آنر سال گذشته و طی قراردادی ۱۵ میلیارد دلاری، به صورت رسمی از هواوی جدا شد تا به عنوان شرکتی مستقل به کار خود ادامه دهد. تا زمانی که این شرکت به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های هواوی فعالیت می‌کرد، به خاطر اعتباری که شرکت چینی در بین مردم داشت و اعتمادی که به آن می‌شد، توانست خود را مطرح کند به گونه‌ای که طرفداران زیادی در بین کاربران پیدا کرد. اما از وقتی که این شرکت از هواوی جدا شد، گوشی هوشمندی را روانه‌ی بازار نکرد.

از اصلی‌ترین دلایل جدایی آنر از هواوی می‌توان به گوگل و تحریم‌های سفت و سخت آمریکا اشاره کرد. هواوی دو سال قبل به خاطر اتهاماتی مبنی بر سرقت اطلاعات کاربران و قرار دادن آن‌ها در اختیار دولت چین، از سوی آمریکا تحریم شد که این تحریم شامل سیستم‌عامل و تراشه می‌شد. آنر هم به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های این شرکت مشمول این تحریم شد اما با این جدایی، به گونه‌ای خود را از دام تحریم‌ها نیز رها کرد.

گوشی آنر 50 پرو

اما اولین گوشی‌هایی که قرار است بعد از استقلال آنر راهی بازار شوند سری آنر ۵۰ هستند. گوشی‌هایی که دقیقا نمی‌دانیم چه تعداد را شامل می‌شوند اما روز گذشته مدل آنر ۵۰ پرو با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۷۸G در بنچمارک AnTuTu دیده شد. پردازنده‌ای که اخیرا معرفی شده و از توان سخت‌افزاری بالایی برخوردار است. همچنین در کنار این پردازنده از گرافیک آدرنو ۶۴۲L و ۸ گیگابایت رم از نوع LPDDR4x هم استفاده شده که در نتیجه‌ی همکاری آن‌ها، امتیاز ۵۲۶٫۰۰۰ بدست آمد.

به لطف لیست منتشر شده‌ی بنچمارک AnTuTu بود که دیدیم ظرفیت حافظه‌ی داخلی آنر ۵۰ پرو ۲۵۶ گیگابایت از نوع UFS 2.X است (X به این معناست که دقیقا مشخص نشده فناوری حافظه‌ی داخلی چیست). همچنین می‌بینیم که در مقابل نام سیستم‌عامل این گوشی اندروید ۱۱ درج شده به این معنا که واقعا خطری از جانب تحریم، آنر را تهدید نمی‌کند. امتیاز این گوشی در بخش تجربه‌ی کاربری هم بسیار بالا بود که خب می‌توان آن را به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی مرتبط دانست. مقوله‌ای که همیشه باعث کسب امتیاز بالا در این بخش برای هر گوشی می‌شود.

گوشی آنر 50 پرو پلاس

گوشی آنر ۵۰ پرو پلاس

در رابطه با آنر ۵۰ پرو قبلا هم خبرهایی منتشر شده بود مبنی براینکه قرار است از سنسور دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 در آن استفاده شود که روی اولین حلقه‌ی بزرگ پنل پشتی شاهد حضور آن خواهیم بود. در حلقه‌ی دوم، دو دوربین دیگر را شاهد هستیم که به نظر می‌رسد هیچ یک از آن‌ها پریسکوپی نباشد. از طرفی مدل استاندارد یعنی آنر ۵۰ با یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با لنز مشابه راهی بازار می‌شود. پیش از این هم در لیست گواهی ۳C بود که دیدیم این دو گوشی یعنی آنر ۵۰ و ۵۰ پرو به ترتیب به شارژرهای ۶۶ و ۱۰۰ واتی مجهز می‌شوند که خود به معنای بهره‌مندی از باتری‌هایی با ظرفیت متفاوت است؛ حال این باتری‌ها دقیقا چه ظرفیتی خواهند داشت مشخص نیست.

آنر قصد دارد ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) از گوشی‌های سری آنر ۵۰ رونمایی کند. گوشی‌های این سری هم اولین محصولات آنر خواهند بود که به پردازنده‌ای از کوالکام مجهز می‌شوند. چرا که پیش از این از پردازنده‌های سری کرین در آن استفاده می‌شده. اطلاعات بیشتر در رابطه با این گوشی‌ها ۵ روز دیگر و در جریان رونمایی رسمی از این آن‌ها منتشر خواهد شد.

  • گوشی‌های سری آنر ۵۰ با سرویس‌های گوگل ۲۶ خرداد معرفی می‌شوند

منبع:‌ GSMArena

نوشته آنر ۵۰ پرو با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۷۸G در بنچمارک AnTuTu دیده شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala