در گزارش خبرگزاری Maeil آمده که سامسونگ در حال آماده‌سازی اگزینوس ۲۴۰۰ است و این شرکت قصد دارد برای سری گلکسی S24 از این تراشه استفاده کند. البته باید با شک و تردید زیادی این گزارش را در نظر بگیریم زیرا کوالکام و سامسونگ یک قرارداد امضا کرده‌اند که بر اساس آن برای چند سال، سری گلکسی S قرار است صرفا با چیپست‌های اسنپدراگون راهی بازار شوند.

البته دقیقا تعداد سال‌هایی که قرار است سامسونگ برای گوشی‌های سری گلکسی S صرفا از چیپست‌های اسنپدراگون استفاده کند، اعلام نشده است. اما در هر صورت با توجه به اینکه سری گلکسی S23 اولین نتیجه‌ی این همکاری به شمار می‌رود، به احتمال زیاد حداقل سری گلکسی S24 هم صرفا مبتنی بر تراشه اگزینوس خواهند بود.

در بخش دیگر این گزارش به آماده‌سازی گلکسی S23 FE اشاره شده که قرار است با چیپست قدیمی اگزینوس ۲۲۰۰ به دست کاربران برسد. در همین زمینه دو نفر از افشاگران مدتی قبل گزارش مشابهی منتشر کرده بودند. ظاهرا این گوشی در نیمه‌ی دوم ۲۰۲۳ از راه می‌رسد و قیمت آن حدود ۶۰۰ دلار خواهد بود. همچنین به نظر می‌رسد سامسونگ با تغییر در طراحی اگزینوس ۲۲۰۰ توانسته عملکرد خطوط تولید آن را بهبود ببخشد و در نتیجه بازده تولید آن بهتر شده است.

برای یادآوری باید بگوییم که اگزینوس ۲۲۰۰ همان تراشه‌ی استفاده شده در گوشی‌های سری S22 است و سامسونگ به دلیل نگرانی‌های مربوط به داغ شدن بیش از حد، عملکرد پردازنده‌ی گرافیکی آن را کاهش داده بود. حالا با توجه به اینکه صحبت از تغییر در طراحی این تراشه شده، ممکن است عملکرد و مصرف انرژی آن بهتر از مدل اصلی شده باشد.

منبع: AndroidAuthority

نوشته یک شایعه جدید از بازگشت اگزینوس به سری گلکسی S24 خبر می‌دهد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala