یکی از افشاگران به نام Tarun Vats با انتشار توییتی اعلام کرده سامسونگ برای گلکسی S24 و S24 پلاس از حداکثر رم ۱۲ گیگابایتی استفاده می‌کند و حداکثر رم S24 اولترا به ۱۶ گیگابایت می‌رسد. از سوی دیگر، خوشبختانه مدل پایه گلکسی S24 و S24 پلاس از حافظه ۲۵۶ گیگابایتی استفاده می‌کنند و این در حالی است که مدل پایه گوشی S23 مبتنی بر حافظه ۱۲۸ گیگابایتی است.

برای یادآوری باید بگوییم آخرین باری که سامسونگ ظرفیت رم ۱۲ گیگابایتی برای یکی از گوشی‌های غیر اولترا خود ارائه کرد، مربوط به گلکسی S10 پلاس در سال ۲۰۱۹ بوده است. در ضمن باید خاطرنشان کنیم گلکسی S20 اولترا همراه با ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی راهی بازار شد.

گفتنی است این شایعه را باید با شک و تردید زیادی در نظر بگیریم زیرا افشاگری که این شایعه را مطرح کرده، سابقه‌ی طولانی در این زمینه ندارد. مطابق معمول، به احتمال زیاد اوایل ۲۰۲۴ شاهد رونمایی از گوشی‌های سری گلکسی S24 خواهیم بود. این خانواده بار دیگر شامل ۳ مدل است که همگی ظاهرا از چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳ استفاده می‌کنند و برای مدل اولترا باید انتظار استفاده از نسل جدید سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی را داشته باشیم. البته در مورد چیپست برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که سامسونگ می‌خواهد بار دیگر به استفاده از تراشه‌های اگزینوس روی بیاورد ولی هنوز در این زمینه گزارش‌های زیادی منتشر نشده است.

در این میان، یکی از ضعف‌های مهم پرچم‌داران سامسونگ، مربوط به سرعت شارژ این گوشی‌ها است. در دورانی که برخی گوشی‌ها با سرعت شارژ ۲۴۰ واتی می‌توانند در عرض کمتر از ۲۰ دقیقه به طور کامل شارژ شوند، شارژ ۲۵ و ۴۵ واتی برای این پرچم‌داران گران‌قیمت اصلا قابل قبول نیست. حتی اگر سامسونگ به این سرعت‌های شارژ بسیار زیاد علاقه‌ای ندارد، باید شارژ این گوشی‌ها را به ۶۵ وات برساند که با این کار، گوشی‌های موردنظر در عرض نیم ساعت حدود ۸۵ درصد شارژ می‌شوند.

  • گلکسی S23 FE در دو مدل با چیپست‌های اسنپدراگون و اگزینوس عرضه می‌شود

منبع: SamMobile

نوشته گلکسی S24 با حافظه و رم بیشتری به دست کاربران می‌رسد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala