در همین رابطه باید بگوییم که حدود ۳ ماه قبل یکی از افشاگران چینی هم اعلام کرد که مدل‌های پرو آیفون ۱۵ با افزایش قیمت روبرو می‌شوند. در بازار آمریکا، بعد از آیفون X که در سال ۲۰۱۷ با قیمت ۹۹۹ دلار معرفی شد، قیمت پایه مدل پرو با افزایش روبرو نشده. همچنین طی چند سال اخیر مدل پرو مکس با قیمت پایه ۱۰۹۹ دلار به دست کاربران رسیده است.

در این میان در برخی بازارها اپل بارها قیمت آیفون‌ها را افزایش داده که البته بخش مهمی از این تصمیم به نوسانات بازار ارز این کشورها برمی‌گردد. به عنوان مثال در بازار بریتانیا آیفون ۱۴ پرو با قیمت پایه ۱۰۹۹ پوند عرضه شده و این در حالی است که نسل قبلی این گوشی در بریتانیا ۹۴۹ پوند قیمت داشت.

طی یک سال گذشته آمریکا هم درگیر تورم شده و واقعیت این است که اپل موفق شده طی ۶ سال قیمت مدل‌های پرو آیفون را در این بازار ثابت نگه دارد. اما برای اینکه اپل بتواند حاشیه سود حاصل از فروش آیفون‌ها را حفظ کند، در نهایت باید قیمت این گوشی‌ها در بازار آمریکا هم افزایش دهد. هنوز مشخص نیست که آیا مدل‌های استاندارد آیفون ۱۵ هم با این تغییر قیمت روبرو می‌شوند یا نه. در حال حاضر آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس با قیمت پایه ۷۹۹ و ۸۹۹ دلار فروخته می‌شوند.

از بین تغییرات این گوشی‌ها باید به بهره‌گیری تمام مدل‌ها از پورت USB-C و حفره‌ی نمایشگر اشاره کنیم. البته طبیعتا تغییرات مدل‌های پرو بیشتر از مدل‌های استاندارد خواهد بود.

منبع: MacRumors

نوشته مدل‌های پرو آیفون ۱۵ گران‌تر از نسل‌های قبلی خواهند بود اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala