مردم هر روز از گوشی‌های هوشمند برای کارهای مختلفی استفاده می‌کنند. یکی از بزرگ‌ترین موارد استفاده، که چندان جای تعجب هم ندارد، بازی کردن است. در یک نظرسنجی از صاحبان گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۲، این نتیجه به دست آمد که افراد از گوشی‌های هوشمندشان بیش از گوش دادن به موسیقی، پیام فرستادن یا حتی تماس گرفتن، برای بازی کردن استفاده می‌کنند.

برای صاحبان گوشی‌های اندرویدی، هیچ کم و کسری از لحاظ بازی‌ها وجود ندارد. آن‌ها می‌توانند از بازی‌های پازلی مانند کندی کراش گرفته تا بازی‌های گرافیک بالای تیراندازی اول‌شخص را از گوگل پلی دانلود کنند. بااین‌حال، حتی جذاب‌ترین بازی‌ها می‌توانند در صفحه‌نمایشی با کیفیت پایین، جلوه‌ی بدی داشته باشند. همچنین، اگر شارژ باتری شما خیلی سریع خالی شود، خیلی زود امکان بازی کردن در موبایلتان را از دست خواهید داد.

در اینجا تصمیم داریم بهترین گوشی‌های هوشمند اندرویدی برای بازی را معرفی کنیم. ما معیارهایی مانند اندازه‌ی صفحه‌نمایش، رزولوشن و عمر باتری را مدنظر قرار دادیم و حتی ویژگی‌های جانبی برخی از گوشی‌ها برای بازی را برشمردیم.

سامسونگ گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس

گوشی مناسب بازی - سامسونگ گلکسی اس 8

اگر هزینه برایتان مهم نیست، آخرین گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ شاید بهترین گوشی‌هایی باشند که در حال حاضر برای بازی کردن می‌توانید بخرید. گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس هر دو از صفحه‌نمایشی بزرگ بهره می‌برند (۵.۸ اینچ برای اس ۸ و ۶.۲ اینچ برای اس ۸ پلاس) و هردوی آن‌ها دارای رزولوشن بالا (۲۹۶۰ در ۱۴۴۰) هستند. هردوی این گوشی‌ها از حافظه‌ی رم زیاد و پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ (یا پردازنده‌ی اکسینوس ۸۸۹۵) استفاده می‌کنند که برای بازی کردن مشخصات خوبی محسوب می‌شود. عمر باتری در چنین گوشی‌هایی متوسط است ولی فاجعه نیست. همچنین ویژگی‌های خوبی برای صرفه‌جویی در انرژی در این گوشی‌ها تعبیه‌شده است.

اگر اهل بازی‌های واقعیت مجازی هستید می‌توانید نسخه‌ی ۲۰۱۷ سامسونگ Gear VR را بخرید تا به کمک آن تجربیات وسیع‌تری درزمینه‌ی واقعیت مجازی کسب کنید. بر اساس گزارش‌ها، همچنین به‌روزرسانی جدیدی برای پشتیبانی این گوشی‌ها از هدست واقعیت مجازی گوگل Daydream در راه است. در پایان، گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس به نسخه‌ی جدید اپلیکیشن Game Tools مجهز شده‌اند. با فعال کردن این اپ، گیمرهای تمام‌عیار می‌توانند در حالت تمام صفحه بازی کنند، یعنی اینکه بازی به‌صورت کامل و تا انتهای لبه‌های خمیده‌ی گوشی به نمایش درمی‌آید.

از دیگر ویژگی‌های Game Tools می‌توان به گرفتن اسکرین‌شات یا ضبط سریع ویدیو از گیم‌پلی اشاره کرد. اپ Game Tools همچنین گزینه‌ای برای غیرفعال کردن دکمه‌ی دیجیتالی Home و گزینه‌ای برای غیرفعال کردن نمایش نوتیفیکیشن‌ها در هنگام بازی ارایه می‌دهد. تمام این سخت‌افزار و ویژگی‌ها موجب بالا رفتن قیمت این گوشی‌ها شده است. ولی اگر پول مسئله‌ای نباشد، این گوشی‌ها بهترین تجربه‌ی بازی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

هوآوی میت ۹

گوشی مناسب بازی - هوآوی میت 9

هوآوی میت ۹ شاید سن و سال بیشتری نسبت به گلکسی اس ۸ داشته باشد، اما هنوز هم به خاطر باتری بسیار خوب، یکی از بهترین گوشی‌ها برای بازی محسوب می‌شود. قبل از صحبت در مورد باتری، بیایید به صفحه‌نمایش بزرگ ۵.۹ اینچی این گوشی با کیفیت فول اچ‌دی بپردازیم. طراحی باریک بدنه‌ی هوآوی میت ۹ باعث می‌شود این گوشی حتی با وجود اندازه‌ی بزرگی که دارد نسبت به گوشی‌های بزرگ دیگری مانند نکسوس ۶P یا آیفون ۷ پلاس خوش‌دست‌تر باشد.

همان‌طور که قبلا اشاره شد، یک دلیل خوب دیگر برای خرید میت ۹ عمر بالای باتری آن است. شاید فکر کنید با داشتن چنین صفحه‌نمایش بزرگی، باتری گوشی خیلی سریع خالی می‌شود؛ اما این گوشی از یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. قیمت این گوشی حدود ۵۴۵ دلار است که ارزان‌تر از گلکسی اس ۸ و هم‌رده با وان‌پلاس ۵ محسوب می‌شود.

سامسونگ گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج

گوشی مناسب بازی - سامسونگ گلکسی اس 7 اج

هر چند گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج هر دو بیش از یک سال عمر دارند، اما هنوز هم برای کسانی که نمی‌خواهند پول زیادی خرج کنند، یکی از بهترین انتخاب‌ها درزمینه‌ی بازی محسوب می‌شوند. هر دو صفحه‌نمایش ۵٫۱ اینچی اس ۷ و ۵٫۵ اینچی اس ۷ اج رزولوشن ۲۶۵۰ در ۱۴۴۰ پیکسل دارند که نمایش تروتمیز گرافیک بازی را تضمین می‌کند. گرچه پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ همراه با ۴ گیگابایت رم در این دو گوشی به جذابیت مشخصات سخت‌افزاری دیگر گوشی‌های این لیست نیست، اما در اکثر بازی‌ها تجربه‌ی خوبی را برای کاربر فراهم می‌کند.

گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج هر دو نسخه‌ای از اپ Game Tools را در خود دارند. این اپ ویژگی‌های کم‌وبیش مشابهی با اس ۸ و اس ۸ پلاس را در این گوشی‌ها ارایه می‌کند. ازجمله‌ی این ویژگی‌ها می‌توان به غیرفعال کردن نمایش نوتیفیکیشن‌ها، اسکرین‌شات و ضبط کردن آسان گیم‌پلی و غیرفعال کردن دکمه‌ی Back و Recent موبایل در حین بازی اشاره کرد.

موتورولا Moto Z Play

گوشی مناسب بازی - موتورولا Moto Z Play

موتورولا Moto Z Play یک گوشی میان‌رده است که عمری حدودا یک‌ساله دارد و از سخت‌افزار هیجان‌انگیزی مانند دیگر گوشی‌های این لیست استفاده نمی‌کند. بااین‌حال، این گوشی واجد یکی از ویژگی‌های حائز اهمیت برای هر گیمر است: عمر بالای باتری. با استفاده‌ی معمولی، باتری ۳۵۱۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی با یک‌بار شارژ تقریبا دو روزی دوام می‌آورد. طبیعتا در هنگام بازی عمر باتری به این حد نمی‌رسد، اما بااین‌وجود زمان زیادی را در اختیار گیمرها قرار می‌دهد. در حقیقت، باتری این موبایل بسیار بزرگ‌تر از باتری مدل جدید آن به نام Moto Z2 Play است. باتری مدل جدیدتر Moto Z2 Play تنها ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد.

گوشی مناسب بازی - موتورولا Moto Z Play

این گوشی یک ویژگی مثبت دیگر هم برای گیمرها دارد. موتورولا Moto Z Play از ماژول‌های متنوعی پشتیبانی می‌کند که برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ معرفی شدند. یکی از این ماژول‌ها که در آینده با بازار خواهد آمد، Moto Mod GamePad نام دارد که گوشی را در میان یک دسته‌ی بازی قرار می‌دهد. این ماژول همچنین در خود یک باتری کمکی ۱۰۳۵ میلی‌آمپر ساعتی خواهد داشت که زمان بازی کاربر را باز هم بیشتر می‌کند. این محصول قرار است در اواخر تابستان امسال با قیمت ۸۰ دلار عرضه شود.

وان‌پلاس ۵

گوشی مناسب بازی - وان پلاس 5

وان‌پلاس ۵ که همین چند هفته‌ی پیش عرضه شد، گزینه‌ای عالی برای گیمرهایی است که می‌خواهند با پولی نه‌چندان زیاد، یک گوشی قدرتمند همراه با عمر باتری خوب بخرند. صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی این گوشی، رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل دارد. درحالی‌که این صفحه‌نمایش به بزرگی یا کیفیت صفحه‌نمایش گلکسی اس ۸ یا اس ۸ پلاس نیست، اما برای بیشتر گیمرها کاملا کفایت می‌کند. مهم‌تر از همه، این گوشی پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ دارد که از پس بازی‌های سنگین برمی‌آید. شما همچنین می‌توانید نسخه‌ای از این گوشی را با حافظه‌ی رم ۸ گیگابایت خریداری کنید. عمر باتری این گوشی از گلکسی اس ۸ بهتر است و با یک‌بار شارژ می‌تواند یک روز کامل دوام بیاورد.

وان‌پلاس ۵ مانند گوشی‌های گلکسی اس ۸ ویژگی‌های خاصی برای بازی ندارد. اما یک حالت نرم‌افزاری به نام Gaming DnD (Do Not Disturb) در این گوشی تعبیه شده که با فعال کردن آن، هنگام بازی نوتیفیکیشن‌ها به نمایش درنمی‌آیند. درنهایت، قیمت این گوشی با ۶ گیگابایت رم ۴۷۶ دلار و با ۸ گیگابایت رم ۵۳۹ دلار است. با چنین قیمتی وان‌پلاس ۵ از رقبایش بسیار ارزان‌تر است و یکی از بهترین گوشی‌ها برای بازی محسوب می‌شود.

نتیجه‌ی نهایی

بدیهی است در دنیای گوشی‌های هوشمند که تقریبا هر هفته گوشی‌های جدیدی عرضه می‌شود، چنین فهرستی عمر زیادی نخواهد داشت. شما در رابطه با این لیست چه فکر می‌کنید؟ آیا موافق این پیشنهادها هستید یا گوشی‌های اندرویدی دیگری را مدنظر دارید؟ نظرتان را در بخش کامنت‌ها برایمان بنویسید.

منبع: Android Authority

منبع متن: digikala