی بلوم اقتباس شده و داستان آن حول محور چالش‌های دوران بلوغ می‌گذرد. جالب است بدانید این نخستین باری است که بلوم اجازه‌ی اقتباس سینمایی از آثارش را صادر کرده است و به همین دلیل هم برای مخاطبان کتاب‌خوان اتفاق مهمی به حساب می‌آید. «خدایا هستی؟ منم، مارگارت» توسط کیلی فرمون کریگ کارگردانی شده و بازیگرانی مثل ریچل مک آدامز، ابی رایدر فورتسون، الی گراهام و بنی سفدی در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. ماجرا درباره‌ی دختر یازده ساله‌ای به نام مارگارت است که پس از نقل مکان به شهر تازه با مشکلات سن بلوغ از جمله ارتباط با افراد تازه، مذهب و عشق دست پنجه نرم می‌کند.

رتبه‌ی پنجم جدول باکس آفیس در اختیار «جان ویک: بخش ۴» (John Wick: Chapter 4) قرار دارد که در هفته‌ی هفتم اکران ۲.۳۹ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخت. با احتساب فروش بین‌المللی ۲۲۶ میلیون دلاری، فیلم تا این جای کار در سراسر دنیا ۴۰۶.۰۵ میلیون دلار فروخته است. این فیلم در حال حاضر از «جان ویک: بخش ۳- پارابلوم» (John Wick: Chapter 3 – Parabellum) با فروش کل ۳۲۸ میلیون دلار پیشی گرفته و به عنوان پرفروش‌ترین قسمت فرنچایز شناخته می‌شود. «جان ویک: بخش ۴» توسط چاد استاهلسکی کارگردانی شده و علاوه بر کیانو ریوز بازیگران دیگری مثل دانی ین، بیل اسکاشگورد، لارنس فیشبرن، هیرویوکی سانادا و شامیر اندرسون هم در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. ماجرا در ادامه‌ی مبارزه‌ی آدمکش افسانه‌ای جان ویک با «های تیبل» (The High Table) است.

دوباره عشق

«دوباره عشق» (Love Again) کمدی تازه‌ی سونی پیکچرز در نخستین هفته‌ی اکران ۲.۱۸ میلیون دلار فروش داخلی داشت و جایگاه ششم جدول باکس آفیس را از آن خودش کرد و فعلا فقط در آمریکا اکران شده است. این فیلم کمدی رمانتیک توسط   جیمز سی. استروز کارگردانی شده و بازیگرانی مثل پریانکا چوپرا، سم هیوین، راسل تووی، امید جلیلی، سلیا ایمری و سلین دیون هم در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. ماجرا درباره‌ی زن جوانی است که با فقدان نامزدش دست و پنجه نرم می‌کند و تصمیم می‌گیرد برای کم کردن غمش به شماره تلفن او پیام بدهد اما در کمال ناباوری متوجه می‌شود شماره تلفن نامزدش واگذار شده و با صاحب جدید شماره ارتباط برقرار می‌کند. تا لحظه‌ی نوشتن این گزارش برای «دوباره عشق» امتیاز راتن تومیتوز ۱۷ از ۱۰۰ و متاکریتیک ۳۴ از ۱۰۰ به ثبت رسیده است.

در جایگاه هفتم جدول باکس آفیس «سیاه‌چال‌ها و اژدهایان: شرافت میان دزدان» (Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves) قرار دارد که در هفته‌ی ششم اکران ۱.۵۱ میلیون دلار فروخت. با احتساب فروش بین‌المللی ۱۱۱.۶۰ میلیون دلاری، فیلم تا این جای کار ۲۰۳.۶۴ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخته است. سیاه‌چال‌ها و اژدهایان: شرافت میان دزدان» که با درجه‌ی سنی PG-13  اکران شده و توسط جان فرانسیس دیلی و جاناتان گلدشتاین کارگردانی شده و ستاره‌هایی مثل ریس پاین، میشل رودریگز، رگی-ژان پیج، جاستیس اسمیث، سوفیا لیلیس و هیو گرانت در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. ماجرا درباره‌ی یک دزد جذاب و گروهی از ماجراجویان ناهمگون است که تصمیم می‌گیرند برای به دست آوردن یک گنجینه‌ی گمشده دست به سرقتی حماسی بزنند.

رتبه‌ی هشتم جدول باکس آفیس در اختیار «ایر» (Air) قرار دارد که روند تولید کفش‌های معروف ایر جردن را دنبال می‌کند. فیلم در پنجمین هفته‌ی اکران ۱.۳۹ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخت. با احتساب فروش بین‌المللی ۳۱.۶۰ میلیون دلاری، فیلم تا این جای کار ۸۱.۸۴ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخته است. «ایر» که توسط بن افلک کارگردانی شده و علاوه بر خودش ستاره‌هایی مثل مت دیمون، جیسون بیتمن، مارلون وینز، کریس مسینا، کریس تاکر و وایولا دیویس در آن نقش‌آفرینی می‌کنند ماجرای سانی واکاوی یکی از فروشندگان کفش در کمپانی نایکی را دنبال می‌کند که تلاش می‌کند قرارداد تاریخی را با مایکل جردن برای فروش کفش‌های این کمپانی منعقد کند.

سیسو

«میثاق» (The Covenant) در سومین هفته‌ی اکران ۱.۲۲ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخت و مثل هفته‌ی گذشته در جایگاه نهم جدول باکس آفیس قرار گرفت. با احتساب فروش بین‌المللی ۳۰۴.۹۲ هزار دلاری، فیلم تا این جای کار در سراسر دنیا ۱۵.۰۸ میلیون دلار فروخته است. «میثاق» توسط گای ریچی کارگرانی شده و ستاره‌هایی مثل جیک جیلنهال، آنتونی استار، دار سلیم و الکساندر لودویگ در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. ماجرا درباره‌ی گروهبان جان کینلی (جیک جیلنهال) است که در یکی از مأموریت‌هایش در افغانستان به شدت زخمی می‌شود اما مترجمش احمد (دار سلیم) جانش را نجات می‌دهد. حالا جان تصمیم می‌گیرد برای نجات احمد دوباره به افغانستان بازگردد.

رتبه‌ی دهم جدول باکس در اختیار یک فیلم جنگی فنلاندی به نام «سیسو» (Sisu) قرار دارد که در دومین هفته‌ی اکران ۱.۰۸ میلیون دلار فروخت؛ بنابراین با احتساب فروش ۴۶۸ هزار دلاری تا این جای کار در سراسر دنیا ۶.۰۱ میلیون دلار فروخته. این فیلم که توسط جلماری هلندر کارگردانی شده و بازیگرانی مثل جورما تومیلا، آکسل هنی، جک دولان و میموسا ویلامو در آن نقش‌آفرینی می‌کنند، ماجرای یک جوینده‌ی طلا را دنبال می‌کند که می‌خواهد طلاهایش را از جوخه‌ی مرگ نازی‌ها حفظ کند.

نام فیلم هفته اکران فروش آخر هفته فروش کلی
نگهبانان کهکشان بخش ۳
Guardians of the Galaxy Vol. 3
۱ ۱۱۴ ۱۱۴
نسخه‌ی سینمایی برادران سوپر ماریو
The Super Mario Bros
۵ ۱۸.۶۰ ۵۱۸.۱۲
مرده شریر برمی‌خیزد
Evil Dead Rise
۳ ۵.۷۳ ۵۴.۱۰
خدایا هستی؟ منم، مارگارت
Are You There God? It’s Me, Margare
۲ ۳.۳۸ ۱۲.۶۴
جان ویک: بخش ۴
John Wick: Chapter 4
۷ ۲.۳۵ ۱۸۰.۰۵
دوباره عشق
Love Again
۱ ۲.۱۸ ۲.۴۲
سیاه‌چال‌ها و اژدهایان: شرافت میان دزدان
Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves
۶ ۱.۵۱ ۹۲.۰۴
ایر
Air
۵ ۱.۳۹ ۵۰.۲۴
میثاق
The Covenant
۳ ۱.۲۲ ۱۴.۷۷
سیسو
Sisu
۲ ۱.۰۸ ۵.۵۴

* رقم فروش بر اساس میلیون دلار است و فروش داخلی فیلم‌ها در آمریکای شمالی را شامل می‌شود.

منبع: boxofficemojo

نوشته غلبه‌ی «نگهبانان کهکشان» بر «برادران سوپر ماریو» (باکس آفیس هفته) اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala