با وجود اینکه سری آیفون‌های ۱۲ عملکرد بسیاری خوبی را در جلب نظر کاربران داشتند و فروش بسیار خوبی را هم تجربه کردند، اما کوچکترین عضو این خانواده یعنی آیفون ۱۲ مینی، آن‌طور که انتظار می‌رفت در زمینه‌ی فروش و جلب نظر مخاطبان موفق عمل نکرد. همچنین به‌تازگی گزارشی منتشر شده است که ادعا می‌کند با توجه به این دلایل، اپل تولید آیفون ۱۲ مینی را متوقف کرده است.

در ضمن در این گزارش تازه منتشر شده به این موضوع اشاره شده است که اپل می‌خواهد تولید سری آیفون‌های ۱۳ را در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ آغاز کند. این گزارش که توسط نشریه TrendForce منتشر شده، همچنین ادعا می‌کند که تولید آیفون ۱۲ مینی که دارای نمایشگری با اندازه‌ی ۵٫۴ اینچ است، به علت فروش ضعیف در اوایل این سه ماهه از سال متوقف شده است.

در واقع باید بگوییم که اپل به صورت دائمی به تولید آیفون ۱۲ مینی پایان داده است. با این وجود، این شرکت به فروش مدل‌های مختلف آیفون ۱۲ مینی در تابستان و تا پیش از رونمایی از آیفون ۱۳ در ماه سپتامبر (شهریور) ادامه خواهد داد.

  • سامسونگ هم از فروش کم آیفون ۱۲ مینی خوشحال نیست

با وجود مطرح شدن این ادعا توسط این نشریه، اپل هنوز صحت آن را تأیید نکرده است. البته این ادعا جدید مطابق با گزارشی است که در ماه فوریه (بهمن) توسط J.P. Morgan منتشر شده و در آن عنوان شده بود که اپل در حال برنامه‌ریزی برای توقف تولید آیفون ۱۲ مینی در این سه ماه از سال است.

آیفون 12 مینی

انجام این کار توسط اپل و متوقف کردن تولید آیفون ۱۲ مینی این معنی را می‌دهد که اپل در ماه سپتامبر (شهریور) و بعد از رونمایی از آیفون‌های ۱۳، به صورت رسمی این موضوع را اعلام خواهد کرد. همچنین انتظار می‌رود که بعد از رونمایی از آیفون‌های ۱۳، اپل تولید آیفون ۱۲ پرو، آیفون ۱۲ پرو مکس و آیفون XR را هم متوقف کند.

  • آیفون ۱۲ پرفروش‌ترین گوشی سه‌ماه نخست ۲۰۲۱ شد 

انتظار می‌رود که بعد از رونمایی از سری آیفون‌های ۱۳، اپل تنها به فروش آیفون SE 2020، آیفون ۱۱، آیفون ۱۲ و خانواده‌ی آیفون‌های ۱۳ ادامه دهد. اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهند که با وجود عملکرد نه چندان موفق آیفون ۱۲ مینی در فروش، اپل دوباره می‌خواهد که از جانشین این گوشی به نام آیفون ۱۳ مینی رونمایی کند.

بدون شک اپل از فروش کم آیفون ۱۲ مینی تجربه‌هایی را کسب کرده است و این شرکت بعد از رونمایی از آیفون‌های ۱۳ بیشتر سعی در فروش آیفون‌هایی با نمایشگر‌های بزرگتر خواهد داشت. در نهایت می‌توان گفت که هنوز هم شک و تردید‌های درباره‌ی آینده‌ی آیفون‌های مینی وجود دارد.

گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهند که ممکن است اپل در سال ۲۰۲۲ آیفون ۱۲ مینی با نمایشگر ۵٫۴ اینچی را با نسخه‌ی جدیدی از آیفون که دارای نمایشگر بسیار بزرگ ۶٫۷ اینچ اما قیمتی مقرون‌به‌صرفه است، جایگزین کند. این اطلاعات نشان می‌دهند که این آیفون جدید به احتمال زیاد آیفون ۱۴ مکس نام خواهد داشت.

  • هر آنچه پیش از خرید آیفون ۱۲ باید بدانید

منبع: Phone Arena

نوشته اپل احتمالا تولید آیفون ۱۲ مینی را متوقف کرده است اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala