مک پرو جدید اپل یک کامپیوتر فوق‌العاده قدرتمند و طبیعتا گران‌قیمت است و باید آن را نخستین آپدیت بزرگ این سری طی چهار سال گذشته به حساب بیاوریم چرا که اپل با این کار کوچ به پردازنده‌های مبتنی بر ARM را تکمیل کرده است.

مک پرو جدید از لحاظ ظاهری هیچ تفاوتی با مدل‌های مجهز به پردازنده‌های اینتل ندارد اما در باطن خود تغییرات گسترده‌ای داشته است. برای شروع با پردازنده‌ی قدرتمند M2 اولترا شروع می‌کنیم که یک پردازنده‌ی فوق‌العاده سریع و قدرتمند به حساب می‌آید؛ همچنین این محصول شش درگاه PCIe نسل ۴ دارد که می‌توانید گرافیک یا SSD مورد نظر خود را با بالاترین سرعت به آن متصل کنید. این کامپیوتر جدید را می‌توان با پردازنده‌هایی تا ۷۶ هسته و ۱۹۲ گیگابایت حافظه‌ی رم پیکربندی کرد که در قدرتمندترین مدل، طبق ادعای اپل، باید انتظار عملکردی ۳ برابر سریع‌تر از قدرتمندترین مک پرو با تراشه‌ی اینتل را داشته باشیم.

  • اپل از مک استودیو جدید با تراشه‌های M2 اولترا و M2 مکس رونمایی کرد

مک پرو M2 اولترا

پردازنده‌ی M2 اولترا به کار رفته در آن هم یک تراشه‌ی ۲۴ هسته‌ای با گرافیکی تا ۷۶ هسته و پهنای باند ۸۰۰ گیگابایت بر ثانیه است که می‌تواند تا ۳۰٪ از M1 اولترا در انجام کارهای مختلف سریع‌تر ظاهر شود. همچنین این پردازنده اکنون از ۵۰٪ حافظه‌ی رم بیشتری در مقایسه با M1 اولترا پشتیبانی می‌کند تا دستتان برای ارتقای مک پرو کاملا باز باشد.

مک پرو از ۸ پورت تاندربولت ۴ (۶ پورت در پشت و ۲ پورت در جلو) بهره می‌برد، از ۶ نمایشگر پرو دیسپلی XDR و وای‌فای ۶E پشتیبانی می‌کند، به بلوتوث ۵.۳ برای اتصال سریع‌تر و پایدارتر مجهز شده است، از ۳ پورت USB-A و ۲ پورت HDMI با پهنای باند بیشتر از نسل قبل و امکان پشتیبانی از نمایشگرهای ۸K با رفرش‌ریت ۲۴۰ هرتزی و یک پورت اترنت با سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه بهره می‌برد. خوشبختانه جک هدفون هم در این محصول وجود دارد.

مک پرو جدید با تراشه‌ی M2 اولترا با قیمت ۶۹۹۹ دلار به عنوان قیمت پایه از هفته‌ی بعد برای خرید در دسترس قرار خواهد گرفت.

  • مک بوک ایر ۱۵ اینچی معرفی شد؛ باریک‌ترین لپ‌تاپ ۱۵ اینچی!

منبع: The Verge

نوشته مک پرو با پردازنده M2 اولترا و قیمت پایه‌ی ۶۹۹۹ دلار رونمایی شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala