آنر بعد از اینکه گوگل و دولت آمریکا به تحریم‌های خود علیه هواوی ادامه دادند از این شرکت رسما جدا شد و اکنون به عنوان شرکتی مستقل مشغول به تولید گوشی‌ها و گجت‌های هوشمند است. سری آنر ۵۰ را هم باید اولین محصول این شرکت بعد از جدایی رسمی از هواوی بدانیم که با پشتیبانی کامل از سرویس‌ها و خدمات گوگل راهی بازار شدند.

اما اینطور که به نظر می‌رسد، شرکت چینی در نظر دارد به‌زودی از یک هدفون بی‌سیم با نام آنر ایربادز ۲ لایت رونمایی کند. محصولی که با توجه به کلمه‌ی لایت، مشخصا یک هدفون میان‌رده به حساب می‌آید اما گفته می‌شود آنر برای آن قابلیت حذف نویز اکتیو را هم در نظر گرفته است. کمتر کسی تصور می‌کرد آنر بدون هواوی بتواند موفق باشد اما شرکت چینی توانسته در بازار لوازم جانبی شهرت بسیار خوبی داشته باشد و جدیدترین نماینده‌ی آن در این بخش آنر ایربادز ۲ لایت است.

آنر ایربادز ۲ لایت به نسبت نسل گذشته پیشرفت بسیار خوبی دارد و می‌توان از آن به عنوان یکی از ارزشمندترین هدفون‌های بی‌سیم اقتصادی یاد کرد که تاکنون راهی بازار شده است. دلیل اصلی این موضوع هم بهره‌مندی آن از قابلیت حذف نویز اکتیو است که غالبا در هدفون‌های بی‌سیم بالارده شاهد حضور آن هستیم.

آنر ایربادز ۲ لایت از لحاظ ظاهری بسیار زیبا است اما از پلاستیک ساخته شده است و ظاهری درخشان و شفاف دارد. این هدفون بی‌سیم در دو رنگ مشکی و سفید به فروش می‌رسد که آنر آن‌ها را Midnight Black و Glacier White می‌نامد. مهم‌ترین قابلیت این محصول همانطور هم که اشاره شد، حذف نویز اکتیو است. این قابلیت همانطور که احتمالا می‌دانید، صدای محیط را جذب و خنثی می‌کند تا بدین ترتیب تجربه‌ی لذت‌بخش و بدون هیچگونه مزاحمتی را حین برقراری تماس با دوستان و آشنایان خود داشته باشید.

آنر ایربادز 2 لایت
آنر ایربادز 2 لایت
آنر ایربادز 2 لایت
آنر ایربادز 2 لایت

آنر ایربادز ۲ لایت همچنین از یک قابلیت خوب دیگر تحت عنوان Awareness mode بهره می‌برد که همانطور که از نامش پیداست، کمک می‌کند از صدای اطراف نیز مطلع شوید. در برخی از هدفون‌ها، کاربر به‌سختی صدای اطراف را می‌شوند اما آنر با تجهیز هدفون بی‌سیم خود به این قابلیت، آن را بیش از پیش کاربردی کرد. این قابلیت را می‌توان با لمس کردن پایه‌ی یکی از بادها برای چند ثانیه، فعال کرد.

آنر ایربادز ۲ لایت طبق ادعای آنر از کیفیت صدای بسیار خوبی بهره می‌برد. دلیل اصلی که می‌بینیم آنر چنین ادعایی را مطرح کرده است، درایورهای ۱۰ میلی‌متری دینامیکی است که در هر یک از سری‌ها بکار رفته‌اند. طبق گفته‌های آنر، وجود این درایورها باعث می‌شود نه‌تنها کیفیت و وضوح صدا بالا باشد بلکه از لحاظ تولید بیس نیز تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای برای کاربران رقم بخورد. از لحاظ کیفیت تماس هم به نظر می‌رسد نماینده‌ی جدید آنر عملکرد خوبی دارد چرا که به دو میکروفون با قابلیت ضد باد مجهز شده است. یعنی وقتی با مخاطب مورد نظر خود در حال گفت‌و‌گو هستید، صدای باد باعث مختل شدن مکالمه نمی‌شود و صدای کاربر با بالاترین کیفیت و وضوح ممکن رد و بدل می‌شود.

آنر ایربادز ۲ لایت از بلوتوث نسخه‌ی ۵.۲ پشتیبانی می‌کند که به آن اجازه می‌دهد وقتی کاربر در حال انجام بازی است، به صورت خودکار به حالت Low Latency برود تا بدین ترتیب صدا بدون تغییر به گوش وی برسد. همانطور که می‌دانید، حالت Low Latency باعث می‌شود لگ و تاخیری که ممکن است بین پخش صدا و دریافت آن توسط هدفون وجود داشته باشد کاملا از بین برود یا به حداقل برسد. بدین ترتیب تجربه‌ی کاربر حین انجام بازی بسیار لذت‌بخش‌تر خواهد بود. لازم به ذکر است این هدفون از لحاظ هماهنگی اگرچه مشکلی با گوشی‌های دیگر ندارد اما خب طبیعتا با گوشی‌های آنر بیشترین هماهنگی را خواهد داشت.

از لحاظ طول عمر باتری، این ایربادز عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و شاید بتوان گفت با در نظر گرفتن تمام قابلیت‌ها و امکانات، از این حیث بی‌نظیر است. آنر ایربادز ۲ لایت از یک باتری ۵۵ میلی‌آمپر ساعتی در هر یک از گوشی‌های خود بهره می‌برد که آن را قادر می‌سازد به مدت ۱۰ ساعت پخش موسیقی کاربران را همراهی کند؛ البته در حالتی که قابلیت حذف نویز اکتیو غیرفعال باشد. این میزان با اضافه شدن کیس شارژر به ۳۲ ساعت نیز افزایش پیدا می‌کند که عالی است. کیس شارژر این محصول از قابلیت شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند و کاربر می‌تواند در مدت زمان تنها ۱۰ دقیقه آن را از ۰ تا ۴۰ درصد شارژ کند.

آنر ایربادز ۲ لایت حدودا ۷۰ یورو قیمت‌گذاری شده است و در تاریخ ۷ آگوست (۱۶ مرداد) در بازار کشورهای آلمان، انگلستان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و فنلاند در دسترس قرار می‌گیرد. اینکه آیا آنر می‌خواهد این محصول را در بازارهای آسیایی به فروش برساند یا خیر مشخص نیست اما امیدواریم این اتفاق رخ دهد چرا که ایربادز ۲ لایت یکی از بهترین محصولاتی است که در این محدوده‌ی قیمتی وجود دارد.

منبع: PhoneArena

نوشته آنر ایربادز ۲ لایت با حذف نویز اکتیو و قیمت مناسب راهی بازار جهانی می‌شود اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala