سامسونگ قصد دارد طی ماه‌های آینده از ساعت‌های هوشمند جدید خود تحت عنوان گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ اکتیو ۴ رونمایی کند. محصول نخست یک پرچم‌دار و دومی یک میان‌رده برای کاربرانی با نیازهای معمولی است که البته با توجه به آنچه که در رابطه با این دو شنیدیم، هر دو در برطرف کردن نیازهای کاربران فوق‌العاده هستند.

خبرهای بسیار زیادی منتشر شد مبنی براینکه شرکت کره‌ای می‌خواهد اینبار به جای تایزن، از سیستم‌عامل گوگل یعنی wearOS در ساعت‌های هوشمند خود استفاده کند. این یعنی پشتیبانی از نرم‌افزارهای شخص ثالث و حرفه‌ای بسیار متعدد که قرار است ساعت‌های هوشمند سامسونگ را به رقیبی جدی برای اپل‌واچ‌ها تبدیل کنند؛ ساعت‌هایی که با اختلاف، محبوب‌ترین گجت‌های پوشیدنی از این نوع در بازار هستند. این تغییر سیاست از آن جایی که خود سامسونگ هم در توسعه‌ی این سیستم‌عامل با گوگل همکاری کرده می‌تواند بسیار به نفع این شرکت باشد.

بر می‌گردیم به ساعت‌های هوشمند مورد انتظار این شرکت یعنی گلکسی واچ ۴ و واچ اکتیو ۴ که به‌تازگی موفق به دریافت گواهی ۳C نیز شده‌اند. این دو ساعت هر کدام در دو مدل راهی بازار می‌شوند که گفته می‌شود هر چهار مدل از شارژری با سرعت ۵ وات نیز پشتیبانی می‌کنند. اما جالب اینجاست که هیچ یک از آن‌ها قرار نیست با آداپتور شارژر راهی بازار شوند.

گواهی ساعت هوشمند گلکسی واچ 4

البته این چهار مدل برای بازار کشور چین هستند. چرا که سامسونگ معمولا در آخر شماره مدل محصولاتی که به بازار چین عرضه می‌کند عدد ۰ را قرار می‌دهد. البته بعید به نظر می‌رسد فقط در بازار چین شاهد چنین بسته‌بندی باشیم. با این حال با توجه به منبع این خبر، SM-R860 شماره مدل گلکسی واچ اکتیو ۴ با اندازه‌ی ۳۹ میلی‌متری است که به نظر می‌رسد یکی از کوچک‌ترین ساعت‌های بازار خواهد بود. SM-R870 اما برای مدل ۴۳ میلی‌متری آن است. از طرفی SM-R880 و SM-R890 هم به ترتیب مدل‌های ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری گلکسی واچ ۴ یعنی ساعت هوشمند پرچم‌دار سامسونگ را نشان می‌دهند.

یکی از این ۴ مدل اخیرا با باتری ۲۴۷ میلی‌آمپر ساعتی موفق به دریافت گواهی ۳C شده بود و این یعنی احتمالا سه مدل دیگر از باتری‌های پرظرفیت‌تری بهره خواهند برد. اما خب نکته‌ی منفی اینجاست که هیچ یک از این محصولات نه تنها از لحاظ سرعت شارژ شدن پیشرفتی نداشته‌اند بلکه آداپتوری هم درون جعبه نخواهند داشت.

ساعت‌های هوشمند جدید سامسونگ قرار است در ماه آگوست (تابستان امسال) رونمایی شوند. اما خب مشخص نیست در آن رویداد چه محصولات دیگری این ساعت‌ها را همراهی خواهند کرد. شنیده می‌شود گوشی‌های تاشو محصولاتی هستند که همراه با گلکسی واچ‌ها معرفی می‌شوند اما ظاهرا ماه آینده‌ی میلادی برای رونمایی از آن‌ها در نظر گرفته شده است.

متاسفانه فعلا در رابطه با تاریخ رونمایی دقیق ساعت‌های هوشمند جدید سامسونگ خبری در اختیار نداریم و باید منتظر بمانیم ببینیم آیا این اتفاق ماه بعد رخ خواهد داد یا دو ماه دیگر. چیزی که تا حد زیادی از بابت آن مطمئن هستیم این است که این ساعت‌ها تنها محصولاتی نخواهند بود که در آن رویداد رونمایی می‌شوند.

منبع: GSMArena

نوشته ساعت هوشمند گلکسی واچ ۴ بدون شارژر راهی بازار می‌شود اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala