به نظر می‌رسد که نسل جدید مک‌بوک ایر دارای نمایشگر ۱۳٫۳ اینچ با فناوری Mini-LED خواهد بود. اگر این اتفاق رخ بدهد نسل بعدی مک‌بوک ایر دومین مک‌بوکی خواهد بود که ممکن است از نمایشگر با فناوری Mini-LED در آن استفاده شود.

شایعه‌های منتشر شده‌ی قبلی عنوان می‌کنند که اپل در نسل بعدی مک‌بوک پرو که امسال از آن رونمایی خواهد شد، از نمایشگر Mini-LED استفاده خواهد کرد. استفاده از این فناوری در نمایشگر مک‌بوک‌ها باعث افزایش کیفیت نمایش محتوا، بهبود نمایش رنگ‌ها، افزایش گستره‌ی دینامیکی و کنتراست و نمایش غنی‌تر رنگ مشکی خواهد شد و به اپل اجازه می‌دهد که مک‌بوک‌ها را به صورت باریک‌تر و سبک‌تر طراحی کند.

مینگ چی کو پیش‌تر گفته بود که ممکن است اپل در مک‌بوک ایر هم از نمایشگر Mini-LED استفاده کند. همچنین ادعای مشابهی هم درباره‌ی این موضوع توسط نشریه‌ی DigiTimes مطرح شده است.

مک‌بوک ایر

شایعه‌های منتشر شده درباره‌ی مک‌بوک ایر ۲۰۲۲ عنوان می‌کنند که این مک‌بوک دارای نمایشگری با حاشیه‌های کمتر از مدل فعلی است و اپل در آن از پورت شارژر مگ‌سیف هم استفاده خواهد کرد. شایعه‌های منتشر شده‌ی قبلی عنوان می‌کنند که اپل از این تکنولوژی در نسل بعدی مک‌بوک پرو هم استفاده خواهد کرد.

  • فتوشاپ روی M1 سرعتی %۵۰ بیشتر از مک‌بوک‌های ۲۰۱۹ با پردازنده‌ی اینتل دارد 

علاوه‌بر این، نسل بعدی مک‌بوک ایر به احتمال زیاد دارای دو پورت تاندربولت USB 4 است و به احتمال زیاد اپل این لپ‌تاپ را در رنگ‌هایی مشابه با رنگ‌های ارائه شده در نسل جدید آی‌مک، عرضه خواهد کرد.

انتظار می‌رود که اپل در نسل بعدی مک‌بوک ایر از نسخه‌ی جدیدتری از تراشه‌ی اپل M1 استفاده کند که این تراشه هم سریع‌تر و هم دارای بازدهی انرژی بالاتری است. تحلیلگر نشریه‌ی بلومبرگ Mark Gurman پیش‌تر گفته است که این تراشه‌ی جدید دارای ۸ هسته‌ی پردازشی همانند تراشه‌ی اپل M1، و واحد گرافیکی دارای ۹ تا ۱۰ هسته‌ی پردازشی است.

برای اطلاع باید بگوییم که واحد گرافیکی به کار رفته در تراشه‌ی اپل M1 دارای ۷ تا ۸ هسته‌ی پردازشی است. در نهایت مینگ چی کو می‌گوید که اگر کمبود قطعات در اواخر سال ۲۰۲۱ و در طول سال ۲۰۲۲ بهبود پیدا کند، عرضه‌ی مک‌بوک‌ها افزایش خواهد یافت و به حدود ۲۰ تا ۲۲ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۲ خواهد رسید.

  • اپل احتمالا چیپست M2 را سال ۲۰۲۲ با مک‌بوک ایر جدید معرفی می‌کند 

منبع: MacRumors

نوشته نسل جدید مک‌بوک ایر با نمایشگر Mini-LED احتمالا اواسط ۲۰۲۲ رونمایی می‌شود اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala