گوگل I/O 2023

اعضای جدید خانواده پیکسل

گوگل در رویداد I/O 2023 از گوشی تاشو پیکسل فولد، پیمسل تبلت و گوشی میان‌رده پیکسل ۷a رونمایی کرد. پیکسل فولد ۱۸۰۰ دلاری اولین گوشی تاشو این شرکت است که از نمایشگر ۵.۸ اینچی بیرونی و نمایشگر ۷.۶ اینچی قرار گرفته در بخش داخلی بهره می‌برد. پیکسل تبلت مجهز به نمایشگر ۱۱ اینچی هم با قیمت ۵۰۰ دلار راهی بازار می‌شود. این تبلت به لطف یک داک مخصوص که همراه با آن عرضه می‌شود، می‌تواند به‌عنوان نمایشگر هوشمند هم انجام وظیفه کند.

در نهایت باید به پیکسل ۷A بپردازیم. این گوشی هم مانند تبلت و گوشی تاشو جدید گوگل دارای چیپست تنسور G2 است و از قابلیت‌هایی مانند نمایشگر ۶.۱ اینچی و دوربین اصلی قدرتمند بهره می‌برد. مدل پایه این گوشی با قیمت ۵۰۰ دلار به دست کاربران می‌رسد.

  • گوگل با معرفی پیکسل تبلت دوباره وارد بازار تبلت‌ها شد
  • گوگل از گوشی تاشو پیکسل فولد با قیمت ۱۸۰۰ دلار رونمایی کرد
  • گوگل پیکسل ۷a معرفی شد؛ دوربین فوق‌العاده در گوشی میان‌رده

راه‌یابی هوش مصنوعی به بخش جستجوی گوگل

گوگل I/O 2023

بخش جستجوی گوگل قرار است به لطف هوش‌ مصنوعی، امکانات جذابی پیدا کند. به لطف این مشخصه، زمانی که یک سوال را در بخش جستجو وارد می‌کنید، بر اساس همین سوال یک جواب نسبتا مفصل در اختیار شما قرار می‌گیرد. همچنین می‌توانید بر اساس همان سوال، سوالات دیگری را مطرح کنید. گوگل برای این مشخصه از جدیدترین مدل هوش مصنوعی خود یعنی PaLM 2 استفاده کرده و به مرور زمان بسیار بهتر می‌شود.

برداشته شدن محدودیت چت‌بات بارد

گوگل لیست انتظار چت‌بات بارد را کنار گذاشته و حالا کاربران می‌توانند از آن بهره ببرند. همچنین این چت‌بات حالا از زبان‌های کره‌ای و ژاپنی هم پشتیبانی می‌کند. گوگل از برنامه‌های خود برای آینده‌ی این چت‌بات هم رونمایی کرد که مثلا می‌توانیم به ایجاد تصاویر با کمک سرویس Firefly شرکت ادوبی اشاره کنیم. در ضمن نباید پشتیبانی از زبان‌های مختلف از جمله زبان فارسی در آینده‌ی نزدیک را از قلم بیندازیم.

شخصی‌سازی اندروید با کمک هوش مصنوعی

گوگل I/O 2023

گوگل برای اندروید هم قابلیت‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه می‌دهد. یکی از این قابلیت‌ها Magic Compose نام دارد و در اپ Messages بر اساس پیام‌های دریافتی از کاربران، می‌تواند پاسخ‌های مناسبی را پیشنهاد دهد. همچنین برای ایجاد تصاویر پس‌زمینه و شخصی‌سازی آن‌ها، می‌توانید از امکانات هوش مصنوعی بهره ببرید.

انتشار Wear OS 4 در آینده‌ی نزدیک

با وجود اینکه Wear OS 3 هنوز به طور گسترده راهی ساعت‌های هوشمند شرکت‌های مختلف نشده، ولی در رویداد گوگل I/O 2023 اعلام شد که به‌زودی Wear OS 4 رسما منتشر می‌شود. در این نسخه قابلیت‌هایی مانند بهبود عمر باتری و بک‌آپ‌گیری و انتقال فایل‌ها به فضای ابری در مرکز توجه قرار گرفته است. در ضمن این نسخه با قابلیت‌های مربوط به گجت‌های هوشمند خانگی هم سازگاری بهتری دارد.

  • گوگل سیستم‌عامل Wear OS 4 را معرفی کرد؛ بهبود عمر باتری

بازطراحی اپ Google Home

گوگل I/O 2023

از امروز انتشار نسخه‌ی جدید اپ Google Home برای عموم کاربران آغاز می‌شود. در این نسخه شاهد بهبود‌های مختلفی هستیم تا برای استفاده از گجت‌های هوشمند با چالش‌های کمتری روبرو شوید.

دریافت پاسخ در بخش جستجو از طرف کاربران واقعی

به نظر می‌رسد بالاخره گوگل هم به اهمیت زیاد سایت‌هایی مانند ردیت برای دریافت پاسخ سوالات مختلف پی برده است. قابلیت جدید Perspectives در بخش جستجوی گوگل، به کاربران اجازه می‌دهد که پاسخ سوالات خود را از سایت‌هایی مانند ردیت، Stack Overflow، یوتیوب، وبلاگ‌ها و دیگر سایت‌ها راحت‌تر از گذشته دریافت کنند.

افزایش جذابیت گوگل فوتوز

گوگل فوتوز به لطف هوش مصنوعی، ادیت تصاویر را بسیار ساده‌تر از گذشته می‌کند. به‌عنوان مثال برای تغییر دادن آسمان، جابجایی نفرات، حذف بخشی از پس‌زمینه و دیگر موارد این‌چنینی با چالش‌های کمتری روبرو می‌شوید. قرار است این مشخصه‌ی موسوم به Magic Editor در ماه‌های آینده برای تعدادی از کاربران گوشی‌های پیکسل ارائه شود.

راه‌یابی هوش مصنوعی به انواع و اقسام سرویس‌ها

گوگل قصد دارد از مدل هوش مصنوعی خود برای انواع و اقسام سرویس‌های نرم‌افزاری مانند Docs، Sheets و Gmail استفاده کند. به لطف این مشخصه، مثلا در جیمیل می‌توانید با بهره‌گیری از هوش مصنوعی متن‌های بهتری بنویسید و در سرویس Slides بر اساس متن‌های موجود، تصاویر ایجاد کنید. این مشخصه‌ها فعلا در حالت آزمایشی قرار دارند.

منبع: The Verge

نوشته ۹ رونمایی مهم رویداد گوگل I/O 2023؛ شب هوش مصنوعی اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala