بر اساس اطلاعات درج شده توسط یکی از مدیران انجمن‌های آنلاین سامسونگ، این مشخصه صرفا یک قابلیت مربوط به دوربین نیست و گوشی‌هایی که از این مشخصه بهره می‌برند، باید دارای نمایشگر HDR هم باشند. در حال حاضر بسیاری از دوربین گوشی‌ها از قابلیت ثبت عکس‌های HDR پشتیبانی می‌کنند ولی بخش بزرگی از آن‌ها این عکس‌ها را در فرمت HDR ذخیره نمی‌کنند.

اندروید 14

اما قابلیت Ultra HDR علاوه بر ثبت تصاویر با این فرمت، باید عکس‌ها را با همان گستره دینامیکی ثبت شده در نمایشگر HDR نشان دهد و بنابراین به نظر می‌رسد فقط گوشی‌های میان‌رده‌ی گران‌قیمت و مدل‌های پرچم‌دار این مشخصه را دریافت می‌کنند. در حال حاضر فقط تعدادی از گوشی‌های سری گلکسی A و تقریبا پرچم‌داران این شرکت که در چند سال گذشته راهی بازار شده‌اند، قادر به نمایش محتویات HDR هستند.

در هر صورت سامسونگ هنوز به طور رسمی در این زمینه شفاف‌سازی نکرده و باید ببینیم کدام گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ این قابلیت را دریافت می‌کنند. با توجه به اینکه رابط کاربری One UI 6.0 مبتنی بر اندروید ۱۴ است و قرار است به‌زودی نسخه‌ی بتای آن برای گوشی‌های سامسونگ واجد شرایط منتشر شود، احتمالا بعد از انتشار این نسخه در مورد این موضوع اطلاعات بیشتری به دست می‌آوریم.

  • تاریخ معرفی گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد ۵ و زد فلیپ ۵ فاش شد

منبع: SamMobile

نوشته قابلیت Ultra HDR اندروید ۱۴ راهی برخی از گوشی‌های سامسونگ می‌شود اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala