Cons

به لطف تکنولوژی بسیاری از ابزارهای الکترونیک روزمره و آشنا هر روز کوچک و کوچک‌تر شدند. لوازم ثبت تصویر مانند دوربین‌های عکاسی و دوربین‌های فیلمبرداری هم از این قاعده مستثنا نبودند. عکاس‌ها و فیلمبرداران دوربین‌های بزرگی که به سختی حمل می‌شدند و روی نوارهای بزرگ و فیلم‌های آنالوگ ضبط تصویر می‌کردند را هنوز از یاد نبرده‌اند. با اینکه هنوز هم دوربین‌های حرفه‌ای با اندازه‌های بزرگ تولید می‌شوند و کارایی خاص خود را دارند، اما برای ضبط تصاویر با کیفیت فوق‌العاده حتما نباید یک دوربین بزرگ خرید. حالا دوربین‌هایی کوچک‌تر از یک کف دست قادر به ضبط تصاویری هستند که گاهی دیدن آن تصاویر از اصل ماجرا هیجان‌انگیزتر است. با همه‌گیر شدن تکنولوژی دیجیتال و جایگزینی کارت‌های حافظه با نوارهای مغناطیسی، اندازه‌ی دوربین‌ها روزبه‌روز کوچک‌تر و در نتیجه ضبط تصویر از امری حرفه‌ای و در انحصار افراد متخصص تبدیل به یک تفریح در بین همه‌ی افراد شد. کوچکی و سبکی دوربین‌ها از طرفی و بالا رفتن کیفیت تصاویر از طرف دیگر، باعث به وجود آمدن ایده‌ی خلق دوربین‌های ورزشی شد. دوربین‌هایی کوچک، سبک و مقاوم که با کیفیتی حیرت‌انگیز تصویر ضبط می‌کنند و می‌توانند در هر شرایطی همراه کاربر خود باشند.

معرفی

دوربین ورزشی AEE S77

اگر بخواهیم به یکی از بهترین‌ مثال‌های ورود فناوری دیجیتال به دنیای تجهیزات تصویربرداری اشاره کنیم، دوربین‌های ورزشی یا  ActionCamها بهترین مورد برای این مثال به شمار می‌روند. این دوربین‌ها با قابلیت اتصال به بدن یا تجهیزات کاربر، این مزیت را دارند که دست و چشم او را درگیر نکرده و به راحتی تمام حرکات او و فضای اطرافش را ضبط می‌کنند. همین استقلال هم تبدیل به دیگر جذابیت این دوربین‌ها شد و به فراگیر شدن آن‌ها کمک بیشتری کرد. GoPro به عنوان آغازکننده‌ی این راه بود و پس از آن برندهای معتبر دیگر، دوربین‌های ورزشی خود را با کیفیت‌ها و کارایی‌های متفاوت به بازار داغ این محصولات ارائه کردند. یکی از این برندها «AEE» بود که با تولید گجت‌های جذاب و هیجان‌انگیز توانست خیلی زود برای خودش اسم و رسمی بهم بزند. دوربین ورزشی AEE مدل S77 هم یکی از همین گجت‌ها بود که با اندازه‌ی کوچک، کیفیت بالا و کاربری راحتی که داشت محبوبیت بالایی را کسب کرد. این ویژگی‌ها باعث شد تا دوربین ورزشی AEE در کنار رقبایی نام‌آور تبدیل به یک نمونه‌ی محبوب در بازار این محصولات شود.

طراحی

دوربین ورزشی AEE S77

طراحان دوربین‌های ورزشی به خوبی دریافتند که گذشته از کیفیت تصویر و سهولت در کاربری، اندازه‌ی این دوربین‌ها فاکتوری مهمی در انتخاب آن‌ها در بین کاربران است. با توجه به همین نکته در هنگام طراحی این محصول نیز به این موضوع توجه شد و اندازه‌‌ی ۲.۳x۴.۳x۶ سانتی‌متری، آن را تبدیل به یک همراه خوب و بدون دردسر کرد. تنها ۸۴ گرم وزن در حالت بدون صفحه نمایشگر آن را به یک جزء جدانشدنی ماجراجویی‌های شما خواهد کرد. برخلاف دوربین‌های مشابهی که GoPro یا SONY طراحی کرده‌اند، در این دوربین از طراحی مینیمال خبری نیست و تا دلتان بخواهد کلید‌های مختلفی برای تنظیمات دلخواه کاربر روی آن تعبیه شده است. مانیتوری که به همراه این دوربین ورزشی ارائه می‌شود به راحتی به صفحه‌ی پشتی آن متصل شده و منظره‌ی پیش روی لنز را به کاربر نشان می‌دهد. برای مقاومت بیشتر یک قاب شفاف نیز این دوربین را همراهی می‌کند که کاملا بدنه‌ی آن را در بر گرفته و سلامت آن را در برابر خطراطی که یک دوربین ورزشی را تهدید می‌کنند ضمانت می‌کند.

مقاومت

دوربین ورزشی AEE S77

دوربین‌های ورزشی ساخته شدند تا همراه مطمئنی برای ماجراجویی ها و ورزش‌های پرجنب‌وجوش ما باشند. همراهی و ضبط تصویر از ورزش‌های هیجان‌انگیز  این محصولات را در برابر خطرهای گوناگونی که یک دیوایس الکترونیکی را تهدید می‌کنند قرار می‌دهد. این دوربین‌ها ساخته شده‌اند تا حرکت‌های سریع و هیجان‌انگیز ورزش‌هایی مثل دوچرخه‌سواری، چتربازی، صخره‌نوردی یا اسکی روی آب را ضبط کنند. به همین خاطر مقاومت بالا و تحمل شرایط سخت باید یکی از ویژگی‌های اصلی این ضبط‌کننده‌های تصاویر باشد. AEE برای S77 یک پوشش طراحی کرده که آن را کاملا در بر گرفته و در مقابل خطرات احتمالی که یک دوربین ظریف را تهدید می‌کنند محافظت می‌کند. بررسی این خطرات برای ما روشن می‌کند که با چه ابزاری مواجهیم.

دوربین ورزشی AEE S77

برای هر دیوایس الکترونیکی امکان مواجهه با رطوبت وجود دارد. دشمن اصلی ابزارهای دیجیتال که مانند یک قاتل حرفه‌ای به راحتی این ابزارها را نابود می‌کند. با پوششی که AEE برای این دوربین ورزشی طراحی کرده کاربر هیچ نگرانی از بابت نفوذ رطوبت نخواهد داشت. به کمک این پوشش می‌توان تا عمق ۱۰۰ متری از سطح آب با دوربین فیلم‌برداری کرد. پس اگر به ورزش‌های آبی از قایقرانی گرفته تا غواصی علاقمند باشید، این دوربین همراه خوبی برای شما به شمار می‌رود. تهدید دیگر ابزار‌های الکترونیکی به ویژه ابزارهای نوری مانند دوربین و لنز، گرد و غبار است. ساحل یا کویر، حتی محیط‌های شهری مملو از دانه‌های شن و ماسه و ریزگردهای مختلف است که ممکن است برای دوربین ما خطرناک باشد. این دوربین با بهره مندی از استاندارد IP65 مانند قلعه‌ای محکم از نفوذ گرد و غبار به درون دوربین محافظت می‌کند. حتی اگر این دوربین برای همراهی با حرکت‌های سریع و هیجان‌انگیز هم طراحی نشده بود، ضربه و سقوط مانند هر دیوایس دیگری تهدید بزرگی برای آن به شمار می‌رفت. اما حالا که قرار است به عنوان یک همراه در سفرهای هیجان‌انگیز ما را همراهی کند حتما به حفاظی مستحکم احتیاج دارد. پوششی که همراه این محصول AEE  ارائه می‌شود به خوبی ضربات احتمالی را دفع کرده و از دوربین در برابر آن‌ها محافظت می‌کند.

کارایی

دوربین ورزشی AEE S77

توانایی ضبط تصاویر با کیفیتی بالاتر از فول اچ‌دی (۱۴۴۰p) با سرعت حداکثر ۶۰ فریم در ثانیه و فول اچ‌دی (Full HD) با سرعت حداکثر ۱۰۰ فریم بر ثانیه از این محصول AEE دوربینی فوق‌العاده می‌سازد. سنسور Sony Exmor R  که در ساخت این دوربین به کار رفته می‌تواند تصاویر پی در پی را با سرعت ۸ فریم در ثانیه و با دقت ۱۶ مگاپیکسل ثبت کند. مجهز بودن این دوربین به فناوری WiFi این امکان را فراهم می‌آورد تا بتوان از طریق دیوایس‌های هوشمندی مانند گوشی موبایل یا تبلت هم منظره‌ی روبروی لنز را مشاهده و هم دوربین را به طورت کامل کنترل کرد. از طرف دیگر کاربر به راحتی می‌تواند تصاویر ثبت شده را از این طریق به دیوایس‌های هوشمند خود انتقال داده و آن‌ها را روی شبکه‌های اجتماعی محبوب خود منتشر کند. از طرف دیگر برای این دستگاه دو پورت HDMI و miniUSB تعبیه شده که از طریق آن‌ها می‌توان اطلاعات و تصاویر ضبط شده روی دوربین را به حافظه‌ها و نمایشگرهای خارجی منتقل کرد. فیلم و عکس ثبت شده توسط این دوربین روی یک کارت حافظه‌ی microSD ضبط می‌شود که کاربر می‌تواند تا ۶۴ گیگابایت آن را ارتقاء دهد. باتری لیتیوم یونی ۱۵۰۰ میلی‌آمپری خیال کاربر را از کمبود شارژ و از دست دادن صحنه‌های دلخواهش راحت می‌کند. وجود یک حسگر به نام سنسور G این امکان را به وجود می‌آورد که با تشخیص اولین جابجایی در میدان دید دوربین، ضبط تصاویر آغاز شود.

در پایان…

دوربین ورزشی AEE S77

دوازده برابر بزرگنمایی دیجیتال، زاویه دید ‍۱۵۰ درجه‌ای، صفحه نمایش دو اینچی لمسی، دو ساعت فیلمبرداری مداوم با کیفیت Full HD، وزن کم و کاربری آسان فاکتورهای مناسبی برای یک دوربین ورزشی به نظر می‌رسند. تمام این مشخصات هر فرد ماجراجویی را به خرید آن وسوسه می‌کند. کیفیت ساخت بالای این دوربین به همراه مقاوت بالایی که در برابر رطوبت، گردوغبار و ضربه دارد می‌تواند از آن یک همسفر همیشگی برای شما بسازد.

Pros

  • مقاوم در برابر شوک و ضربه
  • باتری با طول عمر بالا
  • قابلیت فیلم برداری زاویه باز ‏‏(‏‏Wide Angel‏‏)‏‏ ۱۵۰°
  • مجهز به سیستم PIV‏(‏عکسبرداری در زمان فیلم برداری‏)
  • دارای یک G‎-Sensore درونی با قابلیت شروع و قطع فیلمبرداری خودکار
  • ندارد

مطلب ماجراجویی بی‌پایان؛ نقد و بررسی دوربین ورزشی AEE S77 برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala