ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس بهترین گوشی است که از سری ردمی نوت ۱۲ در بازار در دسترس قرار دارد. این محصول که به تازگی هم در بازار اروپا عرضه شده به خاطر بهره‌مندی از یک سری مشخصات سخت‌افزاری عالی از جمله نمایشگر ۱۲۰ هرتزی AMOLED، شارژر ۱۲۰ واتی و دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی توانسته نظر مثبت بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. دوربینی که البته نتوانسته در تست‌های تخصصی، آنطور که باید از نام این گوشی دفاع کند.

وب‌سایت DxoMark که غالبا گوشی‌های بالارده را از لحاظ کیفیت دوربین مورد بررسی قرار می‌دهد به خاطر اندازه‌ی سنسور به کار رفته در ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس آن را مورد بررسی قرار داد تا ببیند این گوشی چه عملکردی را در زمینه‌های مختلف از خود به نمایش می‌گذارد. در تست‌های صورت گرفته این گوشی توانست امتیاز ۱۱۳ را در مجموع کسب کند تا بدین ترتیب در جایگاه ۷۴ لیست DxoMark قرار بگیرد. جایی که کمی بالاتر از آن آیفون ۱۱ با دوربین ۱۲ مگاپیکسلی باکیفیتش و پیکسل ۶ ایستاده‌اند. همچنین گوشی‌هایی نظیر Nothing Phone 1 و شیائومی ۱۲T هم امتیاز بالاتری از این گوشی کسب کرده‌اند در حالی که از لحاظ فنی، سنسور دوربین ضعیف‌تری از ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس دارند.

  • شیائومی ۱۳ اولترا تا چند هفته‌ی دیگر معرفی می‌شود

گوشی میان‌رده‌ی ردمی در نور روز توانست عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشته و تصاویر خوبی با گستره‌ی دینامیکی عالی ثبت کند. همچنین تعادل نور سفید هم در تصاویر ثبت شده توسط آن در نور کم عالی بود. همچنین سیستم نوردهی خودکار آن هم در شرایط مختلف به خوبی کار می‌کند. اما اینطور که به نظر می‌رسد، وب‌سایت سختگیر DxoMark ظاهرا متوجه حالت شبح و جلوه‌های مصنوعی در نمایش رنگ تصاویر ثبت شده با این گوشی شده؛ همچنین سرعت پایین فوکوس خودکار هم از دیگر ضعف‌های این گوشی به حساب می‌آید. متأسفانه این الگوریتم پردازش تصویر باعث شده حتی ویدیوهای ۴K ضبط شده با این گوشی هم جزئیات و درخشندگی کافی را نداشته باشند.

دوربین فوق عریض ضعیف و عدم وجود دوربین تله‌فوتو برای زوم بدون افت کیفیت هم سبب شده این گوشی امتیاز پایین‌تری از حد انتظار در بخش دوربین دریافت کند تا بدین ترتیب ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس از لحاظ دوربین، روی کاغذ یک محصول جذاب باشد و نه در عمل. شما می‌توانید نمونه تصاویر ثبت شده توسط این گوشی را هم در زیر مشاهده کنید.

دوربین ردمی نوت 12 پرو پلاس
دوربین ردمی نوت 12 پرو پلاس
  • ردمی نوت ۱۲ توربو با اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ معرفی شد

منبع: NotebookCheck

نوشته دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس آنقدرها هم خوب نیست! اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala