به طور مشخص در این بیانیه به استفاده از چندین نسل جدید از فناوری Radeon در تعداد زیادی از تراشه‌های اگزینوس اشاره شده است. با توجه به اشاره به استفاده از این فناوری در چیپست‌های مختلف، پس بدون شک سامسونگ قصد دارد از فناوری AMD در انواع و اقسام تراشه‌های خود استفاده کند. بنابراین به نظر می‌رسد در آینده‌ی نزدیک با تراشه‌های میان‌رده‌ی اگزینوس مبتنی بر گرافیک AMD هم روبرو خواهیم شد. اگر این تراشه‌ها نسبت به رقبای خود گرافیک بهتری ارائه کنند، سامسونگ با این کار می‌تواند جذابیت گوشی‌های میان‌رده‌ی خود را دوچندان کند.

در این میان شاید بزرگ‌ترین سوال این باشد که آیا این قرارداد درها را برای استفاده از تراشه‌ی اگزینوس مجهز به گرافیک AMD در گوشی‌های سری S24 باز می‌کند یا نه. سامسونگ و کوالکام سال گذشته یک قرارداد چند ساله امضا کرده‌اند که بر اساس این قرارداد، سامسونگ تا چند سال برای گوشی‌های سری گلکسی S خود صرفا از تراشه‌های اسنپدراگون استفاده خواهد کرد. ولی هنوز در این رابطه نمی‌توانیم با قاطعیت صحبت کنیم.

سامسونگ AMD

طی ماه‌های گذشته گزارش‌های ضد و نقیضی در مورد احتمال راهیابی تراشه اگزینوس به گوشی‌های سری گلکسی S24 منتشر شده است. البته بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که این گوشی‌ها هم بار دیگر صرفا با چیپست اسنپدراگون راهی بازار می‌شوند ولی برای سال ۲۰۲۵ ممکن است با نسل جدید تراشه اگزینوس برای گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت روبرو شویم.

در هر صورت برای یادآوری باید بگوییم که اگرچه پیش از عرضه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ مبتنی بر گرافیک AMD امیدواری زیادی در مورد عملکرد آن وجود داشت، اما این تراشه ناامیدکننده ظاهر شد و به همین خاطر با اعتراضات زیادی همراه شد. در بیشتر بنچمارک‌ها، اسنپدراگون ۸ نسل ۱ عملکرد بهتری ارائه می‌کرد ولی از نظر عملکرد پایدار، اگزینوس ۲۲۰۰ نسبتا بهتر بود. در هر صورت باید ببینیم آیا بالاخره سامسونگ با همکاری AMD می‌تواند جذابیت تراشه‌های خود را نسبت به رقبا به طور قابل توجهی افزایش دهد یا نه. زیرا اگر نتواند به چنین هدفی دست پیدا کند، بیش از پیش از این رقابت تنگاتنگ عقب خواهد افتاد.

منبع: SamMobile

نوشته سامسونگ و AMD به همکاری بر سر گرافیک تراشه‌ها ادامه می‌دهند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala