این روزها تعداد خبرهای پیرامون گلکسی زد فولد ۵ و زد فلیپ ۵ روز به روز در حال افزایش است به گونه‌ای که در حال حاضر به یک سری از مشخصات کلیدی این گوشی‌ها از جمله اطلاعات مربوط به نمایشگر، پردازنده و… دسترسی داریم. به تازگی هم یکی از افشاگران اطلاعاتی مربوط به دوربین گلکسی زد فولد ۵ و زد فلیپ ۵ را منتشر کرده که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

گوشی‌های تاشوی سامسونگ در بخش دوربین در مقایسه با سایر پرچم‌داران این شرکت وضعیت خوبی ندارند. اما سری ۴ از آن‌ها به شکل قابل توجهی در این زمینه پیشرفت داشته به گونه‌ای که باعث امیدواری کاربران شده است. حالا انتظار می‌رود در نسل ۵ هم همین روند خوب را شاهد باشیم. اما با توجه به خبری که به تازگی منتشر شده، کاربران سامسونگ هم باید خوشحال باشند و هم ناراحت.

  • رندر ویدیویی گلکسی زد فولد ۵ را تماشا کنید

طبق گفته‌های منبع این خبر یعنی یوگش برار که یکی از افشاگران حوزه‌ی فناوری به حساب می‌آید، گلکسی زد فولد ۵ قرار است از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو بهره ببرد. این همان مشخصاتی است که در دوربین گلکسی زد فولد ۴ هم شاهد هستیم. گلکسی زد فلیپ ۵ هم به همان سیستم دو گانه‌ی دوربین با وضوح ۱۲ مگاپیکسل مجهز خواهد شد که در حال حاضر در گلکسی زد فلیپ ۴ هم دیده می‌شود. با نگاهی به این مشخصات می‌توانیم نتیجه بگیریم که پیشرفتی از لحاظ مگاپیکسل متوجه دوربین‌های گلکسی زد فولد ۵ و زد فلیپ ۵ نخواهد شد.

اما نکته‌ی مثبت اینجاست که سنسورهای به کار رفته در گوشی‌های مورد انتظار سامسونگ علی‌رغم وضوح مشابه، اندازه‌ی بزرگ‌تری خواهند داشت که این یعنی از لحاظ کیفیت تصاویر باز هم شرایط بهتری را در مقایسه با قبل شاهد خواهیم بود. مشخص نیست آیا تمام سنسورها در مقایسه با قبل ارتقا پیدا می‌کنند یا خیر اما بعید است این اتفاق رخ دهد. هرچند باید برای انتشار خبر قطعی در این رابطه کمی منتظر بمانیم.

از جمله سایر اطلاعات پیرامون این دو گوشی که افشاگر یادشده منتشر کرده می‌توان به لولای بهبود یافته، نمایشگر ثانویه‌ی بزرگ‌تر و پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ اشاره کرد که در رابطه با نوع پردازنده باید بگوییم همان مدلی است که در سری S23 به عنوان قلب تپنده ایفای نقش می‌کند.

  • سامسونگ شاید امسال از یک گوشی تاشو با سه نمایشگر رونمایی کند

منبع: GSMArena

نوشته مشخصات دوربین گلکسی زد فولد ۵ و زد فلیپ ۵ به بیرون درز کرد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala