سوییس. یکی از زیباترین کشور‌های جهان در قلب اروپا. شما ممکن است به چند دلیل این کشور رویایی را دوست داشته باشید. یا یک جهانگرد عاشق طبیعت باشید، یا اینکه برای نگه داشتن پول‌هایتان نیاز به یک بانک امن و مطمئن داشته باشید. عشاق شکلات هم از قدیم به شکلات‌های سوییسی علاقه‌ی زیادی داشته‌اند. اما برای برخی افراد کشور سوییس یادآور هنر و صنعت ساعت‌سازی است. ساعت‌هایی که هر کدام از آن‌ها قابلیت نشستن در قلب یک موزه‌ی معتبر را دارند. ساعت سازان سوییسی از بیش از یک قرن پیش با هنر مثال زدنی خود توانستند ساعت مچی را از مفهوم یک ابزار صرفا نشان دهنده‌ی زمان خارج کرده و آن را در قالب یک زیور و جواهر ارزشمند به افراد ثروتمند معرفی کنند. با اینکه امروزه و با گسترش کارگاه‌ها و شرکت‌های سازنده‌ی ساعت که در سوییس بنا شده‌اند، مفهوم ساعت سوییسی از یک مفهوم متعلق به افراد ثروتمند خارج شده و اکثر افراد می‌توانند یک ساعت با عبارت Swiss Made حک شده در پشت آن را به دست داشته باشند، اما هنوز هم کارخانه‌های کوچکی در گوشه و کنار این کشور زیبای اروپایی وجود دارند که برای تصاحب محصولاتشان باید حساب بانکی پروپیمانی داشت. ساعت‌هایی که تنها با یک درخشش کوچک روی مچ دست صاحب خود، او را در هر جمعی از دیگر افراد جمع متمایز خواهد کرد. ساعت‌هایی ظریف که با استفاده از بهترین مواد ممکن ساخته شده و می‌توانند تبدیل به یک میراث گرانقدر در یک خانواده شوند.  خانم‌ها آقایان، به قصر زیبای «آلبرت ریله» (Albert Riele)  خوش آمدید.

معرفی

ساعت مچی آلبرت ریله

در سال ۱۸۸۱ میلادی، در مهد صنعت و هنر ساعت جهان، یک کارگاه کوچک ساعت‌سازی با عنوان Albert Riele تاسیس شد. پس از گذشت ۱۵۰ سال و با پشتوانه‌ی سابقه‌ای درخشان، امروز با یکی از معتبرترین برندهای ساعت‌ مچی در جهان روبرو هستیم. برندی که هرکدام از ساعت‌هایش از شخصیتی منحصر به فرد بهره می‌برند و می‌توانند به عنوان یک جواهر بدرخشند. فناوری پیشرفته‌ی روز به کمک تجربه‌ی غنی این برند آمده و با انتخاب بهترین انواع چرم و کریستال و فلز، یکی از باکیفیت‌ترین ساعت‌های سوییسی را ساخته است.

مکانیسم و ساخت

ساعت مچی آلبرت ریله

ساعت مچی Albert Riele مدل «۵۲۲GA14-SS11A-LB-K1» یکی از درخشان‌ترین اعضای خانواده‌ی Family 1881 به شمار می‌رود. ساعت‌های اتوماتیک از قدیمی‌ترین انواع ساعت‌های مچی هستند که برای چرخیدن عقربه‌ها نیازی به هیچ منبع انرژی خارجی ندارند. هرچند موتور این ساعت‌ها همچنان از یک مکانیسم اصلی و قدیمی استفاده می‌کند، اما پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا خطای این موتورها بسیار کمتر شده و همواره ساعت‌هایی قابل اعتماد باشند. این ساعت نیز مانند دیگر ساعت‌های اتوماتیک انرژی مورد نیاز خود را از حرکت دست کاربر خود را می‌گیرند و هرکدام از آن‌ها به نسبت فناوری به کار رفته در ساخت خود، در صورت ساکن بودن می‌توانند تا مدتی مشخص انرژی کسب شده را در خود ذخیره کنند. این ساعت Albert Riele هم از این قاعده مستثنا نیست و توانایی ذخیره‌ی انرژی حرکتی را تا ۴۲ ساعت داراست. کیفیت اجزای اصلی سازنده‌ی این ساعت، یعنی کریستال و فلز به کار رفته در ساخت آن فراتر از تصور است. قاب و چرخ‌دنده‌های تشکیل دهنده‌ی بخش مکانیکی این ساعت از فولادی بسیار مقاوم در برابر خراش و ضربه ساخته. استیلی که در عین مقاومت از ظرافتی مثال زدنی برخوردار است و دست صنعت‌گران هنرمند سوییسی آن‌ها را با دقت تمام شکل داده است. این ساعت اتوماتیک به تقویمی زیبا نیز مجهز شده است. این تقویم به صورت مجزا و به یک عقربه شماره‌ی روز ماه و با کمک سه نشان‌گر جداگانه نام روز، نام ماه و وضعیت شبانه‌روز را به کاربر نشان می‌دهد.

کریستال دایره شکلی که وظیفه‌ی محافظت از عقربه‌ها و صفحه‌ی زیبای این ساعت را بر عهده گرفته از مقاوم‌ترین انواع یاقوت مصنوعی ساخته شده که اصطلاحا sapphire crystal نامیده می‌شود. کریستالی که استفاده‌ی زیادی در صنعت ساعت‌های لوکس و گران‌قیمت دارد. این کریستال علاوه بر شفافیت از مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربات و خراش‌های احتمالی دارد. ویژگی anti-reflective یا ضد انعکاس بودن دیگر خاصیت سافایر به کار رفته در ساعت‌های این برند سوییسی است و به کاربر کمک می‌کند تا در هر شرایط نوری و حتی تابش مستقیم نور آفتاب به راحتی صفحه‌ی ساعت خود را ببیند. کاربر می‌تواند برای به دست بستن این ساعت از دو بندی که طراحان Albert Riele در اختیار او قرار داده‌اند استفاده کند. بند پیش‌فرض بندی چرمی است که از مرغوب‌ترین و لطیف‌ترین انواع چرم طبیعی دباغی شده ساخته شده است و احساس فوق‌العاده‌ای از دوام و ظرافت را به کاربر خود منتقل می‌کند. بند دیگر اما از جنس استیل آب‌دیده ساخته شده و در عین زیبایی مقاومت بسیار بالایی در مقابل ضربه و خراش دارد. بسته به نظر، سلیقه و یا پوشش کاربر به راحتی می‌توان بند این ساعت را تعویض کرد و از ظاهر متفاوت آن لذت برد.

طراحی

ساعت مچی آلبرت ریله

ساعت‌های صفحه گرد شاید قدیمی‌ترین طرح را در بین ساعت‌های آنالوگ داشته باشند. طرحی کلاسیک که عقربه‌ها مانند یک شعاع‌های دایره روی آن می‌چرخند. این ساعت مچی هم با طرحی کلاسیک و فوق‌العاده توجه هر علاقمند به ساعت‌های مچی لوکس را به خود جلب می‌کند. بدنه و قاب ساعت از استیل مقاوم و به رنگ نقره‌ای مات ساخته شده که در بالا و پایین قاب دایره‌ای‌اش به دو قلاب نگه‌دارنده‌ی بند ساعت ختم می‌شود. در سمت راست بدنه تاج کوک قرار گرفته که با انحنایی فوق‌العاده ساخته شده و لوگوی Albert Riele روی آن نقش بسته است. رنگ صفحه‌ی ساعت اما مشکی انتخاب شده که با رنگ نقره‌ای قاب تضادی زیبا و چشم‌گیر ایجاد کرده است. سه ردیف عدد روی دوایر متحد‌المرکز درونی صفحه با فونت‌هایی زیبا و کلاسیک درج شده‌اند. ردیف اول با فواصل پنج‌تایی وظیفه‌ی نشان دادن دقیقه و ثانیه را بر عهده دارد و ردیف دوم که با فونتی بزرگ نوشته شده ساعت را به کاربر نشان می‌دهد. نزدیک‌ترین ردیف اعداد به مرکز به صورت یک در میان اعداد فرد و نقاطی هستند که شماره‌ی روز ماه را به کاربر نشان می‌دهند. روی صفحه‌ی ساعت چهار عقربه در حال چرخش دیده می‌شوند. عقربه‌ی سوزنی شکل ثانیه شمار، عقربه‌های اشکی شکل دقیقه‌شمار و ساعت شمار، و عقربه‌ای با نوکی سرخ رنگ به شکل نعل روی شماره‌ی روز ماه قرار گرفته و تاریخ را به کاربر خود نشان می‌دهد.

در نیمه‌ی بالای صفحه‌ی ساعت دو نشان‌گر مکانیکی تعبیه شده که نام روز هفته و ماه را نشان داده و در نیمه‌ی پایینی صفحه نیم دایره‌ای وظیفه‌ی نشان دادن شب و روز را بر عهده دارد. بند پیش‌فرض ساعت بندی ساخته شده از مرغوب‌ترین انواع چرم طبیعی به رنگ سیاه براق است که با طرحی کلاسیک و زیبا دباغی شده است. لایه‌ی درونی این بند چرمی که با پوست دست در تماس است با لایه‌ای از مخمل لطیف پوشانیده شده و احساس راحتی فوق العاده‌ را به کاربر منتقل می‌کند. بند دیگری که با ساعت ارائه شده بندی فلزی‌ست که از در هم تنیده شدن مهره‌های کشیده‌ی موازی به رنگ نقره‌ای ساخته شده و در عین استحکام از راحتی فوق‌العاده‌ای بهره می‌برد. ساعت درون جعبه‌ای ساخته شده از چوب به رنگ قهوه‌ای ارائه شده که درون آن را لایه‌ای از مخمل کرم رنگ پوشانده است. درون این جعبه علاوه بر ساعت، بند دوم و آچار ظریفی که برای تعویض بند به کار می‌رود قرار گرفته‌اند و مجموعه‌ای بسیار فاخر و لوکس را تشکیل داده‌اند.

و در پایان…

ساعت مچی آلبرت ریله

ساعت‌ها دیگر تنها ابزاری برای نشان دادن زمان نیستند. این روزها ساعت‌های فاخر و لوکس بیشتر در قامت یک جواهر با ارزش به دست بسته می‌شوند و نشان دهنده‌ی کارکتر و موقعیت کاربر خود هستند. ساعت‌های سوییسی بیشتر از یک قرن همواره یادآور زیبایی و وقار بوده‌اند و پیش‌رفت زمان به شکوه و زیبایی آن‌ها افزوده شده است. Albert Riele یکی از نام‌های صنعت فاخر ساعت‌سازی سوییس است که با دست توانای هنرمندان این صنعت در کشور سوییس طراحی و ساخته می‌شود. ساعت‌هایی در اوج ظرافت و زیبایی که با شکوه تمام روی دست کاربر خود می‌درخشند و نگاه‌ها را به سوی برمی‌گردانند. در کنار یک دست لباس فاخر، ساعت مچی اتوماتیک Albert Riele تکمیل کننده‌ی حس زیبایی‌خواه شماست. با این ساعت مچی می‌توانید با شکوه هرچه تمام‌تر بدرخشید.

Pros

  • مقاومت در برابر آب
  • شیشه‌ی ضد خش سافایر
  • دارای ۳ تاریخ‌شمار
  • صفحه‌ی نمایش حالت ماه
  • دارای بند اضافه‌ی استیل

Cons

  • ندارد

Digi_Buy_Label5

مطلب قصر زیبای Albert Riele؛ نقد و بررسی ساعت مچی برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala