هواوی به تازگی رسما اعلام کرده که قصد دارد در ماه مارس سال ۲۰۲۳ (ماه میلادی جاری)، سری ۶۰ از پرچم‌داران خانواده‌ی P خود را هم راهی بازار کند. این شرکت چینی که همچنان با تحریم‌های سنگین آمریکا دست و پنجه نرم می‌کند، نمی‌تواند در این گوشی در بازار جهانی از پردازنده‌هایی استفاده کند که مجهز به فناوری ۵G هستند. همچنین خبری از نسخه‌ی رسمی و اصلی اندرویدی در آن‌ها هم نیست تا بدین ترتیب کاربران به کار با سیستم‌عامل بومی خود هواوی یعنی هارمونی عادت کنند که از هیچ سرویس و اپلیکیشنی از گوگل پشتیبانی نمی‌کند.

هواوی P60 پرو
هواوی P60 پرو

تصویری که به تازگی از P60 پرو منتشر شده، دوربین اصلی بسیار بزرگ آن را به نمایش می‌گذارد. سری P از این جهت اینگونه نام‌گذاری شده‌اند که حرف «P»، نخستین حرف کلمه‌ی Photography به معنای عکاسی است. به عبارتی دیگر، این سری از گوشی‌های هواوی با تمرکز بر دوربین راهی بازار می‌شود و در نتیجه انتظار می‌رود عملکرد P60 پرو هم از این لحاظ عالی باشد. موضوعی که با انتشار نمونه تصاویر ثبت شده توسط این گوشی و مقایسه‌ی آن با تصاویر ثبت شده توسط گلکسی S23 اولترا تا حدودی هم تأیید شد؛ هرچند به نظر می‌رسد باید تا عرضه‌ی رسمی این گوشی و بررسی کامل آن منتظر ماند چون در آن مقایسه دیدیم که کهکشانی سامسونگ در برابر P60 پرو حرفی برای گفتن نداشت.

  • هواوی واچ ۴ با قابلیت ارسال پیامک بدون نیاز به سیم‌کارت از راه می‌رسد

این تصویر همچنین نشان می‌دهد روی بخش جلوی نماینده‌ی مورد انتظار هواوی یک پنل تخت ارتقا یافته تعبیه شده که روی فریم آن کلیدهایی با رنگ‌بندی متفاوت به چشم می‌خورد. روی بالاترین قسمت این پنل هم دو حفره را شاهد هستیم که به نظر می‌رسد از قابلیت جزیره پویا هم پشتیبانی کند. این قابلیت نخستین بار در سری آیفون ۱۴ پرو معرفی شد و از آن پس مورد توجه بسیاری از کاربران و حتی شرکت‌های سازنده‌ی گوشی از جمله شرکت‌های چینی قرار گرفت. در نتیجه تعجبی ندارد اگر آن را در پرچم‌دار بعدی هواوی ببینیم.

تا رونمایی از P60 پرو مدت زمان زیادی باقی نمانده اما با این حال باید خبرهای مربوط به آن را در حد یک شایعه در نظر گرفت تا زمانی که رسما رونمایی شود.

  • تاریخ معرفی هواوی P60 و گوشی تاشو میت X3 رسما اعلام شد

منبع: NotebookCheck

نوشته هواوی P60 پرو با نمایشگری مجهز به جزیره پویا عرضه می‌شود اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala