قلب تپنده‌ی این گوشی اسنپدراگون ۷ نسل ۱ است که از نظر پردازنده‌ی گرافیکی ۲۰ درصد سریع‌تر و از نظر عملکرد هوش مصنوعی ۳۰ درصد سرعت بیشتری نسبت به اسنپدراگون ۷۷۸G موجود در ۱۲ لایت ارائه می‌دهد. با این حال فناوری استفاده شده برای رم و حافظه داخلی تغییری نداشته‌اند و همچنان شاهد بهره‌گیری از فناوری‌های LPDDR4X و UFS 2.2 هستیم. کاربران برای خرید این گوشی می‌توانند بین مدل‌های ۸/۱۲۸ و ۸/۲۵۶ گیگابایتی دست به انتخاب بزنند. شیائومی ۱۳ لایت با رابط کاربری MIUI 14 مبتنی بر اندروید ۱۲ راهی بازار می‌شود.

شیائومی 13 لایت

دوربین اصلی از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی IMX766 سونی استفاده می‌کند که در تعداد زیادی از گوشی‌های بالا‌رده مورد استفاده قرار گرفته است. این سنسور از پیکسل‌های ۱ میکرونی بهره می‌برند و نسبت به سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی ۱۲ لایت می‌تواند ۱۲۳ درصد نور بیشتری دریافت کند. بنابراین طبیعتا در محیط‌های کم‌نور عکس‌های بسیار جذاب‌تری ثبت می‌کند. دوربین اولترا واید مجهز به سنسور ۸ مگاپیکسلی است و در کنار آن شاهد ماکرو ۲ مگاپیکسلی هستیم.

حفره‌ی نمایشگر این گوشی یادآور حفره‌ی نمایشگر مدل‌های پرو آیفون ۱۴ است و در آن به غیر از دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی، سنسور تشخیص عمق ۸ مگاپیکسلی هم تعبیه شده است. این سنسور تشخیص عمق برای ثبت عکس‌های مبتنی بر حالت پرتره مثمر ثمر واقع می‌شود. زاویه دید دوربین ۱۰۰ درجه است و برای ثبت عکس‌های چند نفره، به صورت خودکار کادر را تنظیم می‌کند.

طراحی این گوشی شباهت بسیار زیادی به گوشی شیائومی Civi 2 دارد ولی در این میان برخی تفاوت‌های سخت‌افزاری هم وجود دارد. به عنوان مثال، گوشی Civi 2 دارای دو دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی است و دوربین اولترا واید موجود در پنل پشتی آن از سنسور ۲۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

در پنل جلویی شیائومی ۱۳ لایت شاهد نمایشگر ۶.۵۵ اینچی هستیم که می‌تواند ۶۸ میلیون رنگ را نمایش دهد. حداکثر روشنایی این نمایشگر به ۱۰۰۰ نیت می‌رسد و رزولوشن آن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ است. بر روی این نمایشگر شیشه محافظ گوریلا گلس ۵ تعبیه شده و اگرچه بر روی پنل پشتی هم شیشه تعبیه شده، ولی از یک شیشه‌ی محافظ متفاوت برای آن استفاده شده است. از نظر مقاومت در برابر آب هم شیائومی برای این گوشی گواهی IP53 را دریافت کرده است.

باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی گوشی شیائومی ۱۳ لایت اندکی از نسل قبلی بزرگ‌تر است و بار دیگر از سرعت شارژ ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند. این یعنی در عرض فقط ۴۰ دقیقه، باتری به صورت کامل شارژ می‌شود. فروش این گوشی از حدود دو هفته دیگر آغاز می‌شود و کاربران برای خرید مدل پایه باید ۴۹۹ یورو (حدود ۵۳۰ دلار) بپردازند.

منبع: GSMArena

نوشته شیائومی ۱۳ لایت با قیمت ۵۳۰ دلار معرفی شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala