شیائومی یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده‌ی گوشی هوشمند در جهان محسوب می‌شود که کار خود را با گوشی‌های ارزان قیمت آغاز کرد و توانست با حفظ سیاست ارزشمند خود مبنی بر عرضه‌ی گوشی‌های خوب و باکیفیت با قیمت بسیار مناسب، بخش بزرگی از بازار را تصاحب کند. تا جایی که اکنون از آن به عنوان جدی‌ترین رقبای اندرویدی شرکت بزرگی چون سامسونگ یاد می‌شود.

اما خب شیائومی برای تبدیل شدن به سامسونگ مسیر درازی در پیش دارد چرا که شرکت کره‌ای در بسیاری از زمینه‌ها فعالیت می‌کند. از نمایشگر و دوربین گرفته تا ساخت پردازنده که در رابطه با مورد آخر هم باید بگوییم احتمالا اواخر امسال یا اوایل سال آینده از یک مدل فوق‌العاده قدرتمند از سری اگزینوس هم رونمایی می‌کند که پردازشگر گرافیکی آن را هم شرکت نام‌آشنای AMD می‌سازد.

اپل به عنوان یکی دیگر از رقبای سرسخت شیائومی در بازار، پردازنده‌های اختصاصی و فوق‌العاده پیشرفته‌ی خود را دارد، سامسونگ هم همینطور و گوگل هم که ظاهرا برای سری پیکسل ۶ قصد دارد از تراشه‌های اختصاصی خود استفاده کند. حال به نظر می‌رسد این سه شرکت قرار است به‌زودی رقیب سرسختی در این زمینه داشته باشند و آن شرکت هم شیائومی است.

به گزارش وب‌سایت GizmoChina، شیائومی در حال حاضر مذاکرات بر سر دریافت مجوز را آغاز کرده و ظاهرا در حال استخدام اعضا برای هدایت این پروژه‌ی سنگین است. به گفته‌ی یکی از افراد مطلع از موضوع، ظاهرا هدفی که شیائومی در سر دارد، ساخت تراشه مخصوص گوشی‌های هوشمند است اما خب به نظر می‌رسد در ابتدا شاهد تراشه‌هایی مخصوص لوازم جانبی باشیم چرا که ساخت پردازنده‌های موبایل فرایند بسیار پیچیده‌‌تری است.

این اولین تلاش شیائومی برای ساخت پردازنده‌ی اختصاصی نیست. ماه مارس امسال بود که شاهد رونمایی از تراشه‌ی پردازش سیگنال تصویر تحت عنوان Surge C1 برای گوشی تاشوی می میکس بودیم. در سال ۲۰۱۷ هم Surge S1 به عنوان پردازنده‌ی اختصاصی شرکت در گوشی اقتصادی شیائومی می ۵c مورد استفاده قرار گرفته بود.

اما به نظر می‌رسد اینبار شیائومی آمده که بماند. بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود ببینیم مسیری را که این شرکت قصد قدم گذاشتن در آن دارد تا چه اندازه برایش موفقیت‌آمیز خواهد بود و این موضوع چه تاثیری بر رقابت در بازار گوشی‌های هوشمند خواهد داشت. البته به نظر می‌رسد فقط سازندگان گوشی‌های هوشمند نخواهند بود که با شیائومی در این مسیر رقابت دارند.

در حال حاضر نه تنها اپل، سامسونگ و گوگل بلکه شرکت‌هایی نظیر کوالکام و به احتمال فراوان اوپو هم که گفته می‌شود ظاهرا در حال ساخت تراشه‌ای اختصاصی است، می‌توانند با شیائومی در این زمینه رقابت فوق‌العاده حساسی داشته باشند. حال باید منتظر ماند و دید طی هفته‌ها یا ماه‌های آتی چه خبرهای بیشتری در این زمینه منتشر می‌شود تا ببینیم آیا می‌توانیم به آینده‌ی شرکت در این زمینه امیدوار باشیم یا خیر.

باید این موضوع را هم به خاطر داشته باشید که فرایند تولید پردازنده‌های اختصاصی موبایل اصلا ساده نیست و انتظار هم نداریم طی یک سال همه چیز به بهترین شکل ممکن پیش برود. باید منتظر بمانیم ببینیم در درجه‌ی اول اصلا هدف شیائومی چیست تا بتوانیم در رابطه با مدت زمان احتمالی آن هم نظر بدهیم. با این حال هرچه که هست، به نظر می‌رسد ساخت اولین پردازنده‌ی موبایل توسط شیائومی اتفاقی نیست که به این زودی‌ها رخ دهد.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا شیائومی می‌تواند با ساخت پردازنده‌های اختصاصی، تسلط بیشتری بر بازار گوشی‌های هوشمند پیدا کند یا در رقابت با بزرگان فعال در این زمینه شکست می‌خورد؟

  • شیائومی تکنولوژی شارژ ۲۰۰ واتی را معرفی کرد؛ شارژ کامل تنها در ۸ دقیقه

منبع: PhoneArena

نوشته شیائومی همچنان ایده‌ی ساخت گوشی با پردازنده‌ی اختصاصی را در سر دارد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala