در نگاه اول، به نظر می‌رسد این شرکت ضخامت و اندازه‌ی کمتر را در برابر کیفیت تصویر در اولویت قرار داده است. این سنسور با ابعاد ۱/۲.۷۶ اینچی از پیکسل‌های ۰.۶۴ میکرومتری بهره می‌برد و این یعنی در این زمینه نسبت به نسل‌های قبلی سنسورهای ۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ حرف کمتری برای گفتن دارد.

سنسور Isocell JN1

سامسونگ می‌گوید علاوه بر استفاده از آن به عنوان دوربین اصلی، اندازه‌ی کوچک این سنسور به شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند اجازه می‌دهد از سنسور موردنظر برای دوربین تله‌فوتو، اولترا واید و حتی دوربین سلفی استفاده کنند. گفته می‌شود این سنسور می‌تواند ارتفاع ماژول را حدود ۱۰ درصد کاهش دهد (که البته معلوم نیست برای این عدد چه معیاری در نظر گرفته شده) و در نهایت منجر به کاهش برجستگی ماژول دوربین و امکان‌پذیر شدن بدنه‌های باریک‌تر می‌شود.

اگرچه کاهش اندازه‌ی سنسور و پیکسل‌ها در مقایسه با سنسورهای ۵۰ مگاپیکسلی اشاره شده و سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی مرسوم باید منجر به کاهش کیفیت تصویر (به‌خصوص در محیط‌های کم‌نور) شود، اما سامسونگ می‌گوید برای این سنسور از فناوری Isocell 2.0 استفاده کرده که ماه‌ها قبل معرفی شده است. این تکنولوژی می‌تواند حساسیت سنسور به نور را افزایش دهد و سامسونگ گفته به لطف این قابلیت و دیگر ویژگی‌های جدید، حساسیت نور این سنسور تا ۱۶ درصد بیشتر شده است.

سنسور Isocell JN1

سنسور Isocell JN1 از قابلیت ترکیب ۴ در ۱ پیکسل‌ها پشتیبانی می‌کند و این یعنی می‌تواند به عنوان یک سنسور ۱۲.۵ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۱.۲۸ میکرومتری انجام وظیفه کند. با توجه به این موضوع و البته تکنولوژی Isocell 2.0، به نظر می‌رسد کیفیت عکس‌های ثبت شده با این سنسور در محیط‌های کم‌نور تفاوت خیلی زیادی با دیگر سنسورهای ۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ نخواهد داشت.

از دیگر ویژگی‌های آن می‌توانیم به قابلیت ISO هوشمند برای بهبود گستره دینامیکی، بهبود فوکوس خودکار، فیلمبرداری ۴K با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه و فیلمبرداری FHD با سرعت ۲۴۰ فریم در ثانیه اشاره کنیم. این سنسور در حال حاضر در مرحله‌ی تولید انبوه قرار دارد و بنابراین به‌زودی شاهد عرضه‌ی گوشی‌های مبتنی بر آن خواهیم بود.

  • چرا اندازه‌ی سنسور دوربین اهمیت زیادی دارد؟

منبع: Android Authority

نوشته سامسونگ سنسور ۵۰ مگاپیکسلی Isocell JN1 را معرفی کرد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala