آنر را بیشتر به خاطر فعالیتش در زمینه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند می‌شناسیم، اما حقیقت این است که این شرکت چینی لپ‌تاپ هم در سبد محصولات الکترونیکی خود دارد که خب به خاطر قیمت مناسب و کارایی بالا، طرفداران زیادی هم در سراسر جهان دارند.

آنر به‌تازگی و در راستای جلب رضایت کاربران بعد از جدایی از هواوی، از دو لپ‌تاپ جدید خود تحت عنوان مجیک‌بوک X 14 و X 15 رونمایی کرد. در این لپ‌تاپ‌ها، پردازنده‌های نسل ۱۰ اینتل به عنوان قلب تپنده ایفای نقش می‌کنند که این موضوع یعنی شاهد سرعت بالایی از آن‌ها خواهیم بود. همچنین یک فن خنک‌کنده هم برای گردش جریان هوا و کاهش دمای تولید‌شده در نظر گرفته شده که با توجه به پردازنده‌ها و میزان مصرف آن‌ها، به نظر می‌رسد کافی باشد.

آنر مجیک‌بوک X 14

البته هیچ یک از این پردازنده‌ها بالارده نیستند و کاربران بین دو مدل Core i3-10110U و Core i5-10210U حق انتخاب خواهند داشت. مدل i3 با لیتوگرافی ۱۴ نانومتری ساخته شده و از ۲ هسته و ۴ رشته با فرکانس پایه‌ی ۲٫۱۰ گیگاهرتز بهره می‌برد. لازم به ذکر است این فرکانس در حالت مکس توربرو به ۴٫۱۰ گیگاهرتز افزایش پیدا می‌کند. مدل i5 اما لیتوگرافی مشابهی دارد ولی به ۴ هسته و ۸ رشته مجهز شده که فرکانس پایه و مکس توربوی آن به ترتیب به ۱٫۶ و ۴٫۲۰ گیگاهرتز می‌رسد.

در کنار پردازنده‌های یاد شده، ۸/۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع DDR4 و ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع NVMe SSD قرار گرفته تا بدین ترتیب کاربران با بالاترین سرعت ممکن به کارهای روزمره‌ی خود رسیدگی کنند. به نظر می‌رسد این دو محصول پردازشگر گرافیکی مجزا نداشته باشند و این یعنی با لپ‌تاپ‌هایی طرف هستیم که بیشتر روی سرعت‌شان تمرکز شده تا قدرت.

آنر مجیک‌بوک X 14 و X15 را به یک منبع تغذیه‌ی ۵۶ وات ساعتی مجهز کرده که از شارژر سریع ۶۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. هر دوی این لپ‌تاپ‌ها را می‌توان از طریق یک پورت USB-C شارژ کرد که خوشبختانه آداپتور و کابل درون جعبه هم حضور دارند. بنابراین از این بابت جای نگرانی نیست. لازم به ذکر است درون هر دوی این لپ‌تاپ‌ها، کلید پاور با حسگر اثرانگشت ادغام شده تا بدین ترتیب فرایند بازگشایی قفل با امنیت بیشتری صورت گیرد.

آنر مجیک‌بوک X 14 و X 15
آنر مجیک‌بوک X 15

مجیک‌بوک X 14 یک لپ‌تاپ ۱۴ اینچی با پنلی از جنس IPS، نسبت تصویر ۱۶:۹ و وضوح ۱۰۸۰P است. این در حالی است که تمام این مشخصات به جز اندازه راجع به مدل X 15 که ۱۵٫۶ اینچی است، صدق می‌کند. هر دوی این نمایشگرها هم از گواهی TUV Rheinland بهره می‌برند به این معنا که هیچ لرزش تصویری را در آن‌ها شاهد نخواهیم بود و میزان نور آبی هم بسیار کم است. بنابراین به نظر می‌رسد آنر در عین حال که سعی کرده هم چیز را ساده نگه دارد، از طرفی کیفیت را افزایش داده و این نکته‌ی بسیار مثبتی است.

مجیک‌بوک X 14 لپ‌‌تاپی است با وزن ۱٫۳۸ کیلوگرم در حالی که مدل ۱۵٫۶ اینچی ۱٫۵۶ کیلوگرم وزن دارد. مدل کوچک‌تر حواشی کمتری هم دور نمایشگر دارد تا این اندازه که حواشی بالا و پایین آن به یک اندازه و ۴٫۸ میلی‌متر هستند. در مدل ۱۵٫۶ اینچی اما اندازه‌ی این حواشی به ۵٫۸ میلی‌متر می‌رسد. برای علاقه‌مندان به لپ‌تاپ‌های سبک و مناسب برای کارهای روزمره و دانشجویی،‌ نمایندگان جدید آنر فوق‌العاده هستند. هم از لحاظ وزنی که جابه‌جایی را آسان‌تر می‌کند و هم از لحاظ سرعت و کیفیت که با توجه به مشخصات فنی، از بابت آن مطمئنیم.

با توجه به گفته‌ها، به نظر می‌رسد فعلا این دو محصول فقط در کشور روسیه در دسترس قرار داشته باشند. اینکه آنر برنامه‌ای برای عرضه‌ی آن‌ها برای کشورهای دیگر دارد یا خیر موضوعی است که برای مطلع شدن از آن باید منتظر بمانیم. اما در حال حاضر قیمت مجیک‌بوک X 14 و X 15 به ترتیب ۴۹٫۹۹۰ روبل روسیه (۶۹۰ دلار) و ۵۲٫۹۹۰ روبل روسیه (۷۳۰ دلار) اعلام شده. هر دوی این لپ‌تاپ‌ها هم از روز گذشته در دسترس قرار گرفته‌اند.

با در نظر گرفتن قیمت، مشخصات فنی و قابلیت‌ها، امیدواریم آنر این لپ‌تاپ‌ها را برای بازارهای بین‌المللی نیز عرضه کند. چرا که کاربرانی با بودجه‌ی محدود هم شانس دسترسی به دو محصول بسیار خوب و کارآمد را خواهند داشت. با این حال چیزی در این رابطه مشخص نیست و باید منتظر ماند و دید طی هفته‌ها یا شاید ماه‌های آینده چه خبرهایی پیرامون این موضوع منتشر می‌شود.

  • سری آنر ۵۰ با پشتیبانی سرویس‌های گوگل معرفی شد

منبع: GSMArena

نوشته آنر از لپ‌تاپ‌های مجیک‌بوک X 14 و X 15 رونمایی کرد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala