به نظر می‌رسد اسرار و اطلاعات نسل جدید گجت‌های کیندل از طریق جدول مقایسه‌ای که در فروشگاه‌های آنلاین کانادایی و مکزیکی آمازون گذاشته و سپس سریعا پاک شد، لو رفته است. در جدولی که از Good e Reader آمازون کانادا منتشر شده بود، دو گجت جدید آمازون در نمودارهای مختلفی به نمایش در آمده بود و با نسل قبلی کتاب‌خوان آمازون مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت.

دو مدل جدید از کتاب‌خوان‌های آمازون یعنی کیندل پیپروایت جدید و کیندل پیپروایت نسخه سیگنچر (Signature) به ترتیب با قیمتی احتمالا حدود  ۱۱۷ دلار و ۱۶۴ دلار وارد بازار گجت‌ها خواهند شد. هر دو مدل دارای صفحه نمایش ۶.۸ اینچی E-Ink بزرگتری در مقایسه با کیندل پیپروایت فعلی ۶ اینچی هستند، اما فقط در مدل جدید که قیمت بیشتری نیز دارد، در کنار استفاده از حافظه بیشتر و تنظیم خودکار روشنایی نمایشگر بر اساس نور محیط، از شارژ بی سیم جدیدی استفاده خواهد شد.

آن‌طور که به نظر می‌رسد در نسخه اصلی کیندل پیپروایت جدید از ۸ گیگابایت حافظه رم استفاده شده است. این در حالیست که کیندل پیپروایت نسخه سیگنچر از ۳۲ گیگابایت حافظه رم برخوردار است و این دقیقا همان دو گزینه‌ای است که در کیندل پیپروایت‌های فعلی هم به چشم می‌خورد. وضوح تصویر این دو مدل جدید از کتاب‌خوان‌های آمازون همانند نسخه‌های قبلی ۳۰۰ پیکسل بر اینچ است و دستخوش تغییر خاصی نشده است.

با این حال، در دو مدل جدید تعداد LED‌های سفید رنگ استفاده شده از ۵ در نسخه قبلی به ۱۷ عدد افزایش پیدا کرده است و  و دمای رنگ آن‌ها نیز باید مانند نسخه کیندل اوسیس (Oasis) قابل تنظیم باشد. صفحه نمایش هر دو دستگاه با حاشیه‌های یکسانی طراحی شده است و همانند نسخه کیندل پیپروایت قعلی دارای گواهی ضدآب IPX8 هستند. در مورد روش‌های ارتباطی مدل جدید باید گفت که از اتصال به مودم وای فای پشتیبانی می‌کند اما اینکه این قضیه درباره دیتای سیم‌کارت صدق می‌کند یا نه اطلاعاتی منتشر نشده است.

کیندل جدید آمازون در راه است

در حالی که کیندل پیپروایت جدید برخی ویژگی‌های خود را از کیندل اوسیس به ارث برده است، اما قطعا تعدادی از ویژگی‌های اختصاصی خود را برای نسخه پرمیوم نگه داشته است. این ویژگی‌های جدید براساس جدولی که از Good e Reader آمازون کانادا منتشر شده بود شامل، طراحی ارگونومیک، چرخش خودکار صفحه و دکمه‌های فیزیکی چرخش صفحه نمایش می‌شوند.

اما با این حال، از اینکه در کتاب‌خوان کیندل پیپروایت جدید از کدام تایپ اتصال یو اس بی استفاده خواهد شد، اطلاعاتی منتشر نشده است. بنابراین مشخص نیست که آیا آمازون در نهایت قصد دارد که بالاخره دست از استفاده طولانی مدت خود از میکرو یو اس بی بکشد و به یو اس بی تایپ سی روی بیاورد یا نه. حتی نسخه پیرمیوم کیندل اوسیس نیز از یو اس بی قدیمی استفاده می‌کند و این کمی آزاردهنده است.

گفتنی است اخبار مربوط به این دو مدل جدید در پی خبر انتشار رابط کاربری جدید کیندل در هفته گذشته منتشر شده که قرار است به عنوان یک به روزرسانی برای همه کیندل‌های تولید شده از سال ۲۰۱۵ منتشر گردد. رابط کاربری جدید کیندل یک نوار وضعیت جدید را به گجت اضافه می‌کند که به وسیله آن حرکت بین صفحه اصلی گجت، کتابخانه و فعالیت در حال انجام آسان‌تر می‌شود. احتمالاً این رابط کاربری جدید پس از انتشار بر روی کیندل‌های جدید برای سایر کیندل‌ها نیز در دسترس قرار خواهد گرفت و کاربران این گجت‌ها می توانند با آپدیت و به روز رسانی سیستم خود از ویژگی‌های جدید این رابط کاربری جدید بهره‌مند شوند.

هنوز تاریخ معرفی رسمی کتاب‌خوان‌های جدید کیندل مشخص نشده است اما آمازون معمولا یک رویداد سخت‌افزاری پاییزی را در پایان ماه سپتامبر برگزار می‌کند، و ممکن است در این مراسم شاهد رونمایی رسمی آمازون از کتاب‌خوان‌های جدید کیندل یعنی کیندل پیپروایت جدید و کیندل پیپروایت نسخه سیگنچر باشیم، پس می‌شود گفت تا معرفی رسمی آن‌ها فاصله چندانی نداریم و  قطعا آمازون کاربران و علاقمندان به این گجت‌ها را خیلی منتظر نخواهد گذاشت.

آمازون سالانه ۵۰۰ میلیون دلار برای ساخت بازی خرج می‌کند

منبع: The Verge

نوشته آمازون به طور اتفاقی اطلاعاتی از کیندل پیپروایت جدید را فاش کرد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala