بر اساس آپدیت منتشر شده در صفحه‌ی مربوط به آپدیت امنیتی گوشی‌های سامسونگ، از بین گوشی‌هایی که دیگر برای آن‌ها آپدیت منتشر نمی‌شود می‌توانیم به گوشی‌های سری گلکسی S10، گلکسی A30 و A50 اشاره کنیم. البته S10 5G و S10 لایت هنوز از این لیست حذف نشده‌اند زیرا این دو گوشی دیرتر از مدل‌های اصلی S10 به دست کاربران رسیده‌اند.

برای یادآوری باید بگوییم که سامسونگ سال گذشته استاندارد جدیدی برای آپدیت گوشی‌های خود تعیین کرد که همین تصمیم با استقبال گسترده‌ی کاربران روبرو شد. به طور مشخص، سامسونگ متعهد شد که کاربران گوشی‌های پرچم‌دار به مدت ۴ سال از آپدیت‌های اصلی اندروید بهره‌مند می‌شوند و از سوی دیگر تا ۵ سال آپدیت‌های امنیتی را دریافت خواهند کرد. با این حال، این تصمیم فقط شامل گلکسی S21 به بعد می‌شود و بنابراین پرچم‌داران قدیمی سامسونگ از این مزیت بهره‌مند نخواهند شد.

گلکسی S10

سری گلکسی S10 و سایر گوشی‌هایی که از این لیست آپدیت‌های سامسونگ حذف شده‌اند، ماه گذشته آخرین آپدیت امنیتی خود را دریافت کرده‌اند. مدتی قبل، پژوهشگران امنیتی گوگل از پیدا شدن یک آسیب‌پذیری خطرناک در تعدادی از تراشه‌های اگزینوس خبر دادند و بنابراین ممکن است آخرین آپدیت امنیتی ارائه شده برای سری گلکسی S10 اهمیت زیادی داشته باشد. اما البته نام این گوشی‌ها به‌عنوان مدل‌های دارای این آسیب‌پذیری هیچوقت تایید نشد.

همچنین گلکسی زد فلیپ هم دیگر آپدیت ماهانه دریافت نمی‌کند و حالا فقط هر سه ماه یک بار برای آن آپدیت‌های امنیتی منتشر می‌شود. به طور کلی سامسونگ با وجود اینکه هر ساله تعداد بسیار زیادی گوشی راهی بازار می‌کند، ولی همین تعهد این شرکت نسبت به آپدیت نگه داشتن گوشی‌های خود، یکی از مزایای گوشی‌های این شرکت محسوب می‌شود.

منبع: Android Authority

نوشته سامسونگ پشتیبانی نرم‌افزاری از سری گلکسی S10 را متوقف کرد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala