این روزها گوشی‌های میان‌رده از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند؛ چه از لحاظ کیفیت ساخت و چه امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، تقریبا می‌توان گفت مرز بین یک میان‌رده‌ی پریمیوم با یک پرچم‌دار معمولی و گاهی اوقات حتی پریمیوم سال به سال کم‌رنگ و کم‌رنگ‌تر می‌شود. برای مثال این روزها گوشی‌های میان‌رده فقط از لحاظ دوربین به شکل محسوسی پایین‌تر از گوشی‌های بالارده هستند اما در سایر بخش‌ها می‌شود از خیلی چیزها چشم‌پوشی کرد.

برای مثال شما با نگاهی به گلکسی A54 می‌بینید که این گوشی پردازنده‌ی خوبی دارد، نمایشگر آن آنقدر باکیفیت هست که بتوانید از دیدن محتوای تصویری یا انجام بازی درون آن لذت ببرید، طول عمر باتری آن عالی است و حداکثر به ۲ روز می‌رسد، مواد به کار رفته در ساخت آن اگرچه پلاستیک است اما آنقدر کیفیت دارد که در برابر آسیب‌های روزمره دوام داشته باشند. حتی از استاندارد IP67 هم بهره می‌برد که یعنی در برابر نفوذ آب و گرد و غبار هم مقاومت بسیار بالایی دارد.

از لحاظ نرم‌افزاری هم این گوشی مشابه پرچم‌دارهای سامسونگ تا ۴ سال آپدیت نرم‌افزاری و ۵ سال آپدیت امنیتی را دریافت می‌کند. اگر دوربین را فاکتور بگیریم می‌بینیم که این گوشی واقعاً یک انتخاب ایدئال برای بسیاری از کاربران به حساب می‌آید و حتی می‌تواند جای یک پرچم‌دار پریمیوم را هم در صورتی که به عکاسی نیاز مبرمی نداشته باشید، پر کند. هرچند دوربین اصلی این گوشی از لرزشگیر اپتیکال هم بهره می‌برد که تا چند سال قبل در گوشی‌های میان‌رده خبری از آن نبود.

  • تست باتری گلکسی A54 و A34 منتشر شد

البته نمی‌توان خیلی از این مشخصات خوب را در میان‌رده‌های سایر شرکت‌ها دید. برای مثال سری ردمی نوت شیائومی که هم‌قیمت با گلکسی A54 هستند ابدا تا ۴ سال پشتیبانی نمی‌شوند. اما حتی پرچم‌دارهای شیائومی هم تا این اندازه آپدیت دریافت نمی‌کنند. این یعنی گوشی‌های میان‌رده‌ی این شرکت چینی در مقایسه با پرچم‌دارهایشان وضعیت خوبی دارند. از لحاظ امکانات سخت‌افزاری هم واقعاً گوشی‌های میان‌رده‌ی شیائومی خوب هستند و می‌توانند بسیاری از کارها را به همان خوبی و کیفیت پرچم‌دارها انجام دهند.

تمام این‌ها به کنار، آیا فکر نمی‌کنید این روزها گوشی‌های پرچم‌دار قیمت خیلی بالایی دارند؟ اکثر پرچم‌دارها بیش از ۱۰۰۰ دلار قیمت دارند در حالی که میان‌رده‌های خوب بازار حداکثر ۶۰۰ دلار قیمت دارند. حتی پرچم‌دارهای اقتصادی نظیر سری فن ادیشن یا شیائومی T هم حدودا ۷۰۰ دلار قیمت دارند. جا دارد این پرسش را از خود داشته باشید که آیا دوربین‌های باکیفیت‌تر و نمایشگری اندک روشن‌تر و زیباتر و البته پردازنده‌ای با آن همه توان پردازشی، واقعاً ارزش پرداخت حداقل ۳۰۰ دلار بیشتر را دارند؟ البته گاهی اوقات این تفاوت قیمت به ۵۰۰ دلار و یا حتی بیشتر هم می‌رسد.

فکر می‌کنید آیا این همه تفاوت قیمت برای بهره‌مندی از یک سری قابلیت‌ها که در اکثر مواقع اصلا به آن‌ها نیازی هم نخواهید داشت ضروری است؟ با این حال این موضوع به سلیقه و نیاز کاربر بستگی دارد اما اگر قرار بود شما یک گوشی خریداری کنید به سراغ میان‌رده می‌رفتید یا پرچم‌دار؟ دلیل انتخاب شما چیست؟

loading...
آیا خرید گوشی میان‌رده را به پرچم‌دار ترجیح می‌دهید؟
  • ردمی نوت ۱۲ توربو با اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ معرفی شد

منبع: PhoneArena

نوشته شما بگویید: آیا خرید گوشی میان‌رده را به پرچم‌دار ترجیح می‌دهید؟ اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala