طبیعتا هرچقدر رفرش ریت نمایشگر بیشتر باشد، می‌تواند انواع محتوا را به صورت روان‌تر و جذاب‌تری نشان دهد. این مشخصه به‌خصوص برای گیمرها اهمیت زیادی دارد زیرا به لطف افزایش فریم‌ریت بازی‌ها، می‌توانند با سرعت بیشتری به اتفاقات بازی واکنش نشان دهند. طی چند سال گذشته رفرش‌ریت نمایشگر گوشی‌های هوشمند به طور محسوسی بیشتر شده ولی بیشتر گوشی‌ها از حداکثر رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز بهره می‌برند. در این میان شاهد عرضه‌ی گوشی‌های مبتنی بر نمایشگر ۲۴۰ هرتزی هم بوده‌ایم که البته تعداد این گوشی‌ها بسیار محدود است.

در کنار این مشخصه، به احتمال پشتیبانی گلکسی S24 اولترا از قابلیت ارتباط ماهواره‌ای هم اشاره شده است. در حال حاضر اپل و هواوی برای تعدادی از گوشی‌های خود این قابلیت را ارائه کرده‌اند. سامسونگ هنوز به طور رسمی از این فناوری برای گوشی‌های خود رونمایی نکرده ولی مدتی قبل یکی از مدیران ارشد سامسونگ اعلام کرد که آن‌ها در حال بررسی این موضوع هستند.

گلکسی S24 اولترا

گفته می‌شود گوشی‌های سری گلکسی S24 از چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳ بهره می‌برند که مطابق معمول نسبت به نسل قبلی می‌تواند ارتقای محسوسی را به ارمغان بیاورد. هسته‌ی X-4 موجود در این چیپست ظاهرا ۱۵ درصد سریع‌تر از نسخه‌ی اورکلاک شده‌ی X-3 است که در چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ تعبیه شده است. در رابطه با این که آیا سامسونگ مانند سری S23 فقط از چیپست اسنپدراگون استفاده می‌کند یا نه، گزارش‌های ضد و نقیضی منتشر شده است. برخی منابع اعلام کرده‌اند که برای سری S24 هم صرفا شاهد استفاده از چیپست اسنپدراگون خواهیم بود ولی برخی دیگر می‌گویند که سامسونگ می‌خواهد یک چیپست پرچم‌دار اگزینوس برای این گوشی‌ها تولید کند.

دوربین اصلی گلکسی S24 اولترا بار دیگر مبتنی بر سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی خواهد بود که البته این سنسور با بهبود‌های جزئی روبرو می‌شود. البته با توجه به اینکه حدود یک سال تا معرفی این گوشی‌ها فاصله داریم، بدون شک تا آن زمان هزاران شایعه‌ی دیگر مطرح خواهد شد و بنابراین شایعات فعلی را باید با شک و تردید زیادی در نظر بگیریم.

منبع: GizmoChina

نوشته گلکسی S24 اولترا با نمایشگر ۱۴۴ هرتزی و ارتباط ماهواره‌ای عرضه می‌شود اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala