با توجه به گزارش‌هایی که تاکنون منتشر شده، ظاهرا اپل می‌خواهد پاییز امسال از دو مدل دیگر از لپ‌تاپ‌های سری مک‌بوک پرو رونمایی کند که در دو اندازه‌ی ۱۴ و ۱۶ اینچی راهی بازار می‌شوند. شرکت آمریکایی هر سال از محصولاتی از این سری رونمایی می‌کند و خب انتظاری جز این هم نداشتیم که امسال هم همین اتفاق رخ دهد.

معمولا لوازم سخت‌افزاری اپل در فصل پاییز یا به طور کلی اواخر هر سال رونمایی می‌شدند و اینبار هم از قاعده مستثنی نیست. پیش‌تر شنیده بودیم مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی قرار است در سه‌ماه سوم سال میلادی جاری به تولید برسند که با توجه به آن می‌توان نتیجه گرفت بازه‌ی زمانی سپتامبر – نوامبر یا به طور دقیق‌تر فصل پاییز، باید شاهد رونمایی رسمی از آن‌ها و نه عرضه به بازار باشیم. البته قرار بود اپل کمی زودتر از این دو محصول رونمایی کند اما به خاطر یک سری پیچیدگی‌هایی که در تولید نمایشگر miniLED وجود دارد، این اتفاق با تاخیر همراه شد.

  • اپل اشتباهی وجود مک‌بوک پرو ۱۶ اینچ M1 را به زبان آلمانی تأیید کرد

البته به نظر می‌رسد مشکلاتی که از این بابت وجود داشت، با ورود شرکت Osram Opto به عنوان تامین‌کننده‌ی جدید پنل‌های miniLED حل شده باشد. اما خب این موضوع نتوانست باعث عرضه‌ی به موقع مک‌بوک پروهای جدید شود و باید یک تاخیر یک یا دو ماه را قطعی بدانیم.

البته در بالا به این موضوع نیز اشاره کردیم که قرار نیست در بازه‌ی زمانی یاد شده شاهد عرضه‌ی مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی به بازار باشیم. چرا که به نظر می‌رسد مشکلات همچنان وجود دارند و قرار است تولید انبوه این محصولات با تاخیر چندماهه مواجه شود. بنابراین حتی شاید تا اوایل سال ۲۰۲۲ هم شاهد عرضه‌ی رسمی این دو لپ‌تاپ به بازار نباشیم.

در رابطه با دو لپ‌تاپ جدید اپل خبرهای نسبتا خوبی منتشر شده است که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به طراحی جدید،‌ نمایشگر miniLED، تراشه‌ی جدید و بسیار قدرتمند M1X با ۱۰ هسته‌ی پردازشی (۸ هسته‌ی بزرگ و ۲ هسته‌ی کوچک) که به نسبت تراشه‌ی M1 کنونی با ۴ هسته‌ی بزرگ و ۴ هسته‌ی کوچک پیشرفت بسیار خوبی داشته و تراشه‌ی گرافیکی قدرتمند با حداقل ۱۶ و یا شاید ۳۲ هسته‌ی پردازشی اشاره کرد.

خبرهای بیشتر پیرامون لپ‌تاپ‌های جدید اپل طی هفته‌ها یا ماه‌های آتی منتشر خواهد شد و در آن زمان می‌توان مطمئن‌تر در رابطه با قابلیت‌ها و مشخصات آن‌ها نظر داد.

  • آیپد مینی ۶ ممکن است تراشه‌‌ی A15 و رابط هوشمند داشته باشد

منبع: GSMArena

نوشته بلومبرگ: مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی احتمالا پاییز امسال رونمایی می‌شوند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala