سامسونگ قرار است در سه‌ماه آخر سال جاری، از پرچم‌دار اقتصادی خود تحت عنوان گلکسی S21 فن ادیشن رونمایی کند. محصولی که با توجه به عملکرد بسیار عالی گلکسی S20 فن ادیشن در بازار، بسیار مورد انتظار است و کاربران زیادی منتظر ورود آن به بازار هستند. اما در حالی که همه چیز به خوبی پیش می‌رفت، چند روز قبل خبری منتشر شد مبنی براینکه شرکت روند تولید این گوشی را به دلیل مشکلاتی در تامین قطعات مورد نیاز، به حالت تعلیق درآمده.

سایت کره‌ای ETNews با توجه به گفته‌های منابع مختلف گزارش داد که سامسونگ به دلیل کمبود تراشه برای گوشی گلکسی S21 فن ادیشن تولید آن را متوقف کرده است. اما جالب اینجاست که پایگاه خبری مربوطه به دلیل نداشتن عدله‌ی کافی برای تایید این ادعا، خبر خود را پاک کرد. سامسونگ هم یک روز بعد به این خبر واکنش نشان داد و آن را تکذیب کرد.

البته در بیانیه‌ی که از طرف شرکت کره‌ای منتشر شده، چیزی با قاطعیت بیان نشده است مبنی براینکه هیچ مشکلی وجود نداشته و تولید گلکسی S21 فن ادیشن به خوبی پیش می‌رود. سامسونگ در توضیحات خود آورده که هیچ چیز در رابطه با تعلیق روند تولید گلکسی جدید قطعی نشده و این خود می‌تواند به‌نوعی به این معنا باشد که مشکل وجود دارد اما اینکه روند تولید متوقف شده باشد هنوز مشخص نیست.

  • گلکسی S21 فن ادیشن با ۸ گیگابایت رم در گیک‌بنچ دیده شد

گلکسی S21 فن ادیشن قرار است به عنوان جانشین گلکسی S20 فن ادیشن، با همان مشخصات و قابلیت‌هایی راهی بازار شود که از یک پرچم‌دار مقرون به صرفه انتظار داریم. یعنی اگرچه پردازنده‌ی بکار رفته در آن پرچم‌دار است (اسنپدراگون ۸۸۸) اما از خیلی جهات نظیر وضوح نمایشگر، کیفیت دوربین‌ها، میزان حافظه‌ی رم و مواردی از این قبیل از پرچم‌دار اصلی ضعیف‌تر است. البته گلکسی S20 فن ادیشن با بدنه‌ی پلاستیکی و نمایشگری با وضوح +FHD راهی بازار شد که خب چون پرچم‌داران سری S20 به اتفاق نمایشگری ۱۴۴۰P و بدنه‌ای با ترکیب فلز و شیشه داشتند، تفاوت‌ها نمایان بود.

اینبار اما گلکسی S21 فن ادیشن اگر با اسنپدراگون ۸۸۸ و ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم که در گیک‌بنچ هم دیده بودیم راهی بازار شود، با توجه به اینکه گلکسی S21 از بدنه‌ی پلاستیکی و نمایشگری +FHD با گوشه‌های تخت بهره می‌برد، بعید به نظر می‌رسد تفاوت خاصی بین آن‌ها وجود داشته باشد. حتی از لحاظ کیفیت دوربین هم جز مدل اولترا دو مدل پلاس و استاندارد از پرچم‌داران جدید شرکت تفاوت خاصی با نسل قبل نداشتند و S21 فن ادیشن هم قطعا از همان دوربین‌ها بهره می‌برد. تنها تفاوت بین این گوشی و S21 می‌تواند اندازه‌ی نمایشگر باشد که مدل فن ادیشن اندکی بزرگ‌تر است.

با این حال باید منتظر بمانیم ببینیم طی روزهای آتی چه خبرهای بیشتری در رابطه با گلکسی S21 فن ادیشن و روند تولید آن منتشر می‌شود. سامسونگ تولید گوشی‌های سری نوت ۲۱ را به دلیل کمبود تراشه‌ی پرچم‌دار متوقف کرد. از طرفی دلیل اصلی سایت کره‌ای ETNews این بود که چون شرکت کره‌ای با کمبود تراشه مواجه شده، فرایند تولید متوقف شده است. بنابراین به نظر می‌رسد مشکل به طور حتم وجود دارد. اما خب تا چه اندازه این مشکل قرار است سامسونگ را در مسیر تولید این گوشی آزار دهد مشخص نیست.

  • چگونه گلکسی S21 فن ادیشن می‌تواند جانشین گلکسی نوت ۲۰ باشد؟

منبع: GSMArena

نوشته سامسونگ تاخیر در روند تولید گلکسی S21 فن ادیشن را تکذیب کرد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala