میان‌رده‌های نسل قبل سامسونگ یعنی گلکسی A33 و A53 در نگهداری شارژ عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند اما سامسونگ در نسل جدید از پردازنده‌های جدیدتر و بهتری استفاده کرده که باعث می‌شود دو گوشی جدید مصرف بهینه‌تری هم داشته باشند. به صورت کلی طی تست‌های صورت گرفته توسط وب‌سایت PhoneArena، گلکسی A33 و A53 توانستند ۱ روز و نیم و یا حتی ۲ روز بسته به میزان استفاده دوام داشته باشند. سامسونگ بعد از رونمایی از A34 و A54 مدعی شد این دو گوشی می‌توانند بیشتر از ۲ روز دوام داشته باشند. حالا اما نتایج تست باتری گلکسی A54 و A34 منتشر شده که ادعای سامسونگ را کاملا تأیید می‌کند.

نام گوشی گلکسی A34 گلکسی A54 گلکسی A33 گلکسی A55
ظرفیت باتری / سرعت شارژر ۲۵/۵۰۰۰ ۲۵/۵۰۰۰ ۲۵/۵۰۰۰ ۲۵/۵۰۰۰
وب‌گردی ۱۶ ساعت و ۲۵ دقیقه ۱۶ ساعت و ۱۱ دقیقه ۱۵ ساعت و ۲۶ دقیقه ۱۵ ساعت و ۴۵ دقیقه
استریم ویدیو ۱۰ ساعت و ۱۱ دقیقه ۷ ساعت و ۴۴ دقیقه ۸ ساعت و ۱۸ دقیقه ۷ ساعت و ۴۵ دقیقه
بازی ۶ ساعت و ۵۰ دقیقه ۵ ساعت و ۴۶ دقیقه ۷ ساعت ۵ ساعت و ۲۸ دقیقه
سرعت شارژ شدن نامشخص ۸۱ دقیقه ۷۱ دقیقه ۸۵ دقیقه

ظرفیت باتری گلکسی A54 و A34 مشابه است (۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت) اما می‌بینیم که در نگهداری شارژ به شکل محسوسی بین آن‌ها تفاوت وجود دارد؛ خصوصا در بخش استریم ویدیو که گلکسی A34 توانست علی‌رغم بهره‌مندی از نمایشگری مشابه و توان سخت‌افزاری برابر، حدودا ۲ ساعت دوام بیشتری از گلکسی A54 داشته باشد.

با این حال نقطه عطف ماجرا اینجاست که هم در بخش وب‌گردی و هم استریم ویدیو، گلکسی A34 و A54 در مقایسه با نسل قبل خود عملکرد بهتری داشته‌اند اما در انجام بازی، گلکسی A34 حدودا ۱۰ دقیقه ضعیف‌تر از گلکسی A33 ظاهر شد. جز این مورد، در تمامی بخش‌های دیگر گوشی‌های جدید بهتر عمل کردند.

سامسونگ برای این دو گوشی از شارژر مشابهی هم استفاده کرده که ۲۵ واتی است اما درون جعبه قرار ندارد. متأسفانه تست سرعت شارژ شدن گلکسی A34 در دسترس نیست اما با بررسی‌های صورت گرفته روی گلکسی A54 و A53 مشخص شده A54 با اختلاف فقط ۴ دقیقه زودتر از A53 شارژ می‌شود. گلکسی A33 اما علی‌رغم بهره‌مندی از مشخصات فنی مشابه از لحاظ باتری ۱۰ دقیقه زودتر شارژ می‌شود اما از سرعت شارژ شدن گلکسی A34 اطلاعاتی در دسترس نیست.

منبع: PhoneArena

نوشته تست باتری گلکسی A54 و A34 منتشر شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala