این روزها اگر گذرتان به بازار لوازم الکترونیک بیفتد، حتی در‌صورتی که قصد خرید نداشته باشید، محو تماشای مدل‌های گوناگون این محصولات خواهید شد. نوآوری و خلاقیت در تمامی کالاها دیده می‌شود و تولیدکنندگان متفاوت، در حال سبقت گرفتن از یکدیگر هستند. این امر، تنوعی بی‌سابقه را به بازار هدیه داده ‌است و مصرف‌کنندگان می‌توانند به‌راحتی کالای مورد علاقه‌ی خود را تهیه کنند. هرچه زمان می‌گذرد، انتظار مخاطبان از محصولات بالاتر رفته و باعث می‌شود تا تولیدکنندگان به معرفی مدل‌های متفاوت اقدام کنند. ال‌جی برخلاف رقبای خود، همواره بدون ترس از شکست، در حال نوآوری و از بین بردن محدودیت‌ها در ساخت محصولات خود است. رونمایی این کمپانی از محصولات جدیدش همواره نفس حضار را بند آورده و باعث شگفتی آن‌ها شده است. درمجموع، تعداد سازندگانی که دست به تولید انبوه تلویزیون OLED زده‌اند، به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد و نام ال‌جی بین آن‌ها می‌درخشد. این کمپانی اولین تلویزیون OLED خود را در سال ۲۰۱۰ معرفی کرد. طراحی منحصربه‌فرد آن، نظر بسیاری از کاربران حرفه‌ای را به خود جلب کرد. پس از آن، این سازنده‌ی پرجرات، به مرور زمان امکانات و کیفیت تلویزیون‌های OLED خود را افزایش داد و آن‌ها را با تنوع بیشتری تولید کرد. این تلویزیون‌ها با ابعاد، صفحه‌نمایش و ویژگی‌های متفاوتی ارائه می‌شوند که این تنوع بیشتر در مدل‌های ال‌جی دیده می‌شود. با نگاهی به روند صعودی این هیولای کره‌ای، می‌توان آینده‌ی بسیار درخشانی را برای آن متصور شد. با وجود رقبای بسیار قدرتمند این عرصه، ال‌جی همچنان به تولید و معرفی مدل‌های پرزرق و برق خود مشغول است و بارها رقبای خود را در تولید تلویزیون شکست داده است.

فراتر از تصور

55EG92000GI - تلویزیون OLED ال‌جی

یک تلویزیون خمیده با تصویری فوق‌العاده، ظرافتی هنرمندانه و امکانات بی‌نظیر. ابعادی ۵۵ اینچی که برای فضاهای نسبتا بزرگ طراحی شده است و کیفیت تصویر ۴K، نظر بینندگان را به خود جلب می‎کند. البته ویژگی منحصربه‌فرد این مدل، تکنولوژی ساخت OLED است که باعث می‌شود رنگ‌های سیاه بسیار عمیق و متمایز باشند. قابلیت ارتقا تصاویر، کیفیت فیلم را به طرز عجیبی افزایش می‌دهد. قابلیت نمایش سه‌بعدی باعث می‌شود که کاربران در دنیای فیلم غرق شوند و کاراکترهای آن را اطراف خود ببینند. نُه حالت تصویری مجزا، امکان تماشای فیلم را به سبک دلخواه فراهم می‌کند. سیستم صوتی آن، از نوع ۲کاناله است و صدا را به صورت استریو پخش می‌کند. دو بلندگوی ۱۰واتی آن، درمجموع ۲۰ وات صدای خروجی را فراهم می‌کند. پشتیبانی آن از سیستم‌های صوتی رایج، صدای باکیفیت و فراگیری را برای کاربران فراهم می‌کند. شما امکان انتخاب بین ۶ حالت صدای مجزا در این مدل را دارید. سیستم‌عامل WebOS 2.0 در این تلویزیون، نقش بسزایی را در سرگرم‌کردن کاربران ایفا می‌کند. به‌وسیله‌ی این قابلیت می‌توانید در اینترنت جست‌وجو کرده و اپلیکیشن‌های دلخواهتان را انتخاب کنید، یا با تلویزیون خود مشغول بازی شوید. گیرنده‌ی دیجیتال داخلی آن، وظیفه‌ی دریافت و پخش کانال‌های صداوسیما را برعهده دارد. این مدل فرمت‌های صوتی وتصویری متنوعی را اجرا می‌کند. ریموت‌کنترل‌های پخش‌کننده‌های دیگر ال‌جی به‌واسطه‌ی قابلیت «Simplink» با این تلویزیون هماهنگ می‌شود. درگاه‌های ارتباطی متنوع آن، نیاز تمامی کاربران را برآورده می‌کند. سه عدد پورت USB که در قسمت کناری تلویزیون تعبیه شده است، امکان اتصال فلش‌مموری و هارد اکسترنال را فراهم می‌کند. سه عدد پورت HDMI نیز، امکان اتصال پخش‌کنندهای صوتی و تصویری را فراهم می‌کند. پورت‌های کامپوننت و کامپوزیت، اتصال دستگاه‌های قدیمی‌تر را میسر می‌سازند. خروجی صدای اپتیکال، برای کاربرانی که علاقه به استفاده از سیستم صوتی مجزا دارند، بسیار کارآمد است. ریموت‌کنترل آن کاربری بسیار ساده و لذت‌بخش دارد. با تهیه‌ی پایه دیواری مخصوص، مدل «OTW150» می‌توانید ۵۵EG92000GI را به دیوار متصل کرده و از فضای بیشتری بهره‌مند شوید. برای سهولت در بهره‌مندی از امکانات فوق‌العاده‌ی این تلویزیون، همراه آن دو عدد عینک سه‌بعدی، یک ریموت‌کنترل هوشمند و دفترچه‌ی راهنما ارائه می‌شود.

هنرنمایی ال‌جی در نگاه اول

55EG92000GI - تلویزیون OLED ال‌جی

صفحه‌نمایشی خمیده که به جاذبه‌ی زمین غلبه کرده است! این صحنه‌ای است که در اولین نگاه به این تلویزیون می‌بینید. تلویزیون، به‌واسطه‌ی یک قطعه‌ی شیشه‌ای، روی پایه سوار شده. به همین دلیل حالتی معلق به خود گرفته است. پایه‌‌ای که روی میز قرار می‌گیرد، نقره‌ای‌رنگ است. قاب دور تلویزیون به‌حدی باریک طراحی شده که تقریبا بینندگان، چیزی به جز تصویر نمی‌بینند. قسمت پشتی آن سفیدرنگ است و اسپیکرها در قسمت پایینی آن به چشم می‌خورند. ظرافت تلویزیون به‌حدی است که با قطر موبایل‌های امروزی برابری می‌کند. خمیدگی صفحه‌ی تلویزیون، یکی از جدیدترین تکنولوژی‌هایی است که ال‌جی برای این مدل به کار برده‎ است. این تکنولوژی علاوه بر بخشیدن حالتی مدرن و متفاوت به تلویزیون، باعث می‌شود هنگام تماشای فیلم احساس بهتری داشته باشید؛ چراکه خمیدگی صفحه، تصویری حقیقی‌تر خلق می‌کند و بیننده خود را نزدیک‌تر به وقایع حس می‌کند؛ همچنین طراحی منحنی این مدل، از خستگی چشم جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود بیننده، خود را کاملا در فضای فیلم تصور کند. زاویه‌ی دید وسیع‌تر نیز، یکی دیگر از مزیت‌های این طراحی است. تمامی ویژگی‌های ظاهری این محصول، آن را تبدیل به یک تلویزیون لوکس کرده است که می‌تواند در زیبایی دکوراسیون منزل شما نقش بسیار مهمی ایفا کند.

پنجره‌ای به دنیای دیگر

55EG92000GI - تلویزیون OLED ال‌جی

طراحی صفحه‌نمایش OLED به‌گونه‌ای است که در آن لامپ تصویر به کار نمی‌رود. این امر باعث می‌شود که هر پیکسل، به صورت مستقل خاموش و روشن شود و تصویر را خلق کند. در صفحه‌نمایش‌های LED و LCD، یک منبع نور کلی، صفحه‌نمایش را روشن می‌کرد. حذف این لامپ باعث می‌شود، کنتراست بین رنگ‌های روشن و تیره بالاتر رود؛ همچنین جزئیات به صورت واضح‌تری نمایان می‌شوند؛ چراکه نور، متعلق به خود پیکسل است که یک نقطه‌ی نورانی را نمایش می‌دهد و نور تصویر به هیچ‌وجه پخش نمی‌شود. بزرگ‌ترین حسن این تکنولوژی، خلق رنگ سیاه مطلق است. در این دسته از تلویزیون‌ها، به دلیل کنتراست بسیار بالایی که دارند، طیف رنگ مشکی، از عمق بسیار زیادی برخوردار است که تصاویری خارق‌العاده را به وجود می‌آورد. با تماشای فیلم موردعلاقه‌تان در این تلویزیون، بدون شک لذتی تکرارنشدنی را تجربه خواهید کرد. رنگ‎های زنده و عمیق، جزئیات ریز که به وضوح قابل دیدن هستند، همه‌وهمه بیننده را شگفت‌زده می‌کند. این‌ها فقط بخشی از ویژگی‌های متنوع تصویری این مدل بود!

55EG92000GI - تلویزیون OLED ال‌جی

کیفیت تصویر ۴K، محتوای حجیم و باکیفیت شما را به‌سادگی نمایش می‌دهد و قابلیت استفاده از آن را برای شما فراهم می‌کند. البته برای تجربه‌ی یک تصویر باکیفیت از این تلویزیون، به هیچ‌وجه به تهیه‌ی فایل ۴K نیازی ندارید؛ چراکه به لطف قابلیت ارتقاء تصاویر، کیفیت آن‌ها افزایش چشم‌گیری پیدا می‌کند. پراکندگی ۲۱۶۰×۳۸۴۰ پیکسل در صفحه‌نمایشی ۵۵ اینچی، یکی از واضح‌ترین تصاویری را که تا امروز دیده‌اید به وجود می‌آورد.

ال‌جی، با تعبیه‌ی نمایش ۳D برای این مدل، کار را تمام کرده ‌است! با تهیه‌ی یک فایل سه‌بعدی، لذت ورود به دنیای فیلم موردعلاقه‌تان را به خود هدیه دهید. به دلیل خمیده‌بودن صفحه، تصویر کاملا از صفحه‌نمایش بیرون می‌آید. نوع نمایش سه‌بعدی آن، از نوع «پسیو» (Passive) است که با استفاده از عینک‌های موجود در جعبه، امکان بهره‌مندی از آن فراهم می‌شود. این عینک، به دلیل پسیو بودن، فاقد باتری است و نیازی به منبع تغذیه ندارد. مزیت دیگری که این نوع عینک‌ها دارند، قیمت پایین آن‌هاست. در صورت مفقودشدن عینک‌ یا نیاز به تعداد بیشتر آن، به‌راحتی در دسترس هستند. می‌توانید با استفاده از تبدیل ۲D به ۳D، فیلم‌های معمولی را نیز با عمق بیشتری ببینید. درنهایت، ۹ حالت تصویر متفاوت برای این محصول در نظر گرفته شده است تا بتواند کاربران را با سلیقه‌ها‌ی مختلف راضی کند.

صدا

55EG92000GI - تلویزیون OLED ال‌جی

اسپیکرها‌ی این تلویزیون، در قسمت پشتی بدنه قرار گرفته‌اند. هرکدام ۱۰ وات قدرت دارند که توان کلی آن‌ها به ۲۰ وات می‌رسد. پشتیبانی این تلویزیون از سیستم‎ صوتی «Ultra Surround»، برای آن صدای فراگیری را رقم زده است. صدای تلویزیون را بالا ببرید تا شنونده‌ی طنین‌افکن شدن آن در فضای اطراف باشید؛ همچنین به لطف «Clear Voice III»، صدای هماهنگ با تصویر از وضوحی باورنکردنی برخوردار است. سیستم‌های صوتی Dolby Digital و DTS-HD باعث می‌شود که با اتصال بلندگوهای جداگانه به تلویزیون، صدا تفکیک شده و به صورت سه‌بعدی پخش شود؛ برای مثال هنگام تماشای فیلم، صدای کاراکتری که سمت راست شما قرا دارد، از اسپیکر همان سمت پخش می‌شود. وقتی که یک هواپیما در قسمت پشتی سقوط می‌کند، صدای آن از اسپیکر می‌آید و کلا صدای تمامی اتفاقات، به‌صورت حقیقی به اسپیکرها منتقل می‌شوند. این مدل دارای ۶ حالت صدای متفاوت است. این ۶ مورد شامل Standard – News – Music – Cinema – Soccer – Game است. برای توضیح در رابطه با این حالت‌ها، باید گفت که هرکدام بنا بر برنامه‌ی درحال پخش، عملکرد متناسب با آن را ارائه می‌کنند. درمجموع، امکانات صوتی این تلویزیون لوکس، با تصویر فوق‌العاده‌ی آن هماهنگ است.

بیشتر از یک تلویزیون

55EG92000GI - تلویزیون OLED ال‌جی

به لطف سیستم‌عامل WebOS 2.0، می‌توانید به‌راحتی از امکانات هوشمند متعددی بهره‌مند شوید. می‌توانید با اتصال به اینترنت در یک صفحه‌نمایش خمیده‌ی ۵۵ اینچی، صفحات وب را جست‌و‌جو کنید. اپلیکیشن‌های متعددی، به لطف همین قابلیت، برای کاربران آن قابل دانلود و راه‌اندازی است. یکی دیگر از امکانات پرکاربرد این تلویزیون، امکان انتقال بی‌سیم تصاویر از دستگاه‌های دیجیتالی به صفحه‌نمایش است که به‌واسطه‌ی قابلیت DLNA، میسر می‌شود. Miracast نیز، دقیقا عملکرد یک پورت HDMI را به صورت بی‌سیم ارائه می‌کند. همچنین، فرمت‌های صوتی وتصویری رایج و متنوعی در این تلویزیون قابل اجرا است که استفاده از فایل‌های کاربران را میسر می‌سازد. جالب است بدانید، ۵۵EG92000GI، دارای یک گیرنده‌ی ‌دیجیتال داخلی است که وظیفه‌ی دریافت و پخش شبکه‌های داخلی را برعهده دارد؛ یعنی شما با تهیه‌ی یک آنتن می‌توانید تمامی برنامه‌های صداوسیما را ذخیره کنید. علاوه بر امکانات ذکرشده، از طریق قابلیت «Simplink» این دستگاه با ریموت‌کنترل‌های ال‌جی که برای پخش‌کننده‌های دیگر آن طراحی شده‌اند، هماهنگ می‌شود. تمام این ویژگی‌ها، دست به دست یکدیگر داده‌اند و این محصول را به یک وسیله‌ی اشتراک‌گذاری هوشمند تبدیل کرده‌اند که نیاز کاربران حرفه‌ای را برآورده می‌کند.

55EG92000GI - تلویزیون OLED ال‌جی

ورودی و خروجی‌ها

در قسمت کناری بدنه، سه عدد پورت USB و HDMI قرار گرفته است. می‌توانید به‌واسطه‌ی USB، فلش‌مموری و هارد اکسترنال خود را به تلویزیون متصل کرده و فایل‌های خود را روی صفحه تماشا کنید. این یکی از راه‌های رایجی است که کاربران برای تماشای فیلم‌ و گوش‌کردن موسیقی انتخاب می‌کنند. پورت‌های HDMI نیز، وظیفه‌ی متصل‌کردن پخش‌کننده‌های صوتی و تصویری دیگر، مانند DVD Player، کنسول بازی و سینمای خانگی را دارند. گفتنی است که این پورت‌ها می‌توانند تصاویری باکیفیت Full HD و حتی ۴K را انتقال دهند. با وجود این که، اکثر پخش‌کننده‌ها مجهز به خروجی HDMI هستند، ال‌جی با تعبیه‌کردن پورت‌های کامپوننت و کامپوزیت برای این مدل، به افرادی که از دستگاه‌های قدیمی‌تری استفاده می‌کنند احترام گذاشته است؛ پس با خیال راحت می‌توانید از تمامی پخش‌کننده‌های خانگی استفاده کنید. اتصال به اینترنت، از دو راه پورت LAN و اتصال بی‌سیم Wi-Fi صورت می‌گیرد. برای کاربرانی که علاقه به یک سیستم صوتی مجزا دارند، یک خروجی صدای اپتیکال در نظر گرفته شده است.

55EG92000GI - تلویزیون OLED ال‌جی

ریموت‌کنترل

کنترل این تلویزیون بسیار خوش‌ساخت و کاربردی و استفاده از آن بسیار لذت‌بخش است. عملکرد آن دقیقا شبیه به ماوس کامپیوتر است و با حرکت‌دادن آن، یک فلش روی صفحه جابه‌جا می‌شود. طراحی آن جالب است و از کارکردن با آن خسته نخواهید شد؛ البته تنها راه انجام تنظیمات روی تلویزیون تکان‌دادن ریموت یا فشردن کلید‌های آن نیست؛ چراکه یک میکروفون برای آن در نظر گرفته شده است. با فشردن دکمه‌ی میکروفون، می‌توانید به زبان انگلیسی به ریموت دستور دهید؛ مثلا کانال مورد نظر خود را انتخاب کنید و وارد تنظیمات شوید؛ همچنین یک «اسکرولر» (Scroller) روی این ریموت قرار گرفته است که امکان پیمایش را فراهم می‌کند. شاید بتوان بزرگ شدن ابعاد این ریموت را نسبت به دو نسل قبلش یک نقطه‌ی قوت در نظر گرفت، چراکه طراحی آن‌ها با حالت دست‌ها سازگارتر است.

و درنهایت

55EG92000GI - تلویزیون OLED ال‌جی

انتظارات ما از هر تلویزیون، فاکتورهای مشخصی است: تصویر و صدا و امکانات. این تلویزیون، تصاویری فراتر از واقعیت را به نمایش می‌گذارد که با سیستم صوتی پیشرفته‌اش در هم آمیخته می‌شود و بیننده را شگفت‌زده می‌کند. طراحی ظریف آن، فضای سالن را از یکنواختی خارج می‌کند، امکانات هوشمند، ورودی و خروجی‌های متنوع و پرکاربرد، ریموت‌کنترل خوش‌ساخت و تمام امکانات بسیار مناسب این مدل، برای هرکاربری جذاب است. با یک بار تماشای فیلم در این تلویزیون، تمامی تصورات ذهنی شما راجع به تصویر تلویزیونی عوض خواهد شد.

Pros

  • تکنولوژی OLED
  •   کیفیت تصویر ۴K
  • نمایش سه‌بعدی
  • رابط هوشمند WebOS 2.0

Cons

  • ندارد

 

مطلب نقد و بررسی تلویزیون OLED ال‌جی ۵۵EG92000GI، بالاتر از سیاهی برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala