باید خاطرنشان کنیم محققین امنیتی معمولا بعد از برطرف شدن حفره‌های امنیتی، وجود آن را گزارش می‌کنند ولی به نظر می‌رسد سامسونگ به این موضوع توجهی نشان نداده و به همین خاطر این گزارش منتشر شده است. یکی از محققان فعال در این پروژه توییت کرده که با وجود گذشت ۹۰ روز از انتشار این گزارش، برخی کاربران هنوز آپدیت‌های امنیتی را دریافت نکرده‌اند.

باید خاطرنشان کنیم به غیر از گوشی‌های سامسونگ، در این لیست چند گوشی گوگل، تعدادی از گوشی‌های ویوو، گجت‌های پوشیدنی و اتومبیل‌ها هم به چشم می‌خورند. لیست مواردی که این حفره‌ی امنیتی را دارند از این قرار است:

  • سری گلکسی S22، M33، M13، M12، A71، A53، A33، A21، A12 و A04
  • سری ویوو S16، S15، S6، X70، X60 و X30
  • سری گوگل پیکسل ۶ و ۷
  • تمام گجت‌های پوشیدنی مجهز به چیپست اگزینوس W920
  • تمام اتومبیل‌های دارای چیپست اگزینوس Auto T5123

باید خاطرنشان کنیم اگرچه گوگل برای سری پیکسل ۷ آپدیت امنیتی منتشر کرده، ولی این آپدیت هنوز برای کاربران گوشی‌های سری پیکسل ۶ ارائه نشده است. این پژوهشگران امنیتی توصیه کرده‌اند تا زمانی که آپدیت امنیتی موردنظر برای گوشی‌های دارای این حفره‌ی امنیتی منتشر نشده، کاربران بهتر است تماس تلفنی مبتنی بر وای‌فای و قابلیت VoLTE را غیرفعال کنند. در هر صورت اگر این گوشی‌ها را در اختیار دارید، بهتر است بعد از انتشار آپدیت، هرچه سریع‌تر آپدیت دریافتی را دانلود و نصب کنید.

منبع: Android Authority

نوشته گوگل از وجود حفره‌ی امنیتی خطرناک در چندین گوشی سامسونگ خبر داد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala