با توجه به اینکه گوگل با معرفی پیکسل واچ در بازار ساعت‌های هوشمند حضور دارد، حالا سیستم‌عامل این ساعت‌ها را در مرکز توجه خود قرار داده است. البته گوگل هنوز اعلام نکرده که نسخه‌ی نهایی سیستم‌عامل Wear OS 4 چه زمانی منتشر می‌شود ولی در هر صورت قرار است در سال جاری میلادی این اتفاق رخ دهد. به لطف این نسخه‌ی جدید، کاربران خیلی راحت می‌توانند از ساعت‌ هوشمند خود بک‌آپ بگیرند و بدون نیاز به ریست فکتوری، آن را به وضعیت قبلی برگردانند.

یکی از مهم‌ترین ضعف‌های ساعت‌های اندرویدی، همین عمر باتری کوتاه آن‌ها است. از سوی دیگر عدم امکان بک‌آپ‌گیری و انتقال فایل‌ها به فضای ابری، برای بسیاری از کاربران دردسرساز بوده است. این نسخه‌ی جدید از از Gmail و Google Calendar هم پشتیبانی می‌کند. بنابراین حتی از طریق ساعت هم قادر به پاسخ دادن به ایمیل‌های خود خواهید بود. همچنین به لطف سازگاری با Google Calendar، می‌توانید به راحتی برنامه‌های خود را چک کنید.

Wear OS 4

واتساپ اعلام کرده که طی هفته‌های آینده، اولین نسخه‌ی مختص ساعت‌های هوشمند را معرفی می‌کند. اسپاتیفای هم قرار است برای این ساعت‌ها چندین ویژگی جذاب ارائه کند. در این میان، گوگل اعلام نکرده که ساعت‌ها برای بهره‌گیری از این نسخه باید چه سخت‌افزاری داشته باشند. به احتمال زیاد در این زمینه طی هفته‌ها و ماه‌های آینده جزئیات بیشتری اعلام می‌شود. در هر صورت همین که گوگل بیشتر از گذشته به ساعت‌های هوشمند اندرویدی توجه نشان می‌دهد، یک خبر خوب برای کاربران است.

  • گوگل با معرفی پیکسل تبلت دوباره وارد بازار تبلت‌ها شد
  • گوگل از گوشی تاشو پیکسل فولد با قیمت ۱۸۰۰ دلار رونمایی کرد
  • گوگل پیکسل ۷a معرفی شد؛ دوربین فوق‌العاده در گوشی میان‌رده

منبع: The Verge

نوشته گوگل سیستم‌عامل Wear OS 4 را معرفی کرد؛ بهبود عمر باتری اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala