باید خاطرنشان کنیم این افت فروش به حدی شدید شده که حتی از قبل از آغاز همه‌گیری کرونا هم کامپیوترهای کمتری به فروش می‌رسد. در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۱۹ حدود ۵۹ میلیون کامپیوتر به فروش رسیده ولی حالا در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۳ ۵۶.۹ میلیون کامپیوتر به دست کاربران رسیده است. شرکت IDC در گزارش خود نوشته که در کنار وجود تعداد زیادی کامپیوتر در انبارها و کاهش تقاضا، نگرانی‌های مربوط به آینده‌ی اقتصاد جهانی هم نقش مهمی ایفا می‌کند.

با توجه به اینکه به طور مرتبط خبرهایی در مورد اخراج گسترده‌ی شرکت‌ها به گوش می‌رسد، طبیعتا کاربران دیگر تمایل زیادی به پرداخت مبلغ هنگفت برای خرید کامپیوتر جدید ندارند زیرا می‌خواهند این پول‌ها را برای آینده پس‌انداز کنند. در ضمن با توجه به اینکه در دوران همه‌گیری کرونا کاربران زیادی کامپیوترهای جدید خریداری کرده‌اند، طبیعتا بسیاری از آن‌ها به این زودی‌ها به فکر ارتقای کامپیوتر خود نیستند.

کاهش آمار فروش کامپیوتر به هیچ عنوان خبر خوبی برای سازندگان آن‌ها نیست اما در این میان این روند به نفع کاربران است. البته ما در مورد بازار جهانی صحبت می‌کنیم و همانطور که احتمالا می‌دانید، در کشورهای مختلف بسیاری از محصولات مانند کامپیوترها با تخفیف‌های قابل توجهی به فروش می‌رسند.

بنابراین سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا به نظر شما با توجه وضعیت اقتصاد ایران و قیمت ارز، آیا کاربران ایرانی هم از این وضعیت بهره‌مند می‌شوند یا اینکه اصلا نباید انتظار کاهش قیمت‌ها را داشته باشیم؟ برای پاسخ به این سوال می‌توانید در نظرسنجی زیر شرکت کنید و همچنین می‌توانید نظر خود را در بخش کامنت‌ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

loading...
آیا به نظر شما قیمت کامپیوتر در بازار ایران هم کاهش پیدا می‌کند؟

منبع: HowToGeek

نوشته چرا قیمت کامپیوترها در بازار جهانی رو به کاهش است؟ اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala