تخمین زده شده که بسیاری از کاربران گوشی‌های خود را تقریبا ۲٫۵ سال نگه می‌دارند. این یعنی هنگامی که قصد فروش آن را دارند، باید بپذیرند این گوشی بخش بزرگی از ارزش اولیه‌ی خود را از دست می‌دهد. اما اگر جز آن دسته از افرادی باشید که هر سال به فکر خرید یک گوشی جدید هستند، قطعا آیفون‌ها بهترین گزینه برای انتخاب خواهند بود چرا که حتی بعد از یک سال، ارزش خود را خیلی از دست نمی‌دهد.

اما وضعیت برای بهترین شرکت تولیدکننده‌ی گوشی در جهان و بهترین شرکت از لحاظ تولید گوشی اندرویدی اصلا خوب پیش نمی‌رود. در رابطه با سامسونگ صحبت می‌کنیم که جدیدترین پرچم‌دار یعنی گلکسی S23 در حالی که هنوز سه ماه هم از عرضه‌ی رسمی آن به بازار بخش بزرگی از ارزش اولیه‌ی خود را از دست داده‌اند.

آمار نشان می‌دهد گلکسی S23 که با قیمت پایه‌ی ۷۹۹٫۹۹ دلار در تاریخ ۱۷ فوریه راهی بازار شده، با افت قیمت ۴۳٫۳ درصدی مواجه شده است. این در حالی است که آیفون ۱۴ در همین مدت پس از عرضه فقط ۳۱٪ از ارزش خود را از دست داده است.

  • تست سرعت گلکسی S23 اولترا در برابر آیفون ۱۴ پرو مکس را ببینید
گلکسی S23 ارزش

میزان کاهش ارزش هر گوشی در ستون آخر نوشته شده است

طبق آمار، سری گلکسی S23 حدودا ۱٫۴ برابر سریع‌تر از سری آیفون ۱۴ ارزش اولیه‌ی خود را از دست می‌دهند. البته سری S23 با سرعت کمتری در مقایسه با نسل گذشته یعنی سری S22 ارزش خود را از دست می‌دهند. طبق اطلاعات منتشر شده از سوی SellCell، سری S22 در مقایسه با آیفون ۱۳، دو ماه پس از عرضه حدودا ۳ برابر بیشتر ارزش خود را از دست داد. از طرفی آیفون ۱۴ هم به اندازه‌ی آیفون ۱۳ در نگه داشتن ارزش خود موفق عمل نکرد و ۵٫۷٪ بیشتر ارزش خود را از دست داده است.

شرایط برای مدل ۱ ترابایتی گلکسی S23 اولترا ۱۶۲۰ دلاری بدتر از گلکسی S23 است چرا که این گوشی پس از دو ماه، ۵۵٫۶٪ از ارزش خود را از دست داد. اما رقیب مستقیم این گوشی یعنی آیفون ۱۴ پرو مکس در مدل ۱۲۸ گیگابایتی خود توانست بیشتر از هر گوشی دیگری ارزش خود را حفظ کند و فقط ۱۳٫۶٪ از ارزش اولیه‌اش را از دست داد.

  • شیائومی ۱۳ پرو در مقابل گلکسی S23 اولترا؛ بهترین پرچم‌دار اندروید کدام است؟

منبع: PhoneArena

نوشته گلکسی S23 بیش از ۴۰٪ از ارزش اولیه خود را از دست داد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala