شارژ بی‌سیم و ویژگی‌های دهان‌پرکنی همچون پشتیبانی از واقعیت افزوده را فراموش کنید. بهتر است اپل برای برنده شدن رقابت با گوشی‌های اندرویدی، این ۶ ویژگی را به آیفون ۸ اضافه کند.

۱. شارژ سریع

شارژ بی‌سیم را فراموش کنید که فقط روی کاغذ هیجان‌انگیز است و در عمل چندان خوب نیست. نسخه‌ی جدید آیفون بهتر است از شارژ سریع پشتیبانی کند تا لازم نباشد ساعت‌ها آیفون را به سیم شارژ متصل نگه داریم و در اوقاتی که شارژ خیلی پایین است فقط با چند دقیقه اتصال به آداپتور بتوانیم چندین ساعت از آیفون استفاده کنیم.

اتصال طولانی مدت موبایل گران‌قیمتی همچون آیفون به آداپتور، واقعا غیر قابل قبول است. برای اینکه حالا بیشتر موبایل‌های پرچم‌دار و خیلی از موبایل‌ها میان‌رده، از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند. به خاطر همین دیگر وقتش رسیده است در نسخه‌ی جدید آیفون، قابلیت شارژ سریع هم در آن گنجانده شود.

۲. صفحه‌نمایش نشکن

هیچ شکی در این وجود ندارد که محافظ «شیشه‌ی گوریلا» (Gorilla Glass) بسیار مقاوم بوده، ولی درنهایت جنس آن از شیشه است؛ شیشه‌ها هم به هر حال می‌شکنند. بر اساس شایعاتی که مطرح‌شده، گویا در آیفون جدید به دلیل پشتیبانی از شارژ بی‌سیم، جنس پشت موبایل هم از جنس شیشه خواهد بود، پس احتمال شکستن شیشه دو برابر می‌شود.

صفحه‌نمایشی از جنس یاقوت کبود می‌توان فوق‌العاده باشد ولی یک صفحه‌نمایش محکم مانند موردی که در موتورولا Droid Turbo 2 به کار گرفته شده نیز می‌تواند به‌خوبی عمل کند.

۳. درگاه حافظه‌ی MicroSD

سال‌های سال است که اپل به خاطر ارایه‌ی کمی حافظه‌ی داخلی بیشتر، پول‌های هنگفتی را طلب می‌کند. همچنین نبود درگاهی برای کارت حافظه به این معنا است که اگر آیفون کاربری به سرحد حافظه‌اش برسد، چاره‌ای برای آن فرد باقی نمی‌ماند که یا اطلاعاتش را پاک کند یا آیفون جدیدی را بخرد.

اگر قرار است آیفون جدید که در سالگرد ۱۰ سالگی این محصول عرضه شود و قیمتی بیش از ۱۰۰۰ دلار داشته باشد، پس دیگر وقتش رسیده اپل برای کمی درآمد بیشتر، بر این سیاست اصراری نکند.

۴. دوربین با رزولوشن بالاتر

دوازده مگاپیکسل عددی نیست که این روزها مناسب این موبایل پرچم‌دار باشد. باوجود این‌که در مدل آیفون پلاس دوربین دوگانه‌ای وجود دارد، دیگر وقتش رسیده است که اپل درزمینه‌ی مگاپیکسل دوربین موبایلش را به مرحله‌ی بالاتری ارتقا بدهد.

می‌دانیم که کیفیت نهایی عکس فقط به مگاپیکسل ارتباطی ندارد، اما درنهایت هرچه مگاپیکسل بالاتر باشد، جزییات درون عکس هم به همان نسبت افزایش پیدا می‌کند؛ و با جزییات هرچه بیشتر، ویرایش عکس راحت‌تر و نتیجه‌ی نهایی بهتر است.

۵. حافظه‌ی رم بیشتر

هرچند ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم که در آخرین نسخه‌ی آیفون وجود دارد چندان بد نیست، ولی حافظه‌ی رم بیشتر باعث می‌شود که عملکرد برنامه‌ها و کارهای هم‌زمان با این گوشی به‌صورت روان‌تری انجام بشوند. همچنین با افزایش حافظه‌ی رم عکس‌ها با مگاپیکسل بیشتری می‌توانند به‌راحتی پردازش بشوند و از فایل‌هایی با اندازه‌ی بزرگ استفاده کرد، بدون این‌که در سرعت و عملکرد موبایل اختلالی به وجود بیاید.

۶. یک داک برای تبدیل آیفون به کامپیوتر دسکتاپ

سامسونگ یک محصول هیجان‌انگیز را ارایه کرده که اپل بهتر است در این زمینه وارد عمل بشود.

برای کسانی که نمی‌دانند، DeX یک داک از سامسونگ است که با آن می‌توانید موبایل گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس را به مانیتور، صفحه‌کلید و یک موس متصل کرده و از موبایلتان کم‌وبیش به‌عنوان یک کامپیوتر دسکتاپ استفاده کنید.

این ایده‌ی «ساخت داک برای تبدیل موبایل به کامپیوتر دسکتاپ» ایده‌ی جدیدی نیست و پیش‌ازاین بارها امتحان شده است. باوجود این‌که DeX به‌هیچ‌عنوان محصول کاملی نیست، ولی در این زمینه بهترین تلاشی بوده که برای کم کردن فاصله‌ی موبایل و کامپیوتر دسکتاپ صورت گرفته است.

در حال حاضر، اپل هیچ محصولی برای ارایه در رقابت با DeX ندارد.

شاید بعضی از خوانندگان از همین حالا انگشتانشان به سمت کامنت‌ها رفته تا جملاتی مانند «پس آپیدها چطور؟» یا «چه کسی با آیپد نیاز به کامپیوتر دسکتاپ خواهد داشت؟» بنویسند.

جواب بسیار ساده است: هیچ‌کدام از این راه‌حل‌ها به چیزی که DeX ارایه می‌دهد، حتی نزدیک هم نمی‌شود.

شاید بعضی از خوانندگان بگویند این محصول ازجمله ایده‌های پرتعداد سامسونگ است که هرساله ساخته می‌شوند به امید این‌که دست بالاتری در بازار را به دست بیاورند. شاید این نظر درست باشد.

شاید بعضی‌ها از پیشرفت خیلی سریع تکنولوژی خوشحال نشوند، ولی بدون شک تعداد زیادی هستند که می‌خواهند از موبایل‌های هوشمندشان برای کارهای پیچیده‌تری استفاده کنند. این محصول مناسب چنین افرادی است، افرادی که روزبه‌روز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

منبع: zdnet

منبع متن: digikala