در اندروید ۱۲L ویژگی‌هایی وجود دارد که تجربه‌ی استفاده از گجت‌های موردنظر را بهبود می‌بخشند. باید خاطرنشان کنیم این یک نسخه‌ی جدید از اندروید محسوب نمی‌شود و بلکه فقط ویژگی‌هایی به اندروید ۱۲ اضافه می‌کند. اما گوگل برای اینکه اهمیت این آپدیت را نشان بدهد، نام متفاوتی برای آن انتخاب کرده است.

گوگل اولین نسخه‌ی پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۲L را منتشر کرده و همچنین به‌زودی یک نسخه‌ی مختص تبلت لنوو P12 پرو هم منتشر می‌شود. در نهایت نسخه‌های پیش‌نمایش اندروید ۱۲L برای گوشی‌های پیکسل هم ارائه می‌شوند ولی از آنجایی که بیشتر قابلیت‌های جدید فقط در نمایشگرهای بزرگ نشان داده می‌شوند، این نسخه‌ها فقط برای توسعه‌دهندگان مفید واقع می‌شوند.

ویژگی‌های اندروید ۱۲L

اندروید 12L

به زبان ساده، اندروید ۱۲L تجربه‌ی کاربری استفاده از نمایشگرهای بزرگ را بهبود می‌بخشد. از بین تغییرات صورت گرفته، می‌توانیم به قرارگیری پنل نوتفیکیشن‌ها و بخش تنظیمات سریع در دو ستون در نمایشگرهای مبتنی بر تراکم پیکسلی ۶۰۰ یا بالاتر اشاره کنیم. در ضمن همانطور که در فایل GIF قرار گرفته در بخش فوقانی این پاراگراف می‌توانید ببینید، در اندروید ۱۲L استفاده‌ی همزمان از دو اپلیکیشن راحت‌تر شده است.

در سمت پایینی رابط کاربری هم یک تسک‌بار قرار دارد که در صورت استفاده از گوشی‌های تاشو و تبلت‌ها ظاهر می‌شود. در این تسک‌بار آیکون اپلیکیشن‌های مختلفی قرار می‌گیرد که مثلا در صورت نیاز به استفاده‌ی همزمان از دو اپلیکیشن، کافی است آیکون اپ موردنظر را به سمت چپ یا راست نمایشگر بکشید و رها کنید.

گوگل اندروید‌ ۱۲L را طوری طراحی کرده که حتی اگر توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های خود را برای نمایشگرهای بزرگ بهینه‌سازی نکرده باشند، اپ‌های موردنظر تجربه‌ی بهتری نسبت به گذشته ارائه می‌دهند.

بر اساس اعلام شرکت گوگل، اندروید ۱۲L اوایل ۲۰۲۲ منتشر می‌شود. در نهایت باید ببینیم آیا این اقدام گوگل منجر به افزایش فروش گوشی‌های تاشو و تبلت‌های اندرویدی می‌شود یا نه.

  • ۱۵ کار جدید در اندروید ۱۲ که قبلا نمی‌توانستید انجام دهید

منبع: Android Authority

نوشته گوگل از اندروید ۱۲L رونمایی کرد؛ توجه ویژه به گوشی‌های تاشو و تبلت‌ها اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala