اگرچه بحث رنگ یک بحث کاملا سلیقه‌ای است و هیچ تأثیری در عملکرد هیچ گجت هوشمند و غیر هوشمند ندارد اما با این حال می‌بینیم که افراد زیادی بر سر خرید محصولی با یک رنگ خاص حساسیت نشان می‌دهند. حتی در رابطه با گوشی هوشمند هم چنین حساسیتی وجود دارد و بسیار زیاد هم هست در حالی که در اکثر مواقع می‌بینیم بسیاری از افراد اصلا گوشی را از قاب محافظ آن خارج نمی‌کنند که رنگ آن را ببینند. اتفاق عجیبی که با این حال در انتخاب یک گوشی تأثیر مستقیمی دارد به گونه‌ای که در برخی از مواقع اگر شخصی نتواند گوشی را رنگ مورد علاقه‌ی خود را پیدا کند از خرید آن صرف نظر می‌کند.

شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند هم هر سال با علم بر حساسیت کاربران روی رنگ گوشی سعی می‌کنند محصولات خود را در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی راهی بازار کنند. یک سری از شرکت‌های چینی نظیر شیائومی، ریلمی و… سعی می‌کنند رنگ و لعاب بیشتری به پنل پشتی گوشی خود بدهند و آن‌ها را با طراحی و بافت‌های خاصی راهی بازار کنند تا گوشی از حالت سادگی در بیاید. یک سری دیگر از شرکت‌ها هم طرح‌های چند رنگه را می‌پسندند اما شرکت‌های معروف‌تر یعنی سامسونگ و اپل معمولا رنگ گوشی‌های خود را ساده در نظر می‌گیرند اما تنوع آن‌ها را افزایش می‌دهند تا سلیقه‌های بیشتری را پوشش دهند.

طی چند سال گذشته سلیقه‌ی کاربران و در نتیجه شرکت‌ها در انتخاب نوع رنگ گوشی با تغییر قابل توجهی همراه بوده است. نمی‌توانیم بگوییم این تغییر لزوما بد بوده یا خوب چون همانطور هم که گفته شده، رنگ کاملا سلیقه‌ای است و اگر اکنون جامعه‌ی جهانی این رنگ‌های جدید را می‌پذیرد، پس ظاهرا تغییر یادشده مثبت بوده.

با در نظر گرفتن این موضوع، می‌خواهیم از شما بپرسیم که در بین رنگ‌های موجود، کدام را بیشتر می‌پسندید؟ آیا اصلا از رنگ‌های کنونی گوشی‌های هوشمند راضی هستید؟ فکر می‌کنید یک گوشی باید چه رنگی داشته باشد؟ یا اصلا فکر می‌کنید رنگ گوشی اهمیتی ندارد چون در نهایت یک کاور قرار است روی آن را بپوشاند؟

loading...
رنگ گوشی مورد علاقه‌تان چیست؟
  • ۱۰ گوشی موبایل محبوب در دیجی‌ کالا (۶ خرداد ۱۴۰۲)

نوشته شما بگویید؛ بهترین رنگ برای گوشی چیست؟ اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala