تا رونمایی از سری گلکسی S24 سامسونگ زمان بسیار زیادی باقی مانده است اما این باعث نمی‌شود افشاگران و منابع خبری از انتشار خبرهای مختلف پیرامون آن‌ها دست بردارند. یکی از مواردی که طی چند روز گذشته خبرهای زیادی هم در رابطه با آن شنیده‌ایم، پردازنده‌ای است که سامسونگ می‌خواهد از آن به عنوان قلب تپنده در سری S24 استفاده کند. برخی  از منابع خبری معتقدند سامسونگ باز هم از یک تراشه‌ی اختصاصی از سری اگزینوس برای این گوشی‌ها استفاده خواهد کرد اما برخی دیگر فکر می‌کنند بار دیگر کوالکام تنها تأمین‌کننده‌ی پردازنده‌ی این گوشی‌ها خواهد بود.

اما اگر سامسونگ بخواهد از اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در سری S24 استفاده کند، این شانس را خواهد داشت تا گوشی‌هایش از لحاظ قدرت پردازشی گرافیکی بتوانند بار دیگر نماینده‌های اپل را شکست دهند. اگر بنچمارک‌ها را دنبال کرده باشید، احتمالا می‌دانید پردازنده‌ی آدرنو ۷۴۰ که به عنوان پردازشگر گرافیکی در سری S23 و تمام گوشی‌های دیگر مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۲ قرار گرفته از گرافیک A16 بایونیک سریع‌تر است. از آن جایی که گوشی‌های سامسونگ با پردازنده‌ی کوالکام راهی بازار جهانی شده‌اند، این شرکت می‌تواند برای نخستین بار مدعی شود گوشی‌هایش از لحاظ توان گرافیکی از جدیدترین آیفون‌ها هم بهتر هستند. اگر باز هم شاهد استفاده از پردازنده کوالکام در گوشی‌های بعدی سامسونگ باشیم، این ادعا می‌تواند سال بعد هم درست باشد.

  • گلکسی S24 با حافظه و رم بیشتری به دست کاربران می‌رسد

طبق شنیده‌ها، ظاهرا اسنپدراگون ۸ نسل ۳ قرار است از گرافیکی استفاده کند که توان پردازشی آن ۵۰٪ بهتر از آدرنو ۷۴۰ خواهد بود. از آن جایی هم که آدرنو ۷۴۰ در حال حاضر به شکل قابل توجهی سریع‌تر از A16 است، انتظار می‌رود با افزایش ۵۰ درصدی توان پردازشی، گرافیک بعدی از گرافیک A17 هم سریع‌تر باشد. (اگرچه هنوز رسما نام این گرافیک مشخص نشده اما به احتمال زیاد آدرنو ۷۵۰ خواهد بود).

مشخص نیست آیا سال بعد هم کوالکام یک پردازنده‌ی مخصوص برای سری S24 تولید خواهد کرد یا خیر اما نتیجه هرچه که باشد، اگر مشکل خاصی به وجود نیاید، سری گلکسی S24 حداقل از لحاظ توان گرافیکی گوشی‌های بهتری از سری آیفون ۱۵ خواهند بود. البته برای اینکه نتیجه بگیریم کدام گوشی‌ها برای انجام بازی مناسب‌تر و پایدارتر هستند باید تا عرضه‌ی رسمی هر دو سری به بازار منتظر بمانیم.

  • شیائومی ۱۳ پرو در مقابل گلکسی S23 اولترا؛ بهترین پرچم‌دار اندروید کدام است؟

منبع: SamMobile

نوشته گلکسی S24 احتمالا گرافیک بسیار سریع‌تری از آیفون ۱۵ خواهد داشت اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala