کوالکام اخیرا از اسنپدراگون ۸ نسل ۲ به عنوان قدرتمندترین پردازنده گوشی اندرویدی رونمایی کرده که از نسل نخست خود قدرتمندتر، سریع‌تر و کم‌مصرف‌تر است. از این پردازنده قرار است در پرچم‌دارهای قدرتمند سال ۲۰۲۳ استفاده شود اما اینطور که به نظر می‌رسد، ردمی می‌خواهد دست به کار عجیبی بزند.

این شرکت که به عنوان زیرمجموعه‌ی شیائومی مشغول به فعالیت است، می‌خواهد به‌زودی از گوشی‌های سری ردمی K60 رونمایی کند. گوشی‌های این سری در ابتدا به احتمال زیاد در سه مدل استاندارد، پرو و E راهی بازار می‌شوند و همانطور هم که از نامشان پیداست، انتظار می‌رود مدل پرو قدرتمندترین و مجهزترین مدل باشد. اما ردمی ظاهرا می‌خواهد مدل استاندارد را به اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و مدل پرو را به اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ مجهز کند.

ردمی K60
ردمی K60

البته این کار ردمی یعنی قرار است مدل پرو در یک سری بخش‌های دیگر به مراتب بهتر از مدل استاندارد باشد. طبق اطلاعاتی که در اختیار داریم، ردمی K50 قرار است نمایشگری ۱۲۰ هرتزی با کیفیت +QHD داشته باشد. سرعت شارژر آن هم به احتمال زیاد به ۶۷ وات خواهد رسید که سریع‌ترین نمونه‌ی موجود نیست اما سرعت قابل قبولی دارد. روی پنل پشتی این گوشی هم یک دوربین ۶۴ مگاپیکسلی اصلی، ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و ۲ مگاپیکسلی ماکرو را شاهد خواهیم بود. دوربین سلفی هم سنسوری به بزرگی ۱۶ مگاپیکسل خواهد داشت.

اما برای مدل پرو که پردازنده‌ی قدیمی‌تر اما همچنان قدرتمند اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ را به عنوان قلب تپنده در خود خواهد داشت، از نمایشگری با کیفیت و امکانات مشابه استفاده خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود سرعت شارژر و کیفیت دوربین‌های آن هم بیشتر و بهتر از مدل استاندارد باشد. البته باید به این نکته هم اشاره داشته باشیم که شاید منبع خبر نوع پردازنده را برای این دو گوشی جا به جا ثبت کرده باشد. بنابراین فعلا این خبر را در حد یک شایعه در نظر بگیرید.

ردمی K60E پرچم‌دار اقتصادی محسوب می‌شود و ظاهرا از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۷۰ به عنوان قلب تپنده بهره خواهد برد. این گوشی دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی خواهد داشت که از لرزشگیر اپتیکال هم پشتیبانی می‌کند، اندروید ۱۲ سوار بر رابط کاربری MIUI 13 هم سیستم‌عامل و رابط کاربری پیش‌فرض این گوشی محسوب می‌شوند در حالی که در دو مدل دیگر اندروید ۱۳ و MIUI 14 را شاهد خواهیم بود.

  • مشخصات فنی ردمی K60 ،K60 پرو و K60SE لو رفت
خرید محبوب‌ترین گوشی‌های شیائومی از دیجی‌کالا

منبع: GSMArena

نوشته ردمی K60 شاید از K60 پرو سریع‌تر باشد! اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala