سونی در سال‌های اخیر علاقه‌ی چندانی به بهره‌گیری از دوربین‌های چندگانه نشان نداده است ولی به نظر می‌رسد گوشی اکسپریا XZ4 قرار است این قاعده را تغییر دهد. در این این طرح‌های سه‌بعدی که مبتنی بر نقشه‌های CAD این گوشی هستند، می‌توانیم برای اولین بار وجود یک دوربین سه‌گانه تعبیه شده در بدنه یکی از گوشی‌های سونی را مشاهده کنیم.

هنوز در رابطه با جزئیات این دوربین خبر موثقی منتشر نشده است. سونی اکسپریا XZ2 پریمیوم تنها گوشی سونی است که در پنل پشتی از دو دوربین بهره می‌برد که حاوی سنسور اصلی ۱۹ مگاپیکسلی و یک سنسور سیاه‌وسفید ۱۲ مگاپیکسلی بود. یکی دیگر از گوشی‌های سونی که از دوربین دوگانه بهره می‌برد اکسپریا XA2 اولترا است که تنها دوربین سلفی آن به‌صورت دوگانه است.

طبق تخمین‌ها، اندازه نمایشگر این گوشی ۶.۵ اینچ است که در مقایسه با نمایشگر ۶ اینچی اکسپریا XZ3 شاهد افزایش قابل توجهی هستیم. با این حال، نمایشگر اکسپریا XZ4 در مقایسه با آن عریض‌تر نیست. همچنین بر اساس این تصاویر، احتمالا نسبت تصویر آن بیش از ۱۹.۵:۹ خواهد بود و با این وجود، هنوز اثری از بریدگی نمایشگر دیده نمی‌شود.

در هر صورت باید خاطرنشان کنیم که این گوشی با داشتن قد ۱۶۶.۹ میلی‌متری، یکی از بلندقدترین گوشی‌های بازار خواهد بود. البته نباید این موضوع را از قلم بیندازیم که پنهای آن نسبت به مدل فعلی کمتر شده و در بیشتر بخش‌های بدنه، پهنای آن ۸.۲ میلی‌متر است و تنها در بخش دوربین پهنای آن به ۹ میلی‌متر می‌رسد.

در ضمن در پنل پشتی اثری از حسگر اثر انگشت دیده نمی‌شود و با توجه به طراحی دکمه پاور، به نظر می‌رسد سونی بار دیگر حسگر اثر انگشت را در کنار بدنه تعبیه کرده است.

یکی دیگر از تغییرات طراحی گوشی اکسپریا XZ4 نسبت به طراحی‌های کلاسیک این شرکت، تعبیه‌ی اسپیکر در پایین بدنه به جای حاشیه‌ی پایینی زیر نمایشگر است. چنین کاری باعث می‌شود که نسبت نمایشگر به بدنه افزایش پیدا کند ولی نمی‌دانیم طرفداران پروپاقرص این نوع طراحی چه واکنشی نشان خواهند داد.

و در انتها هم باید بگوییم هیچ اثری از جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری دیده نمی‌شود و تنها پورت موجود در بدنه، پورت USB-C است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، احتمالا این گوشی در نمایشگاه MWC معرفی می‌شود.

منبع: GSM Arena

The post تصاویر رندر سونی اکسپریا XZ4 دوربین سه‌گانه آن را نشان می‌دهد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala