چند ماه قبل، شرکت وان‌پلاس از جانشین وان‌پلاس ۶ یعنی گوشی وان پلاس ۶T پرده‌برداری کرد. یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های این گوشی، بهره‌گیری از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر است. به گفته‌ی این کمپانی، این حسگر در عرض ۰.۳۴ ثانیه می‌تواند گوشی را آنلاک کند.

پیت لائو، هم بنیان‌گذار وان‌پلاس، می‌گوید که آن‌ها از زمان توسعه وان‌پلاس ۵T در حال بررسی این تکنولوژی بوده‌اند ولی در نهایت این مشخصه برای وان پلاس ۶T مورد استفاده قرار گرفت زیرا تا آن زمان قابلیت‌های این تکنولوژی مطابق انتظارات این شرکت نبوده است.

این حسگر از سنسور اپتیکال بهره می‌برد و این یعنی با تابش نور به اثر انگشت، آن را «مشاهده» می‌کند. در دوران آزمایش، وان‌پلاس متوجه شد که نور سبز رنگ بهترین نتیجه‌ی ممکن را در پی دارد و به همین خاطر تصمیم گرفتند از رنگ سبز استفاده کنند.

وان پلاس 6T

به غیر از بخش سخت‌افزاری، این شرکت می‌گوید این مشخصه با بهره‌گیری از الگوریتم‌های پیچیده، روزبه‌روز بهبود می‌یابد. یکی از مهندسان بخش نرم‌افزار این کمپانی در همین زمینه می‌گوید هر بار که کاربران با بهره‌گیری از اثر انگشت خود گوشی را آنلاک می‌کنند، این سنسور نواحی جدیدی از اثر انگشت که بار اول ثبت نشده، ذخیره می‌کند.

سپس با بهره‌گیری از این داده‌های جدید، دقت عملکرد این حسگر روزبه‌روز بهبود می‌یابد. به همین خاطر همواره سرعت این حسگر افزایش می‌یابد. او در ضمن خاطرنشان کرد که به لطف بهره‌گیری از این الگوریتم‌ها، این حسگر می‌تواند اثر انگشت تا حدی دفرمه شده، مانند زمانی که خیس است یا زخم شده، شناسایی کند.

گوشی وان پلاس ۶T از نمایشگر ۶.۴۱ اینچی AMOLED بهره می‌برد و قلب تپنده‌ی آن یک تراشه اسنپ‌دراگون ۸۴۵ است. در کنار این تراشه، ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی قرار دارد. دوربین دوگانه اصلی آن متشکل از سنسورهای ۱۶ و ۲۰ مگاپیکسلی است و دوربین سلفی آن هم از سنسور ۱۶ مگاپیکسلی بهره می‌برد. این گوشی مبتنی بر نسخه نهم OxygenOS است و انرژی آن را یک باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌کند.

در همین حین، این کمپانی چینی در روز ۱۱ دسامبر می‌خواهد نسخه‌ی مک‌لارن این گوشی را معرفی کند؛ گوشی مذکور از ۱۰ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد.

منبع: GizmoChina

The post حسگر اثر انگشت وان‌پلاس ۶T به مرور زمان بهتر می‌شود appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala