انیمیشن تازه‌ی سونی به دلیل نقدهای مثبت، تبلیغات شفاهی خوب و شهرت قسمت اول یعنی «مرد عنکبوتی: درون دنیای عنکبوتی» (Spider-Man: Into the Spider-Verse) که برنده پ‌ی جایزه ی اسکار هم شده بود، با استقبال گسترده‌ای مواجه شده و پیش‌بینی می‌شود این فروش بالا در هفته‌های آینده هم ادامه پیدا کند. جالب است بدانید فروش افتتاحیه‌ی این فیلم از قسمت اول خیلی بیش‌تر بود. «مرد عنکبوتی: درون دنیای عنکبوتی» در افتتاحیه تنها ۳۵.۵ میلیون دلار فروخت اما در گذر زمان مخاطبان بیش‌تری به آن جذب شدند و در نهایت کارش را با فروش کل ۳۸۴ میلیون دلاری به پایان رساند. وضعیت فروش انیمیشن «مرد عنکبوتی: میان دنیای عنکبوتی» در سایر نقاط دنیا هم خوب بود و موفق شد در ۵۹ کشور دیگر به غیر از ایالات متحده‌ی آمریکا ۸۸.۱ میلیون دلار بفروشد و فروش کلش را به ۲۰۸.۶ میلیون دلار رساند.

«مرد عنکبوتی: میان دنیای عنکبوتی» توسط جواکیم دوس سانتوس، کمپ پاورز و جاستین کی تامپسون کارگردانی شده و ستاره هایی مثل شامیک مور، اسکار آیزاک و هیلی استاینفلد صداپیشگی شخصیت‌های مختلف را برعهده دارند. ماجرا درباره‌ی مایلز و گوئن استیسی (با نام مستعار زن عنکبوتی) است که تلاش می‌کنند مردان عنکبوتی را از دست شروری به نام اسپات نجات دهند. تا لحظه‌ی نوشتن این گزارش برای فیلم امتیاز راتن تومیتوز ۹۵ از ۱۰۰ و متاکریتیک ۸۷ از ۱۰۰ به ثبت رسیده که برای یک انیمیشن ابرقهرمانی موفقیت بزرگی به حساب می آید.

  • ۸ دنباله‌‌ برتر انیمیشن‌های دیزنی که در سینماها اکران نشدند
  • ۱۰ ترانه عاشقانه انیمیشن‌های دیزنی را ببینید و بشنوید

نسخه‌ی لایو اکشن «پری دریایی کوچولو» (The Little Mermaid) در هفته‌ی دوم اکران ۴۰.۶۰ میلیون دلار فروش داخلی داشت و به رتبه‌ی دوم جدول باکس آفیس سقوط کرد. افت فروش ۵۷ درصدی نسبت به هفته‌ی گذشته نشان می‌دهد که مخاطبان نتوانستند با لایو اکشن تازه‌ی دیزنی به خوبی ارتباط برقرار کنند و هنوز هم انیمیشن اصلی را ترجیح می‌دهند. با احتساب فروش بین‌المللی ۱۴۰.۵۰ میلیون دلاری «پری دریایی کوچولو» تا این لحظه ۳۲۶.۷۰ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخته است. این فیلم توسط راب مارشال کارگردانی شده و ستاره‌هایی مثل هیلی بیلی، جونا هاوئر کینگ، داوید دیگز، آکوافینا، جیکوب ترمبلی، نوما دومزونی و خاویر باردم در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. ماجرا درباره‌ی پری دریایی زیبایی به آن آریل است که پس از این که عاشق شاهزاده می‌شود با جادوگر دریایی معامله می‌کند تا در ازای از دست دادن صدایش، به انسان تبدیل شود و بیرون از آب زندگی کند.

بوگیمن رتبه‌ی سوم جدول باکس آفیس

رتبه‌ی سوم جدول باکس آفیس در اختیار فیلم ترسناک تازه‌واردی به نام «بوگیمن» (The Boogeyman) قرار دارد که ۱۲.۳۰ میلیون دلار فروش داخلی داشت. با احتساب فروش بین‌المللی ۷.۷۰ میلیون دلاری فیلم تا این جای کار در سراسر دنیا ۲۰ میلیون دلار فروخت. «بوگیمن» توسط راب ساویج کارگردانی شده و بازیگرانی مثل مدیسون هو، ویوین لایرا بلیر، سوفی تاچر، دیوید دستمالچیان، کریس مسینا و جین وردین در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. ماجرا درباره‌ی موجود ترسناکی است که بعد از ورود به یک خانه امنیت روانی ساکنان آن را به هم می‌ریزد. تا لحظه‌ی نوشتن این گزارش برای فیلم امتیاز راتن تومیتوز ۶۲ از ۱۰۰ و متاکریتیک ۵۶ از ۱۰۰ به ثبت رسیده است.

«نگهبانان کهکشان بخش ۳» (Guardians of the Galaxy Vol. 3) در پنجمین هفته‌ی اکران ۱۰.۲۰ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخت و در جایگاه چهارم جدول باکس آفیس قرار گرفت. با احتساب فروش بین‌المللی ۴۵۷.۴۰ میلیون دلاری، تازه‌ترین فیلم دنیای سینمایی مارول تا این جای کار ۷۸۰.۱۱ میلیون دلار در سراسر جهان فروخت. «نگهبانان کهکشان بخش ۳» توسط جیمز گان کارگردانی شده و ستاره‌هایی مثل کریس پرت، زوئی سالدانا، دیو باتیستا، کارن گیلان، پام کلمنتیئف، وین دیزل و بردلی کوپر در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. در این قسمت اعضای نگهبانان کهکشان وظیفه دارند از راکت مقابل تکامل عالی محافظت کنند.

رتبه‌ی پنجم جدول باکس آفیس در اختیار «فست ایکس» (Fast X) قرار دارد که در سومین هفته‌ی اکران ۹.۲۴ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخت. با احتساب فروش بین‌المللی ۴۷۴.۸۰ میلیون دلاری فیلم تا این جای کار ۶۰۳.۲۶ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخته است. فیلم توسط لوی لتریر کارگردانی شده و ستاره‌هایی مثل وین دیزل، میشل رودریگز، تایریس گیبسون، لوداکریس، جیسون موموآ، ناتالی امانوئل، جوردانا بروستر، جان سینا و جیسون استاتهام در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. در این قسمت دام توتورو و خانواده‌اش باید مقابل پسر انتقام جوی هرمان ریس (جیسون موموآ) ایستادگی کنند.

نسخه‌ی سینمایی برادران سوپر ماریو رتبه‌ی ششم جدول باکس آفیس

«نسخه‌ی سینمایی برادران سوپر ماریو» (The Super Mario Bros. Movie) در نهمین هفته‌ی اکران ۳.۳۵ میلیون دلار فروخت و در جایگاه ششم جدول باکس آفیس قرار گرفت. با احتساب فروش بین‌المللی ۷۳۳.۹۵ میلیون دلاری تا این جای کار ۱.۳۰ میلیارد دلار در سراسر دنیا فروخت و به عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۳ شناخته می‌شود. «برادران سوپر ماریو» توسط آرون هوارث و مایکل جلینک کارگردانی شده و ستاره‌هایی مثل کریس پرت، آنیا تیلور-جوی، چارلی دی، جک بلک، کیگان-مایکل کی، ست روگن، فرد ارمیسن و کوین مایکل ریچاردسون صداپیشگی شخصیت‌های مختلف را بر عهده دارند. ماجرا درباره‌ی یک لوله‌کشی به نام ماریو و برادرش لوئیجی است که برای نجات یک شاهزاده خانم سفر پرماجرای را در دل هزارتوی زیرزمینی آغاز می‌کنند.

«درباره‌ی پدرم» (About My Father) در دومین هفته‌ی اکران با فروش داخلی ۲.۱۰ میلیون دلاری در رتبه‌ی هفتم جدول باکس آفیس قرار گرفت. این کمدی توسط لورا ترروسو کارگردانی شده و ستاره‌هایی مثل رابرت دنیرو، سباستین مانیسکالکو و لزلی بیب در آن نقش‌آفرینی می می‌کنند. ماجرا درباره‌ی سباستین است که به پدرش که یک مهاجر ایتالیایی است اطلاع می‌دهد که می‌خواهد با معشوقه‌ی آمریکایی‌اش ازدواج کند؛ در نتیجه به پیشنهاد او تصمیم می‌گیرد آخر هفته را با خانواده‌ی دختر موردعلاقه‌اش بگذراند، تصمیمی که تضادهای فرهنگی آن‌ها را مشخص می‌کند.

جایگاه هشتم جدول باکس آفیس در اختیار اکشن کمدی به نام «ماشین» (The Machine) قرار دارد که در دومین هفته‌ی اکران نسبتا امیدوارکننده ظاهر شد و در آمریکای شمالی ۱.۷۵ میلیون دلار فروخت. فیلم توسط پیتر آتنیکو کارگردانی شده و بازیگرانی مثل برت کریشر، جیمی تارتو و مارک همیل در آن نقش‌آفرینی می‌کند. ماجرا درباره‌ی مردی به نام برت است که بعد از گذشت بیست سال مجبور می‌شود با عواقب کاری که در مستی انجام داده، رو به رو شود.

تو به احساسات من صدمه زدی» (You Hurt My Feelings) در دومین هفته‌ی اکران با فروش داخلی ۷۶۹ هزار دلاری جایگاه نهم جدول باکس آفیس را از آن خودش کرد. فیلم که توسط نیکول هولوفسنر کارگردانی شده و ستاره‌هایی مثل جولیا لوئی درایفوس، توبیاس منزیس، میکلا واتکینس و اوون تیگ در آن نقش‌آفرینی می‌کنند نخستین بار در جشنواره‌ی فیلم ساندنس به نمایش درآمد. ماجرا درباره‌ی زندگی مشترک رمان‌نویسی است که وقتی با واکنش صادقانه‌ی همسرش نسبت به آخرین کتابش مواجه می‌شود، در معرض آسیب قرار می‌گیرد.

«قندهار» (Kandahar) در دومین هفته‌ی اکران ۷۶۵ هزار دلار فروخت و جایگاه دهم جدول باکس آفیس را از آن خودش کرد. فیلم توسط ریک رومن وو کارگردانی شده و بازیگرانی مثل جرارد باتلر، اولیویا می- برت، ربکا کالدر، علی فضل و نوید نگهبان در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. ماجرا درباره‌ی یک مامور مخفی سیا به نام تام هریس است که همراه مترجمش در افغانستان گیر می‌افتد و باید خودش را به منطقه‌ی استخراج برساند.

نام فیلم هفته اکران فروش آخر هفته فروش کلی
مرد عنکبوتی: میان دنیای عنکبوتی
Spider-Man: Across the Spider-Verse
۱ ۱۲۰.۵۰ ۱۲۰.۵۰
پری دریایی کوچولو
The Little Mermaid
۲ ۴۰.۶۰ ۱۸۶.۲۰
بوگیمن
The Boogeyman
۱ ۱۲.۳۰ ۱۲.۳۰
نگهبانان کهکشان: بخش ۳
Guardians of the Galaxy
۵ ۱۰.۲۰ ۳۲۲.۷۱
فست ایکس
Fast X
۳ ۹.۲۴ ۱۲۸.۴۶
نسخه‌ی سینمایی برادران سوپر ماریو
The Super Mario Bros. Movie
۹ ۳.۳۵ ۵۶۶.۲۷
درباره‌ی پدرم
About My Father
۲ ۲.۱۰ ۸.۸۲
ماشین
The Machine
۲ ۱.۷۵ ۸.۷۰
تو به احساسات من صدمه زدی
You Hurt My Feelings
۲ ۰.۷۶۹ ۳
قندهار
Kandahar
۲ ۰.۷۶۵ ۴.۲۳

* رقم فروش بر اساس میلیون دلار است و فروش داخلی فیلم‌ها در آمریکای شمالی را شامل می‌شود.

منبع: boxofficemojo

نوشته غوغای «مرد عنکبوتی: میان دنیای عنکبوتی» در گیشه (باکس آفیس هفته) اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala