سونی برای این گوشی از چیپست اسنپدراگون ۶۹۵ استفاده کرده که ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی آن را همراهی می‌کنند. البته حافظه داخلی به وسیله کارت حافظه قابل افزایش است. نمایشگر ۶.۱ اینچی رزولوشن ۱۰۸۰p را ارائه می‌دهد و سونی می‌گوید این نمایشگر ۱.۵ برابر روشن‌تر از نسل قبلی است. البته ۶۰ هرتز بودن این نمایشگر در سال ۲۰۲۳ کاربران زیادی را ناامید می‌کند.

اکسپریا 10 مارک 5

از دیگر ارتقاهای مهم، استفاده از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با اندازه‌ی بزرگ است که البته از سیستم لرزشگیر اپتکیال هم بهره می‌برد. در کنار آن دو دوربین اولترا واید و تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی قرار گرفته است. برای ثبت عکس‌های سلفی هم می‌توانید از دوربین ۸ مگاپیکسلی استفاده کنید. همانطور که گفتیم، انرژی گوشی از طرف باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که سونی وعده داده بعد از سه سال استفاده، می‌تواند حداقل ۸۰ درصد ظرفیت اولیه‌ی خود را حفظ کند. سرعت شارژ این باتری فاش نشده ولی احتمالا بار دیگر با سرعت ۲۱ وات روبرو خواهیم شد.

سونی اکسپریا ۱۰ مارک ۵ با قیمت ۴۴۹ یورو راهی بازار اروپا می‌شود. احتمالا مانند دیگر گوشی‌های سونی، این گوشی هم می‌تواند توجه تعداد محدودی از کاربران را جلب کند.

منبع: GSMArena

نوشته سونی از گوشی میان‌رده اکسپریا ۱۰ مارک ۵ رسماً رونمایی کرد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala